צילום: קובי גדעון / לע"מ

קבינט הקורונה צפוי לאשר: הגבלת נוסעים ברכב וסמכות לסגירת מקום עבודה

קבינט הקורונה מתכנס לאשר מגבלות חדשות: לרופא מחוזי להורות על סגירת מקום עבודה ל-72 שעות בעקבות איתור חולה קורונה ולאשר הגבלה על מספר הנוסעים ברכב לשני בני אדם בנוסף לנהג. בנוסף, יוארכו תוקף התקנות הקיימות. האם אפליית בתי הכנסת תתוקן?

קבינט הקורונה מתכנס היום (ראשון) בצהריים על מנת להאריך את תקנות שעת החירום ולאשר שורת מגבלות חדשות. השרים צפויים לאשר הגבלה על מספר הנוסעים ברכב לשני בני אדם בנוסף לנהג, לא כולל משפחות גרעיניות. כמו כן, הקבינט צפוי להחליט על הגבלת פעילות במקומות העבודה – עד עשרה אנשים בחלל סגור ועד 20 איש במרחב פתוח.

עוד צפויים לאשר השרים מתן סמכות לרופא מחוזי של משרד הבריאות להורות על סגירת מקום עבודה במגזר הפרטי לשלושה ימים, במקרה שהתגלה בו נשא קורונה. בדיון שנערך בשבוע שעבר בקבינט הקורונה, אז אושרה "תוכנית הרמזור" של גמזו, הובהר כי ישנן כמה מטרות עיקריות בעת הזו, בהן מניעת המשך העלייה בתחלואה הקשה, והימנעות ממהלך של סגר.

מסמך שהועבר לשרים נכתב: כי "מוצע לקבוע כי שהייה בו-זמנית של מעל עשרה עבדים במקום העבודה תתאפשר רק אם מעסיקם קיים את כל אלה: מינה אדם שישמש כ'ממונה על ענייני קורונה', שתפקידו לוודא שבמקום העבודה נשמרים כל הכללים הבאים: הבטחת שמירת שני מטרים, ככל הניתן; שימוש בציוד אישי קבוע או חיטוי הציוד במעבר בין עובדים; שיבוץ במשמרות קבועות ככל הניתן; קיום פגישות מקצועיות עד 50 משתתפים אם אין אפשרות לקיים ישיבה באמצעים דיגיטליים; אכילה ושתייה בחדר העבודה הקבוע; שימוש במעלית עד מחצית מהמספר המרבי המותר וכללים לשמירת היגיינה; המעסיק יידע את העובדים בדבר החובה לעטות מסכה".

עוד נכתב במסמך כי "מוצע לקבוע כי ככל שאחד מן העובדים נדבק בקורונה במקום העבודה – ראש השירות או רופא מחוזי יהיו רשאים להורות על סגירת מקום העבודה לתקופה שתסתיים לכל המאוחר עם סיום החקירה האפידימיולוגית ע"י משרד הבריאות, ובלבד שסגירתו לשם כך לא תעלה על 72 שעות. מנהל יוסמך להתיר לעובדים להגיע למקום עבודה שנסגר עד להשלמת החקירה האפידימיולוגית אם לדעתו יש צורך הכרחי בהגעת העובד".

בנוסף להגבלות החדשות, קבינט הקורונה יאריך את תקנות שעת החירום הקיימות היום, שתוקפן צפוי לפקוע. זאת, מכוח חוק הקורונה הגדול שעבר בכנסת בחודש שעבר. ההגבלות הקיימות היום שתוקפן יוארך הן שמירת מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם, ואיסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים במקום סגור ו-20 בחלל פתוח. כמו כן, ההגבלה הקובעת את התפוסה המותרת במסעדות צפויה להיוותר עד 20 סועדים בחלל הפנימי ו-30 בחוץ. כמו כן, יוארך גם האיסור על הפעלת ברים, פאבים, מועדונים וכן אולמות וגני אירועים.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר הודיע מוקדם יותר היום כי "אני מקווה שקבינט הקורונה יתקן היום את הקריטריון השגוי ביחס לבתי הכנסת ויאשר את הגדלת כמות המתפללים. וועדת החוקה בראשותי תבחן את ההחלטה ולא תהסס לבטלה אם לא יהיה בה צדק והיגיון. לא יכול להיות שלא יופעל שיקול דעת לגבי בתי תפילה כפי שכבר נעשה בענפים אחרים".

קבינט הקורונה אישר המתווה של גמזו לערים אדומות – בוטלו ההגבלות בסופ"ש

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו