צילום: דוברת הכנסת, עדינה ולמן

האוזר: "חמינאי מייחל לעוד סבב בחירות, נסראללה מייחל ללבנוניזציה ישראלית"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון בפתח דיון בהשתתפות גנץ: "אני מבקש ממך ומראש הממשלה לנוכח הערכת המצב שנשמע כאן היום – למנות פרוייקטור ליציבות. מפקדת הודאות. אלה הם אדני הבטחון לאומי במובן הרחב בתקופה הזו". עוד הוסיף: "זוהי אזעקת אמת, אתגרי הביטחון מחייבים בעת הזו יציבות פוליטית ואחדות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ צבי האוזר אמר היום (שני) בפתח דיון בהשתתפות שר הביטחון ורה"מ חליפי בני גנץ כי "בשלושה חודשים האחרונים מאז הופקדה בידי האחריות לעמוד בראש ועדה זו למדתי שגם אתגרי הבטחון ואולי בראש ובראשונה אתגרי הבטחון, מחייבים בעת הזו יציבות פוליטית ואחדות".

"בעוד אנו היינו עסוקים בשלושה סבבי בחירות עקובים מדם ובמשבר כלכלי ובריאותי איראן וגרורותיה, חיזבאללה והחמאס, לא נכנסו לשנת חורף. אויבנו משוועים לחוסר יציבות, חמינאי מייחל לעוד סבב בחירות, נסראללה מייחל ללבנוניזציה ישראלית. אם לא נתעשת מיד, ניתן להם את כל מבוקשם על מגש של כסף".

"אתגרי המוכנות של צה"ל הולכים וגדלים. בניין הכוח הישראלי אינו יכול להתבסס במידה הנחוצה וההכרחית כאשר אין בישראל יציבות פוליטית ויציבות כלכלית. אין לנו אופציה לפזר את הכנסת ולשקוע במערכת בחירות רביעית. תקציב הבטחון האחרון עוצב הלכה למעשה לפני כמעט שלוש שנים. זהו מצב בלתי נסבל, זו פגיעה אמיתית בבטחון הלאומי במובן הבסיסי ביותר".

צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

"אדוני שר הבטחון", הוסיף האוזר, "הטכנולוגיה ואתגרי הבטחון מולם אנו מתמודדים משתנים בקצב שאינו מאפשר לנו להדרש לתקציב פעם בשלוש שנים כתוצאה מחוסר יציבות פוליטית כרונית. זוהי אזעקת אמת. אלה מחירים שחוסנה של ישראל אינו יכול להם. אני אומר זאת כאן בתוקף תפקידי כמתריע לאומי שזה אחד מן התפקידים המופקדים בידיה של ועדה זו".

"מיניתם לאחרונה פרוייקטור לקורונה והקמתם מפקדה לקורונה. אני מבקש ממך ומראש הממשלה לנוכח הערכת המצב שנשמע כאן היום – למנות פרוייקטור ליציבות. מפקדת הודאות. אלה הם אדני הבטחון לאומי במובן הרחב בתקופה הזו". לסיום הוסיף אמר לגנץ כי "אני מברך אותך על נכונותך לתמוך בהצעת החוק שלי לדחיית פיזור הכנסת ואני מברך אותך שוב עם הופעתך בפני הוועדה ואני תקווה כי ועדה זו תזכה לארח אותך עוד מספר פעמים רבות בכנסת הזאת".

כזכור, האוזר הגיש הצעת חוק לדחיית המועד האחרון להצבעה על תקציב המדינה, בניסיון למנוע את פיזור הכנסת בסוף אוגוסט. לפי החוק, על הכנסת לאשר את התקציב בתוך מאה ימים מיום הקמת הממשלה, שיסתיימו ב-25 באוגוסט. במסגרת הצעת החוק, שתוגש כתיקון לחוק יסוד הכנסת, הזמן לאישור התקציב יורחב ל-200 ימים, שיפקעו ב-25 בנובמבר. אם גם עד מועד זה לא יאושר התקציב, הכנסת תפוזר ויתקיימו בחירות.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "מדינת ישראל מתמודדת עם משבר לאומי כתוצאה מהתפרצות והתפשטות נגיף הקורונה . המשבר מנוהל על-ידי ממשלת אחדות וחירום לאומית שהוקמה בפרט לצורך התמודדות עם השלכות התפרצות המגפה כאמור. מאפייני המשבר והשלכות ארוכות הטווח שלו יצרו אי וודאות כלכלית מובהקת. על זאת מתווסף אתגר לאומי, בו ישראל עלולה להתמודד לראשונה בחורף הקרוב, עם אירוע המשלב התפרצות נגיף קורונה יחד עם התפרצות נגיף שפעת".

"מצב מיוחד וחסר תקדים זה מצריך מסגרת זמנים שונה לשם גיבוש תקציב מדינה, מזו הקבועה בחוק. פיזור הכנסת, וכפועל יוצא מזה פירוק ממשלת האחדות, בעת הזו יפגע פגיעה של ממש באיתנות משקי הבית, ביציבות הכלכלית הישראלית ובאינטרס הציבורי הכולל. על כן, מוצע להרחיב את מסגרת הזמן לקבלת חוק התקציב, מיום כינון הממשלה, כפי שקבועה בסעיף האמור, מ-100 ימים ל-200 ימים", לשון הצעת החוק.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture