Olivier Fitoussi/Flash90

גנץ צעק: "אף פעם לא תכננתם לקיים את ההסכם"; נתניהו הגיב: "תגבירו את הווליום"

בעימות שפרץ במהלך קבינט הקורונה הרים גנץ את קולו באופן חריג על נתניהו וכץ באשר למחלוקת על התקציב: "איך אתם חותמים על הסכמים ואז עובדים על תקציב חד-שנתי?". נתניהו עקץ: "גנץ, אזרחי ישראל לפני הכול". שר בקבינט: "אובדן עשתונות של גנץ. קולו נשבר וקשה היה להבין מה הוא אומר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

על רקע המשבר בממשלה שמאיים להוביל את ישראל לבחירות בפעם הרביעית, התכנס היום (ראשון) קבינט הקורונה לאישור תקנות ולקבלת סקירה על נתוני התחלואה. אלא שהדיון התלהט והוביל לחילופי צעקות רמות בין שרים בממשלה. במסגרת חילופי הדברים צעק ראש הממשלה החליפי בני גנץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם בנוגע לתקציב דו שנתי". נתניהו השיב בעקיצה: "שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים".

הוויכוח הצעקני הגיע אחרי שבשלב מסוים בדיון הציג שר הכלכלה עמיר פרץ את המתווה לפיצוי לעסקים באזורים מוגבלים, ושר האוצר ישראל כץ הגיב בהרמת קול: "יש את מתווה ההאצה שלי. אני לא מסכים לתוכנית הזאת". בתגובה נתן גנץ גיבוי לפרץ ואמר: "זה המתווה שיהיה".

כץ השיב לגנץ: "תאשר להביא מיד לאישור הממשלה את תוכנית הסיוע לציבורים נזקקים ולהאצת תשתיות במשק בסך 8.5 מיליארד שקל שאותה אישרנו בממשלה והעברנו בחקיקה בכנסת. פרטי התוכנית סוכמו עם נציגיך ואין שום סיבה לעכב אותם ולפגוע בציבורים נרחבים".

בשלב הזה הטונים עלו ואז הרים יו"ר כחול לבן את קולו ואמר לנתניהו וכץ: "מהיום הראשון אתם פשוט לא עומדים בהסכמים. חתמנו על הסכם לתקציב דו-שנתי. איך אתם חותמים על הסכמים ואז עובדים על תקציב חד-שנתי? מלכתחילה עבדתם על תקציב חד-שנתי".

כששר האוצר המשיך להביע את התנגדותו, השר גנץ החל לצרוח עליו: "זה כבר נושא שסוכם עם השר דרעי, ראש הממשלה הנחה אותך לקיים את זה וזה לא קשור לשום דבר אחר. נמשיך לגבות כל מהלך שנכון לאזרחי ישראל ואנחנו רוצים לגבש יציבות". על פי אחד הנוכחים, גנץ ניצל את ההזדמנות ותקף את כ"ץ: "אתה הנחת את משרד האוצר לעבוד על תכנית חד-שנתית בניגוד לכל הסיכומים".

כ"ץ מצידו פנה לגנץ ואמר לו שההודעה של כחול לבן אתמול הייתה שקרית, ושכל הפרטים סוכמו עם יועצו הוד בצר בקבינט הכלכלי ואחרי ישיבה עם השר פרץ. "מה שהוצאתם אתמול לעיתונות זו הודעה כוזבת", אמר שר האוצר לרה"מ החליפי. "תודיעו מיד שאתם מאפשרים להעלות את זה להצבעה בממשלה ורה"מ יפנה ליועמ"ש ויבקש אישור מיוחד".

יו"ר העבודה השר פרץ אמר בדיון כי “החלוקה שבה אתם מחלקים ואנחנו רק מגבילים צריכה להפסק. אנחנו שותפים מלאים לחלוקה ולא רק להגבלות. אני מציע שתעמדו בהסכמים הקואליציונים, תאשרו תקציב דו שנתי שיתן ודאות כלכלית, ציבורית ופוליטית במקום לעשות פוליטיקה".

ב'חדשות 12' דווח כי בשיא הוויכוח, צרח ראש הממשלה החליפי על שר האוצר ישראל כ"ץ, במה שהגדיר אחד השרים שהשתתף בדיונים כ"אובדן עשתונות של גנץ". לדבריו, "קולו של שר הביטחון נשבר והיה קשה להבין מה בדיוק הוא אומר". שר בכיר בקבינט אמר כי "גנץ איבד את העשתונות. ככה לא מתנהג מנהיג".

במקביל, נתניהו כתב ברשתות החברתיות כי "ראש המועצה הלאומית לכלכלה, הפרופסור אבי שמחון: ״אני וכל צמרת משרד האוצר תומכים בתקציב חד-שנתי – זה הדבר הנכון לעשות״. ראש הממשלה נתניהו, שהעביר יותר תקציבי מדינה מכל מנהיג עולמי מכהן: "חייבים תקציב שנתי מיידי כדי לדאוג לפרנסת אזרחי ישראל". אסור ללכת לבחירות, חייבים תקציב עכשיו כדי שנזרים עוד ועוד כספים לאזרחי ישראל. גנץ, אזרחי ישראל לפני הכל – תאשר את התקציב עוד היום".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני בחרתי תמיד בליכוד
אבל הפעם כבר ביבי מגזים !!!
די נמאס כמה אפשר לעולל ולעולל אין לי בעיה שתשאר בכיסא שלך אבל תותר ותעמוד במילה שלך גנץ הוריד מהכבוד בשבילך !!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture