קופות החולים השקיעו בגיוס כספים פי 3 מהמותר בחוק

משרד הבריאות: ארבע הקופות הוציאו ב-2019 - 132 מיליון שקלים מחלוקת בין הצדדים: האם פרסום מוגדר כמידע למבוטחים. הקופות: "פועלים בשקיפות". גורם במערכת הבריאות: "לקופות החולים מותר להוציא לפי חוק כסף על פרסום ושיווק. אך הן טענו שמדובר במסירת מידע למבוטחים"

ארבע קופות החולים – כללית, מאוחדת, לאומית ומכבי – השרויות בגירעונות כבדים זמן רב לפני הקורונה, הוציאו ב-2019 132 מיליון שקלים על פעולות שיווק, והגדירו הוצאות נוספות על שיווק עצמי בסך 130 מיליון שקלים תחת סעיף תקציבי של "מוקדי שירות". לקופות מותר להקצות מתקציבן סכום מוגדר לפרסום ולשיווק בזמן שגרה – שמסתכם ב-40-30 מיליוני שקלים בלבד – כך דווח הבוקר (ראשון) ב'ישראל היום'

פרט לכך, חרף האיסור שהשית עליהן משרד הבריאות במארס האחרון, להעביר מבוטחים זו מזו עד ספטמבר הקרוב, המשיכו הקופות בגיוס מבוטחים. מסרטונים שהגיעו לידי "ישראל היום" עולה כי מאוחדת ומכבי ערכו מופעי תזמורות חסידיות על במות ממותגות מחוץ למלונות הקורונה. הכללית קיימה מופע וירטואלי ובו מיטב כוכבי הזמר במגזר החרדי בערב ל"ג בעומר. מאחורי המופיעים היו כרזות ועליהן הדרכה בעניין חשיבות עטיית מסיכה ושמירת היגיינה ומרחק. לטענת הכללית ההילולה הווירטואלית היתה דרך להעביר מידע בריאותי לציבור ולא היתה מיועדת לגיוס מבוטחים.

גורם במערכת הבריאות מסביר: "לקופות החולים מותר להוציא לפי חוק כסף על פרסום ושיווק. אך לאורך השנים הן טענו במקרים רבים, שלא מדובר בפרסום ושיווק אלא במסירת מידע למבוטחים. כך היה גם כאשר הן הקימו מוקדים טלפוניים לגיוס מבוטחים. גם אם נניח שכל ההוצאות כשרות והן על פרסום ושיווק, מידע למבוטחים חייב להיות פרופורציונלי לגודל הקופה. לא הגיוני שמאוחדת, שקטנה פי ארבעה מכללית – מוציאה יותר ממנה. בנוסף, ניתן לראות גידול מהיר בהוצאות על פרסום ושיווק".

מהנתונים שנחשפים כאן ניתן לראות שההשקעה בפרסום ושיווק היא פי שלושה מהמותר, הולכת וגדלה לאורך השנים ועומדת ביחס הפוך לגודל הקופה כפי שציין המקור. דווקא הקופות הקטנות מוציאות יותר מהקופה הגדולה ביותר (הכללית) על פרסום ושיווק.

הוסף תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *