צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

אושר בקריאה ראשונה: דחיית המועד האחרון להעברת התקציב במאה ימים

62 ח"כים תמכו בהצעת החוק של ח"כ האוזר לדחיית אישור התקציב ב-100 ימים במליאה. "פיזור הכנסת ופירוק ממשלת האחדות - פגיעה אנושה באינטרס הציבורי הכולל", אמר. באופוזיציה תקפו: "אלפים ייזרקו למעגל האבטלה, הממשלה הזאת היא קרקס". לפיד: "אתם צריכים לבקש סליחה מאזרחי ישראל. להתנצל בפניהם במבט מושפל" • צפו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת אישרה הערב (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר מסיעת דרך ארץ על דחיית אישור תקציב המדינה לחודש נובמבר. 62 חברי כנסת, ובכללם מהליכוד, תמכו בהצעה – בעוד 38 חברי כנסת התנגדו. ההצעה לדחות את ההצבעה על תקציב המדינה ב-100 ימים דורשת את אישור המליאה בקריאה שנייה ושלישית.

יוזם ההצעה ח"כ האוזר הציג את ההצעה ואמר: "חובה על כולנו לעשות הכול כדי למנוע בחירות בעת הזו וכדי להתמקד כולנו כאיש כאחד במאבק מול האתגר העומד בפנינו. ועל כן אותם מאה הימים הקבועים בחוק הם אינם רלוונטיים למצב הנוכחי היום. הייתי שמח שהיה מוצג בפני הכנסת הזאת תקציב ומאושר בתוך מאה יום, בהינתן שלא הוצג תקציב הצעתי להאריך את משך הזמן כפי שקבוע בחוק ממי היום ל-200 יום, מה שיאפשר לכל חלקי הקואליציה לקבל את אותם ההחלטות הדרושות. אם אנחנו נעשה משאל עם היום בקרב הציבור אני יכול להגיד שיש רוב ברור, מוחץ ומובהק כנגד יציאה לבחירות רביעיות לא קשור מה עמדתם של אזרחי ישראל בקשר לוויכוחים המכונה ימין ושמאל."

ח"כ ניצן הורוביץ: "החוק הזה לא צריך היה לבוא לעולם ואני בספק אם הוא ישלים את תהליכי החקיקה בקריאה שנייה ושלישית. הרי עד הרגע האחרון ממש נהיה תלויים ברצונו של רוה"מ, גם חברי הקואליציה שיתמכו בחוק הזה לא בעצם יודעים אם הוא יושלם. אני גם לא יודע אם ההצעה הזו תביא תקציב פשוט משום שזו האפשרות היחידה של ראש הממשלה ללכת לבחירות בלי להעביר את ראשות הממשלה לבני גנץ. והיות וראש הממשלה הזה רוצה בחירות כדי להתגבר על המשפט שלו ולהשיג את החוק הצרפתי או את פסקת ההתגברות או איזשהו משהו שכזה אז הוא ילך לבחירות. דבר אחד הוא לא רוצה, לא להעביר את ראשות הממשלה לבני גנץ."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

ראש האופוזיציה יאיר לפיד במליאת הכנסת על דחיית התקציב: "לפני שהממשלה והקואליציה הזאת באים הנה להצביע על החוק הזה של דחיית התקציב, שיעלו קודם לדוכן הזה ויבקשו סליחה. אתם צריכים לבקש סליחה מאזרחי ישראל. להתנצל בפניהם במבט מושפל. ב 17 למאי הקמתם ממשלה כי הודעתם שזה שעת חירום ואתם מקימים ממשלת חירום לאומית וצריך להעביר תקציב במהירות האפשרית. זה היה ההסבר להקמת הממשלה".

"אמרתם שעת חירום ובשעת חירום שמים הכול בצד. את כתבי האישום של ראש הממשלה, את חילוקי הדעות. את כל הדברים שנאמרו במערכת הבחירות, הכל הצידה כי זו שעת חירום ומיד צריכים להעביר תקציב למען אזרחי ישראל בשביל הרווחה, בשביל המובטלים, בשביל התמודדות עם המשבר. והיום אתם באים הנה ואומרים לנו רגע, רגע, רגע תנו לנו לדחות בעוד מאה יום. מאה יום כבר עברו ועכשיו רוצים לדחות בעוד מאה יום ואז מה, תדחו בעוד מאה יום? כי אתם לא מסוגלים לעשות החלטה נורמלית אחת".

"כל מה שאתם עושים פה היום זה להנציח את הכישלון הטוטאלי של הממשלה הזאת, של ראש הממשלה הזה בטיפול במשבר הקורונה. אז אם כבר נכשלתם תעלו הנה ותבקשו סליחה. תבקשו סליחה מהמובטלים, תבקשו סליחה מהצעירים, תבקשו סליחה מעסקים קטנים שפשטו את הרגל, תבקשו סליחה מכל האנשים ששיקרתם להם כשהקמתם את הממשלה הזאת", דברי לפיד.

ח"כ עופר כסיף: "השאלה אם דחיית התקציב באה באמת להתמודד עם אי ודאות כלכלית ואני טוען שההפך הוא הנכון. רוה"מ מעוניין בכאוס, חלק מהכאוס, אי הוודאות, ואי האמון מכוון ע"י הנאשם בשלושה כתבי אישום, שרוצה אי יציבות וכאוס, כי אי ציבות וכאוס משרתים אותו."

ח"כ מיקי לוי: "מאה הימים משוליים למכונת הנשמה שתספק כמה טיפות של אוויר לממשלה הגוססת הזו. מאה ימים לא יועילו. אם היית מאזין לרדיו בשעות האחרונות נתניהו כבר בבחירות. לכן כל הניסיון הזה של מאה ימים לא יועילו זה רק דוחה את הקץ וזה אלי ימנע גם אישור של תקציב 2021, מה שיגרום למשק נזק עצום. שוב פעם אתם ישנים חוקי זאת כדי לאפשר את המשך קיומה של הממשלה הזו שלא מנהלת ומתעסקת בכול חוץ מאשר בקורונה."

צילום: דוברות הכנסת – עדינה ולמן

ח"כ איילת שקד: "מדינת ישראל צריכה תקציב, היא לא צריכה לדחות את התקציב. דחיית התקציב ב-3 חודשים למעשה זורקת אלפי אנשים למעגל האבטלה. הרגע שאין תקציב כל המגזר השלישי קורס. עמותות רבות שגם עושות פרויקטים נפלאים וגם מעסיקות הרבה מאוד אנשים קורסות".

"הממשלה הזו היא פחות ממשלה, היא קצת יותר קרקס. נעשה הסכם נורמליזציה עם איחוד האמירויות הסכם שגנץ ואשכנזי לא היו מודעים אליו, זאת אומרת רוה"מ לא טרח ליידע את שר החוץ שלו ואת שר הביטחון שלו מחשש שהם ידליפו. הם לא סומכים אחד על השני איך הם רוצים שהציבור יסמוך עליהם?", דברי שקד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture