צילום: שוקי לרר

נִצְּחוּ אֶרְאֶלִּים אֶת הַמְּצוּקִים: חבר מועצת גדולי התורה כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל

אבל כבר בעולם החסידות: חבר מועצת גדולי התורה כ''ק האדמו''ר מסאדיגורה זצוק''ל השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה והוא בשנת השישים וחמש לחייו. האדמו"ר נולד בארצות הברית, הפיץ תורה בלונדון, ולפני 7 שנים מונה לשמש באדמו"רות. בשנתיים האחרונות חלה במחלה הקשה ונזדכך בייסורים קשים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אבל כבד בממלכת בית רוז'ין: מבית החולים 'תל השומר' מגיעה הלילה הבשורה הקשה והמרה על פטירתו של חבר מועצת גדולי התורה הוד כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל אשר נזדכך בייסורים קשים ומרים במשך מספר שנים זאת לאחר שהתמוטט הערב במעונו והוא בשנת השישים וחמש לחייו.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל נולד בארצות הברית לאביו כ"ק האדמו"ר בעל ה'עקבי אבירים' מסאדיגורה זיע"א בתאריך ד' באב תשט"ו. בנערותו הוא עלה לארץ הקודש ולמד בהיכל ישיבת פונבי'ז שם קנה תורה ויראה מרבותיו ראשי הישיבה.

בשנת תשל”ט נישא לרבנית שתחי' בת הרה”ח הנגיד רבי חיים משה פלדמן שליט"א מנגידי חסידי ויז’ניץ בלונדון. ולאחר נישואיו עבר לגור בלונדון. בחיי חיותו של אביו הגדול שימש האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל כרבה של החסידות בשכונת גולדס גרין שבלונדון שם הפיץ תורה ויראה, כלל החסידים כבר מאז נכרכו אחריו בעבותות של אהבה ויראה.

בי"ט טבת תשע"ג עם פטירתו של אביו הגדול זיע"א מונה הוא לשמש תחתיו באדמורו"ת, כעבור מספר שבועות הוא אף מונה כחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, שם דעתו, דעת תורה, הייתה נשמעת ברמה, והייתה מתקבלת על כלל האדמורי"ם שהעריכו את דעתו הישרה.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל היה דמות הוד של ממש, כל חסידיו מעידים כי תמיד שהיו נכנסים אליו עם פתקאות בקשה, תמיד הוא ידע לכוון ולייעץ דברים שהתבררו אחר כך כצודקים להפליא.

האדמו"ר היה צדיק גדול ועובד ה' אמיתי, שעות רבות הוא היה ספון בחדרו כשהוא שקוע בתפילה על כלל השמות שהצטברו על שולחנו מידי יום ביומו, "הרבי היה מצטער בצרתם של ישראל, ממש", אומר אחד מחסידיו.

סיפורי מופת רבים נקשרו בשמו של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל, אך את כולם ניסה הרבי להסתיר במסווה של 'דרך הטבע', חסידים רבים שפקדו את מעונו מספרים כי גם זמן רב מאז שהיו אצלו הוא זכר את שמותם ואת בקשתם לישועה, כשהוא מסביר שהוא תמיד מזכיר אותם בתפילתו.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל השקיע את מרבית סדר יומו לעסק התורה כפי שקיבל מרבותיו בישיבת פונבי'ז, שעות רבות הוא היה ספון במעונו כשהוא רכון על תלמודו, שעות אלו היו שעות קודש שאף אחד לא הורשה להפריע לרבי בסדרי לימודו.

קומתו הרוחנית הכבירה של כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצוק"ל הפכה לשם דבר בעולם החסידות כולו, ליבו הרחום מחד והנוקשה מאידך מצא מקום של הערכה בקרב כל גדולי התורה שקבלו את דעתו בכל הסוגיות שעמדו על הפרק, גם בישיבות של מועצת גדולי התורה דעתו של הרבי הייתה נשמעת בחרדת קודש.

מעבר להיותו אדמו"ר היה הרבי זצ"ל כאב של ממש לחסידיו הרבים, כולם מצאו אצלו אוזן קשבת ומקום לפרוק את מטענם, והרבי בליבו הרחום העריף אהבה והדרכה לפוקדי מעונו, תפילותיו הזכות היו נאמרים במתינות ובהשתפכות הנפש.

עבודתו בקודש הייתה מן המיוחדות, כאשר הכל נעשה ב'הוד והדר' כמסורת ממלכת בית רוז'ין, המונים היו פוקדים את בית מדרשו בכדי לחזות בעבודת קודשו, הן בחגים הן בשבתות והן בעריכת שולחנותיו הטהורים.

בשנתיים האחרונות חלה כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל במחלה קשה אך הוא קיבל דין שמים באהבה, במרבית התקופה האחרונה הוא שהה בבית האכסניה בלוס אנג'לס שם עבר טיפולים קשים, אדמור"י ארצות הברית פקדו את מעונו מפעם לפעם וביתו הפך לתל תלפיות של ממש.

רק לפני כחודש החליט כ"ק האדמו"ר זצ"ל לחזור חזרה למעונו שבעיר בני ברק, אחד מנדיבי החסידות תרם מטוס פרטי ובצל השמים הסגורים המריא האדמו"ר חזרה לארץ הקודש, בכדי שיוכל להיות יחד עם חסידיו בימים הנוראים הקרבים ובאים.

הערב, למרבה הצער והתדהמה התמוטט כ"ק האדמו"ר זצ"ל במעונו, כוחות ההצלה שהוזעקו למקום פינוהו לבית החולים 'תל השומר' שם מצבו היתדרדר במהירות רבה.

בכל ריכוזי החסידות קרעו שערי שמים לרפואתו השלימה אך נגזרה הגזירה ולאחר שעה קלה השיב כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל את נשמתו הטהורה ליוצרו, מותיר את חסידיו ואת עולם החסידות כולו בתחושת יתמות נוראית. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי לנו כי כך עלתה בימינו
אי אי הורם הנזר והוסרה העטרה
אבינו אדוננו מורנו ורבנו פאר מלכות רוזין
אשר אמרנו בצילו נחיה אוי מי יתן לנו תמורתו
אהה ה עד מתי עשנת בתפילת עמך
אי רבה יקר אחוז בכסא הכבוד ואל תניח יד יבוא גואל
ה צ י ל ו
סוף העולם הגיע
ה צ י ל ו

"אבד חסיד מן הארץ"

ברוך דיין האמת, תנחומיי לחסידו הנאמן הרב הסמוך ר' אריאל הלפרין

אני עדיין לא מעכל את הבשורה המרה

שימליץ טוב לכל עם ישראל כמו בחייו, ויהיה לכפרה לכל עם ישראל, שליח נאמן, ונגאל במהרה בימינו אמן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture