Olivier Fitoussi/Flash90

דיווח: קופות חולים יבצעו בדיקות קורונה בחינם לטסים לחו"ל

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הנחה את קופות החולים לבצע בדיקות קורונה בחינם לטסים לחו"ל. ההחלטה נובעת מההבנה שמדינות ירוקות לא יקבלו ישראלים ללא ביצוע בדיקה, ותהיה תקפה עד שבנמל התעופה בן גוריון תוקם מעבדה ייעודית - דבר שייקח עוד חודש לפחות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו הנחה את קופות החולים לבצע בדיקות קורונה בחינם לטסים לחו"ל – כך דווח ב'חדשות 13'. המשמעות היא שהטסים יצטרפו לרשימה המצומצמת של הזכאים להיבדק – בהם מי שנחשף לחולה מאומת ומי שפיתח תסמינים.

על פי הדיווח, ההחלטה נובעת מההבנה שמדינות ירוקות לא יקבלו ישראלים ללא ביצוע בדיקה, ותהיה תקפה עד שבנמל התעופה בן גוריון תוקם מעבדה ייעודית – דבר שייקח עוד חודש לפחות. הבדיקות בקופות החולים, כאמור, ייערכו על חשבון המדינה.

כזכור, ועדת הקורונה התכנסה השבוע לדיון מעקב אחרי המתווה לפתיחת השמיים ולחזרת עולם התעופה לשגרת קורונה. במוקד הדיון ייבחן מודל בדיקות הקורונה לנכנסים לישראל וליוצאים ממנה, במדינות המוצא והיעד השונות ובנמל התעופה בן גוריון.

מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים במשרד הבריאות, ד"ר אשר שלמון, אמר כי "העמדה של בריאות הציבור של ישראל היא שבדיקות לא מחליפות באופן מלא בידוד. אנחנו דנים בחלופות לבידוד של 14 ימים. אזרחים ישראלים שחוזרים ממדינות אדומות מחויבים בבידוד"

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, ביקשה ממנו: "שימו על השולחן את הנתון של כמה מאומתים היו מתוך אלו שהגיעו לישראל. אשמח שהוועדה תקבל את הנתונים כי מהנתונים שאני קיבלתי מפיקוד העורף מכל האנשים שהגיעו אליהם ושהו בבידוד היו שני חולים בלבד". ד"ר שלמון ענה: "יש חולה אחד ביום מכל האנשים שנכנסים למדינה בכל יום".

שאשא ביטון הוסיפה: "אני מרגישה הרבה יותר רע ממה שהיה בשבוע שעבר. בשבוע שעבר היה כאן נציג של המשל"ט שאמר כי יש מתווה שאנחנו יכולים לאשר בלחיצת כפתור. אמרנו אוקיי, ניתן לכם שבוע להביא את המתווה לשולחן הדיונים. אין מתווה היום. אתם לא יודעים לענות לנו על השאלות, מה הבעיה להציג את המתווה אם הוא קיים? אם לא רוצים להציג את הדברים בכנסת כי לא רוצים לחשוף אותם, אז זה חמור. ואם אין נתונים זה גם חמור. אני רואה זאת בחומרה שהממשלה לא מוכנה לחשוף את הדברים כאן בשולחן הדיונים".

מהדיון בוועדת הקורונה עולה כי ההבטחה לפתיחת השמיים בשבוע הבא רחוקה מאוד מהמציאות ושלמעשה מדובר ב"בלוף" ובתוכנית שאין בה בשורה משמעותית. רוב המדינות הירוקות עדיין לא מסכימות לקבל ישראלים, והמתווה שנוסח לא כולל כניסת תיירים לישראל.

"המתווה הזה הוא אחיזת עיניים וזריית חול בעיני כולנו", אמר יו"ר מטה עתיד התיירות, גיל חובב. "זו מדיניות חרטה. לא אומרים כלום, אין נתונים, משרד הבריאות והאוצר מגמגמים ושולחים מסרים שהכל טוב. יש מעל ל-200 אלף מובטלים ובחל"ת, ובענף התיירות מאבדים יותר ויותר את הביטחון. איבדו לגמרי את אמון הציבור! פשוט בושה, זלזול בציבור וחוסר אכפתיות".

בדיון פורט המתווה המוצע של משרד הבריאות לפתיחת השמיים שאמור לצאת לדרך החל מ-16 באוגוסט, יום ראשון הקרוב. מדובר במתווה חד-צדדי שבו ישראלים יוכלו להיכנס ולצאת מישראל ללא חובת בידוד וחובת בדיקות. "אנחנו לא דורשים בדיקות, אך מאידך יכול להיות שמדינות אחרות ידרשו בדיקות", אמר ד"ר שלמון.

"אנחנו ניתן פתרון על בסיס המשאב הלאומי: לא יהיה מצב שישראלי שירצה לנסוע למקום מסוים, לא יוכל לנסוע היות ואין בדיקה", הדגיש. "אני חושב שאפשר יהיה להגיע ל-24 שעות לתשובה לבדיקה. אוזכרו מדינות אירופאיות רבות ומדינות עם תחלואה מאוד נמוכה כמו ניו זילנד וטייוואן. יש יותר מעשר מדינות, המטרה היא לא לצמצם אלא להכניס את כל המדינות שעונות על הקריטריונים".

על פי הדיווחים רשות שדות התעופה מתכננת להפעיל מתחם דרייב אין לבדיקות שייערכו 72 שעות טרום היציאה לחו"ל. מתחמים אלו יופעלו על ידי צוותים עם ציוד שיגיע לישראל מחו"ל, ולא יגרע מהמשאבים הנדרשים לעריכת בדיקות ברחבי הארץ. מתחמים אלו יפעלו בשילוב עם מעבדות מקבילות בחו"ל, שיספקו "סגירת מעגל": שתי בדיקות סמוכות בזמנים, כדי לשלול את נשיאת הנגיף אצל הנוסעים.

על פי נייר העמדה של חברת הביטוח הבינלאומית "דייווידשילד", המערך יוקם לפי שיטת העבודה הבאה: היוצאים מישראל ירשמו באופן מקוון או טלפוני לתהליך, ייבדקו במתחם הייעודי וישהו בבידוד עד למועד הטיסה. אם תתקבל תוצאה שלילית, יקבל הנוסע אישור כניסה לטרמינל. אולם, אם תוצאת הבדיקה תהיה חיובית, היא תדווח למשרד הבריאות ובעקבותיה הנוסע יישאר בבידוד. ללא אישור, הנוסע לא יוכל לצאת מהארץ, והבקרה על כך תהיה בנתב"ג.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture