הפרופ' המסית ירון זליכה. צילום: פלאש 90

הפרופסור הסית נגד החרדים ונתניהו – הח"כ דורש את השעייתו מהקריה

פרופ' ירון זליכה אמר ביום שישי: "איזה היגיון בריאותי גרם לכם להכניס לפה אלפי אברכים מארה"ב בזמן שכולנו בסגר". ח"כ ארבל במכתב למנכ"ל 'אונו': "מן הראוי כי הקריה תבהיר כי אינה שותפה להלך רוח מסית ומדיח זה ותשעה אותו מכל תפקיד לכל הפחות בקמפוסים החרדיים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ משה ארבל שיגר מכתב למייסד ומנכ"ל הקריה האקדמית אונו רנן הרטמן בעקבות דברי הסתה חמורים ומזעזעים של פרופ' ירון זליכה, המשמש כנשיא המועצה האקדמית העליונה וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו, ביום שישי האחרון נגד הציבור החרדי. "פרופ' זליכה תקף בלשון חריפה ותוך שרבוב שקרים בוטים את החלטות הממשלה בנוגע להכנסת צעירים מארצות הברית ואת ההחלטות בנוגע לפתיחת בתי הכנסת בתקופת הקורונה", כותב ארבל.

זליכה אמר במהלך הפגנה מול מעון ראש הממשלה כי "איזה היגיון בריאותי גרם לכם להכניס לפה אלפי אברכים מארה"ב בזמן שכולנו בסגר; איזה היגיון בריאותי גרם לכם לפתוח את בתי הכנסת ולסגור את כל העסקים; איזה היגיון… גורם לכם לסגור את הקניונים ובתי העסק במהלך השבת ולתכנן להביא עוד 17 אלף אברכים מארה"ב..; נתניהו שוכר עם כסף או בלי כסף כנופיות של בריונים כאילו זה פה איטליה הפשיסטית, מר נתניהו אני מאשים אותך בפשיזם…להביא כנופיות של בריונים כאילו זה בניטו מוסוליני…"

ארבל כותב למנכ"ל 'אונו' כי "כל אדם בר דעת מבין שמדובר בגיבובי שקרים המבקשים להטעות את הציבור, להסית ולטפול אשמה בדיונית, בציבור החרדי והדתי ולהסית נגדם וכנגד ראש הממשלה. מספר השקרים בנאום כמספר המילים בו, למען הנוחות אציין רק כמה: לא אושרה הגעתם לארץ של 17 אלף אברכים אלא 17 אלף צעירים, חלקם תלמידי ישיבות וחלקם סטודנטים, תלמידי "מסע" "נעל"ה" ותוכניות אחרות שהגעתם אושרה ע"י פרופ' גמזו פרופ' מור יוסף ומשרד הבריאות במתווה שכולל בידוד מוקדם ופיזור לאורך זמן".

עוד מציין הח"כ החרדי את העובדות הידועות לכל כי "מדינת ישראל לא מצויה בסגר מזה מספר חודשים; העסקים לצערי אינם סגורים בשבת; בתי הכנסת פועלים במתווה מאד מצומצם (עד עשרה מתפללים גם בבית כנסת המכיל מאות מקומות, הרבה יותר מצומצם מעסקים ומסעדות לשם הדוגמה) וכיוצ"ב. מובן שגם הסיפא הנוגעת לבריונים ששוכר לכאורה ראש הממשלה (ללא כל ראיה לכך), ההשוואה למוסוליני והאשמה בפשיזם אינה נכונה ואינה ראויה".

ארבל מדגיש כי "אין מחלוקת בדבר הלגיטימיות בהשמעת דברי ביקורת כלפי הממשלה והעומד בראשה, זהו חלק אינטגרלי מעקרונות המדינה הדמוקרטית בה אנו לשמחתנו חיים. אולם דברי הסתה קשים הנשענים על שקרים בוטים במטרה להסית קבוצות אוכלוסייה זו כנגד זו אינם לגיטימיים. למרבה הבושה פרופ' זליכה משמש כנשיא המועצה האקדמית העליונה וראש החוג לחשבונאות בקריה האקדמית אונו. מוסד אקדמי שפעל רבות למען שילוב האוכלוסייה החרדית בחברה הישראלית וקידומה שהנני נמנה על בוגריו ותמיד מצאתי כל דרך לציין את פעולות הקריה האקדמית לשינוי פני החברה בישראל".

"מן הראוי כי לאור דבריו של פרופ' זליכה ותפקידו בקריה האקדמית אונו, תבהיר הקריה כי אינה שותפה להלך רוח מסית ומדיח זה ותשעה אותו מכל תפקיד לכל הפחות בקמפוסים החרדיים, לאור ההסתה שהוא נוקט נגד ציבור זה והשקרים שהוא מפיץ נגדו, בצעדים אלו יהיה כדי להחזיר ולו במעט את האמון שאבד עקב מעשיו אלו", לשון המכתב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צריך לאכול גזר

איזה הגיון בריאותי גרם לכם להתיר הפגנות?(אני בטוח שאם היה השמאל בשלטון הפגנה היא לא הייתה נקראת אוויר של הדמוקרטיה…)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture