Ali Ahmed/Flash90

ראשי העוטף: "דורשים לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע"

פורום ראשי הרשויות עוטף עזה ושדרות תוקפים את טרור הבלונים ואומרים: "דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה בטחונית, אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שעות לאחר שפיצוצים חריגים נשמעו היום (שני) מעל שדרות כתוצאה משיגור בלוני תבערה יוצאים פורום ראשי הרשויות עוטף עזה ושדרות ותוקפים: "תופעת בלוני התבערה ובלוני הנפץ שחזרה לחיינו, ממחישה את המחיר הכבד שמשלמים תושבי עוטף עזה ושדרות, בהעדר פיתרון לעימות עם ארגוני הטרור בעזה. השגרה שלנו מופרת שוב ושוב, על ידי פיצוצים מחרישי אוזניים, שריפות וירי רקטי על בסיס קבוע ומתמשך. כל אלו, בעיצומו של משבר בריאותי וכלכלי, שגם הוא נותן את אותותיו באזור".

"דין בלון נפץ, כדין רקטה. דין הפרחות של בלונים, כדין הסלמה בטחונית. אנו דורשים מממשלת ישראל לשים את המחלוקות בצד ולהעמיד מענה בטחוני קבוע לעשרות אלפי תושבי עוטף עזה ושדרות".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (שני) בפתח דיון בוועדת חוץ וביטחון לחוק הגיוס ואמר כי "צריך להסתכל על המשרתים בצה"ל והמציאות בחברה הישראלית בעיניים פקוחות. האופן שבו שירתנו את צה"ל ב-70 שנה האחרונות היה נכון ואינו מתאים לשנים קדימה".

"כשאנחנו מסתכלים דרומה", התייחס שר הביטחון למתיחות שמתחת בימים האחרונים בגזרה הדרומית, "יש לנו אפס אינטרסים בעזה זולת שקט מוחלט והשבת הבנים. אנחנו נשמח לראות את עזה פורחת, אני אשמח לראות גם פועלים יוצאים מרצועת עזה. זה יכול לקרות בתנאי אחד- שהבנים ישובו הביתה. כשנראה את זה קורה נוכל לפתח את רצועת עזה".

גנץ שיבח אנשי מערכת הביטחון: "אני חזרתי למערכת הביטחון אחרי 5 שנים ופגשתי מערכת איכותית, משרד ביטחון יציב ופעיל וצה"ל דרוך ומוכן שבראשו רמטכ"ל מצוין, מהטובים שראיתי, איש בעל חזון, הבנה ויכולת לתרגם זאת להצעדת המערכת קדימה. אנחנו צריכים להבטיח שלצה"ל תהיה ודאות ולדרוש מצה"ל גמישות".

כזכור, חמאס שיגר הבוקר מטח של לפחות ארבע רקטות מהרצועה לכיוון הים. במקביל הופץ ברצועה תיעוד של ירי רקטות, לקול צהלות תושבים שצופים בהם. בסרטון נטען כי אלה הן הרקטות ששוגרו הבוקר. לרוב ירי רקטות ניסוי מעזה מתרחש לפנות בוקר ואינו מתועד. במקרה זה, עקב שעת השיגור, נראה כי חמאס דווקא רצה שהשיגורים יתועדו. גם העובדה שנורה מטח רקטות, ולא רקטה בודדת כבדרך כלל, אינה שגרתית.

"כל תוקפנות של הצבא הישראלי כלפי עזה תוביל לסיכון גבוה של תוצאות לא צפויות", איים בכיר חמאס מחמוד א-זהאר. ישראל צריכה להסיר מידית את המצור ולענות על הצרכים ההומניטריים של תושבי הרצועה". הוא התייחס להפרחת בלוני התבערה ואמר כי "התושבים ברצועה יבטאו את תחושותיהם בדרך שימצאו לנכון". הוא איים שתגובה ישראלית לשיגור בלוני התבערה תענה בתגובת.

גם היום נמשך טרור הבלונים. חבלן משטרה השמיד מטען נפץ שנחת עם בלון בשדה הכרוב של החקלאי יריב חג'בי במושב ניר משה שבמועצה האזורית מרחבים. לאחר מכן פרצה שריפה סמוך לכביש 34, באזור קיבוץ ארז. צוותי כיבוי במקום. בהמשך התפוצצו שלושה בלוני נפץ בשמי שדרות, ללא נפגעים.

כזכור, צה"ל תקף אמש ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ והירי לעבר כוח צה"ל בבוקר ליד כיסופים: "לפני זמן קצר, תקף כלי טיס של צה"ל עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה להפרחת בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך היום", נמסר מדובר צה"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture