צילום: דובר צה"ל

זעם בימין: בג"ץ ביטל את צו ההריסה לבית המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד

השופטים מני מזוז וג'ורג' קרא התחשבו בכך שבבניין גרים רעייתו של אבו בכר ושמונת ילדיו, והורו לאטום רק את אחד החדרים בו הוא התגורר. השופטת יעל וילנר כתבה בדעת מיעוט כי יש להרוס את הבית כדי להרתיע מפגעים נוספים. יו"ר הכנסת: "בית משפט גבוה לצדק או היכל של מוסר מעוות?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בג"ץ ביטל היום (שני) את צו ההריסה שהוצא לדירת המחבל נזמי אבו בכר שהשליך לבנה מגג ביתו והואשם בהריגת לוחם גולני סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד בכפר יעבד בחודש מאי האחרון. בית המשפט הותיר לצה"ל את האפשרות להמיר את ההריסה באטימת החדר שבו התגורר המחבל שמואשם בגרימת מוות בכוונה. מדובר בדירה בקומה שלישית שבה גרים גם רעיית המחבל ושמונת ילדיהם.

המבנה כולו בבעלות אחיו. ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים, מני מזוז וג'ורג' קרא, שהורו לבטל ההריסה. השופטת יעל וילנר כתבה בדעת מיעוט כי יש להרוס את הבית כדי להרתיע מפגעים נוספים.

מזוז וקרא נימקו את ההחלטה בכך שהאם ושמונת הילדים המתגוררים בבית חפים מפשע, לא מעורבים בפיגוע ולא תמכו במעשה, ולכן אין סיבה להרוס את כל הבית. "הפעלת סמכות זו כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם", נימק מזוז.

השופט ג'ורג' קרא כתב כי המשך השימוש בכלי ההריסה טומן בחובו "פגיעה קשה בחפים מפשע ומהווה ענישה קולקטיבית המופעלת בניגוד לעיקרון היסוד שלפיו איש בעוונו ישא ואיש בחטאו יומת". השופט מזוז: "הפגיעה בבית מהווה בראש ובראשונה פגיעה באשתו ובילדיו שנותרו להתגורר בבית, ואשר הריסתו תותיר אותם חסרי קורת גג. בעתירה נטען עוד לעניין זה כי מדובר במשפחה קשת-יום".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בתגובה לביטול צו ההריסה לבית המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז"ל: "בג"צ פסק להרוס את בית משפחת בובליל בנתיב האבות בגלל מחלוקת על מטרים בודדים. בג"צ ביטל את צו ההריסה של בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל ז״ל. בית משפט גבוה לצדק או היכל של מוסר מעוות? רבים מאוד מאזרחי ישראל ישראל דורשים מערכת משפט מתוקנת. נמשיך להאבק עד שנשיב לבית המשפט את המוסר והצדק".

ח"כ גדעון סער בתגובה להחלטת בג"ץ: "החלטה אומללה של בג״צ לבטל את צו ההריסה על בית המחבל שרצח את חייל צה״ל עמית בן-יגאל הי״ד. על המדינה לבקש דיון נוסף בהחלטה הפוגעת בהרתעה ובמלחמתה של ישראל במבקשי-נפשה. זה לא רק ביתו. זה המקום ממנו פעל ובצע את הרצח. ועדת החוץ והבטחון של הכנסת תדון בנושא, לבקשתי, ביום חמישי".

ח"כ מתן כהנא על החלטת בג"צ: "בושה וחרפה. נראה שבג"צ החליט לפורר בשיטתיות את ההרתעה הישראלית ולהעניק פרס לטרור. החלטת בג"צ להגן על ביתו של מחבל, רוצחו של חייל צה"ל היא שערוריה בלתי נתפסת. וזאת חודשיים לאחר שמנע הריסת בית המחבל שרצח את דביר שורק הי"ד. מניעת הריסת בתי מחבלים היא פרס אדיר לטרור".

מארגון בצלמו מסרו בתגובה להחלטה: "בג"צ ריסק היום סופית את שארית ההרתעה. המחבלים יודעים שהם לא ייפגעו. לפני חודשיים נזכיר, בג"צ ביטל עוד הרס דומה של בית רוצח דביר שורק. יובהר שמראש שובצו שני שופטים שמתנגדים להרס בתי מחבלים מה שעשה את הדיון "משחק מכור". אנחנו דורשים משר הביטחון להתערב ולדרוש דיון נוסף על שני המקרים הללו, ולמנוע בעתיד התערבות בג"צ בפסיקות בטחוניות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בג"צ בשירות האוייב. מערכת "עשיית הצדק" בישראל זו מערכת מעוותת שראוי שתחלוף מן העולם ותחתיה תוקם מערכת עשיית צדק אמיתית

ימח שמם ויאבד זכרם של הרשעים הארורים האלו, הגב של המחבלים.
כל המרחם על אכזרים…

למה רק זעם בימין? אין חיילים מהשמאל??? אלא מאי? שנאת ישראל אצלם…

בושה וחרפה על פסיקה הזויה. מרחמים על האויב ולא על בני משפחתו של החייל הי"ד.להעביר את ממשלתם של השופטים העשויים שכפי שנראה שופטים לפי מצבי רוח.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture