Hadas Parush/Flash90

זוהר: "אם כחול לבן לא יסכימו לתקציב חד שנתי הם יגררו אותנו למערכת בחירות"

יו"ר הקואליציה סבור שהמערכת הפוליטית דוהרת לבחירות: "אם לא נצליח לסכם עד ה-25 באוגוסט את העניינים הללו, זו תהיה בעצם החלטה אוטומטית". לדבריו, "כחול לבן התחילו אפילו בקמפיין בחירות. יש הודעות שמזכירות לי קמפיינים של מערכות בחירות שונות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר סבור כי המערכת הפוליטית דוהרת לבחירות: "בקצב הזה אכן כן, משום שאם לא נצליח לסכם עד ה-25 באוגוסט את העניינים הללו, זו תהיה בעצם החלטה אוטומטית. לא משהו שנוכל למנוע, וזה לא יהיה הפיך. לכן, אני עדיין מקווה שכחול לבן יתעשתו ויסכימו לתקציב חד שנתי, ולא יתעקשו על תקציב דו שנתי", אמר בראיון ל'רדיו 103'.

הוא הסביר את החלטת ראש הממשלה נתניהו להפר את ההסכם הקואליציוני: "לא אמרתי שאין הסכם, אין עניין של הסכם. אני יודע שיש הסכם, משום שבסוף כשנחתם ההסכם אף אחד לא ידע שיהיה גל שני, אף אחד לא ידע שהמצב הכלכלי ישתנה בצורה דרמטית. אנחנו רואים היום את השינויים המטורפים הללו ומבינים שתקציב דו שנתי הוא דבר לא אחראי ולא נכון".

הוא דחה את טענות הכלכלנים: "זה לא נכון, עם כל הכבוד גם לכלכלנים פתאום שהחליטו להצטרף לעמדת כחול לבן, באופן מפתיע כמובן. יש ראש ממשלה שצריך תקציבים עם ניסיון עצום בנושאים כלכליים, עם קבלות בנושאים כלכלים ואני אומר לך שבחורף הזה אתה לא יודע מה יהיה במדינת ישראל. יכול להיות חלילה גל שלישי, ואתה לא יודע מה יהיו הצרכים הכלכליים. לכן, לעשות תקציב קדימה זה לא דבר חכם".

"אגיד לך משהו, זה חוסר אחריות להעביר תקציב דו שנתי שבסופו של יום ירסק את כלכלת ישראל, במוקדם או במאוחר יעשה גירעונות כלכליים שאנחנו לא צריכים בעת הזאת, זה הרבה יותר מסוכן. מבחינתנו אנחנו נוהגים בעניין הזה בצורה אחראית, למרות כמובן שהתקשורת תבקר את זה ותלך דווקא לצד של כחול לבן".

זוהר הגיב לסקרי המנדטים שפורסמו אתמול ואמר כי "אני חושב שהאינדיקציה הזו מראה שהציבור לא מרוצה מהטיפול במשבר הקורונה מבחינת הממשלה. אנחנו בסיבוב הראשון של משבר הקורונה, כשהייתה ממשלת מעבר ורה"מ קיבל החלטות לבד, הוא היה מרוצה ונסקנו עד לאזור 40 מנדטים. בממשלת האחדות הציבור לא מרוצה מהטיפול".

"האחריות הכוללת זה הקושי בלהיות מנהיג, האחריות הכוללת נופלת תמיד על ראש הממשלה למרות שהוא לא בהכרח אשם בכל. הסיבה לירידת המנדטים לא נובעת מ'אולי' הבחירות, זה לא הסיבה. הסיבה וראיתם שהמנדטים עוברים לבנט משום שאנשים סבורים שבנט בזמנו כשהיה שר ביטחון והיה דומיננטי בעניין הקורונה – עשה עבודה טובה. זו המסקנה של הציבור".

הוא הוסיף כי "אני מאוד מקווה שבכחול לבן יתעשתו וימנעו את מערכת הבחירות הזאת. אנחנו לא רוצים בחירות". עוד הוסיף כי "בינתיים לא ראיתי שמישהו דורך עליהם, הם התחילו אפילו בקמפיין בחירות. יש הודעות שמזכירות לי קמפיינים של מערכות בחירות שונות, זה מה שאני רואה כרגע. אני מקווה שבמקום זה תבוא הנכונות להשאיר פה את הממשלה על כנה, ולהמשיך לתפקד למען אזרחי ישראל".

הוא הבהיר כי "אם כחול לבן לא יסכימו לתקציב חד שנתי, הם יגררו אותנו למערכת בחירות". המראיין שאל שוב בסוף הראיון "אם גנץ לא יוותר אנחנו הולכים לבחירות?", וזוהר השיב: "נכון מאוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture