David Cohen/Flash90

בתום הערכת מצב: הרמטכ"ל החליט על שימור ההערכות המבצעית בזירה הצפונית

בתום הערכת מצב מטכ״לית החליט הרמטכ״ל על שימור ההערכות המבצעית בזירה הצפונית. עם זאת, הרמטכ״ל הורה לקיים סבב יציאות שיאפשר אורך נשימה לכוחות

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט היום (חמישי) על שימור ההיערכות המבצעית של צה"ל בגבול הצפון. זאת, בתום הערכת מצב שקיים בנושא. החלטתו של כוכבי מגיעה לאחר שורה של תקריות ביטחוניות בין צה"ל לחיזבאללה בגבול לבנון, ויומיים לאחר הפיצוץ בנמל ביירות שהביא למותם של יותר ממאה איש, פצע אלפים והחריף את המשבר במדינה.

צה"ל משמר כוננות גבוהה ב-14 ימים האחרונים לאורך גבול לבנון וסוריה על רקע החשש שחיזבאללה יבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל, כפי שאיים מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לפני כמה שבועות. מנהיג חיזבאללה איים לנקום את מות פעיל ארגון הטרור שחוסל בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר לפני כשבועיים בסוריה.

לצד הערכות שונות כי אולי בגלל האסון בבירה הלבנונית חיזבאללה לא ירשה לעצמו לסבך את לבנון בעימות עם ישראל, ההחלטה בשלב הזה היא לא לקחת סיכונים, ועד שתתבהר התמונה לא לשנות דבר. עוד לפני הפיצוץ הענק בביירות צה"ל תגבר עוד יותר את כוחותיו בגזרה. בפעם הראשונה מאז הוקמה לפני כשנה, יחידת "רפאים" (היחידה הרב־ממדית) לוקחת חלק באופן מלא בפעילות מבצעית של צה"ל, וזאת במסגרת הכוננות הגבוהה בצפון.

ב'מעריב' דווח כי היחידה המיוחדת הוקפצה בתחילת השבוע לתגבר את פיקוד הצפון, לאור הכוננות הגבוהה לאורך הגבול, וההערכה בצה"ל היא כי בחיזבאללה קיבלו החלטה לבצע פעולות נוספות במטרה לפגוע בכוחות צה"ל, כנקמה על מותו של פעיל חיזבאללה בסוריה בתקיפה המיוחסת לצה"ל לפני יותר משבועיים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו