ברק אובמה וג'ו ביידן. צילום: דוברות הבית הלבן

מישל אובמה: "אפשר לשים סוף לכאוס – להצביע לג'ו ביידן כאילו חיינו תלויים בזה"

בארצות הברית נפתחה הלילה ועידת המפלגה הדמוקרטית שבה ימונה רשמית ג׳ו ביידן למועמד המפלגה לנשיאות. הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, שענדה במהלך הנאום שרשרת עם אותיות המילה "להצביע" שיבחה את ביידן, ששימש בעבר כסגנו של בעלה, ודחקה באמריקנים להצביע לו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועידת המפלגה הדמוקרטית, שבה ימונה ג'ו ביידן רשמית למועמד לנשיאות, יצאה לדרך לפנות בוקר (שלישי). לנוכח מגפת הקורונה, הוועידה שתימשך ארבעה ימים תהיה ברובה וירטואלית. הנואמים המרכזיים בערב הראשון היו הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה והסנאטור ברני סנדרס, שהפסיד לביידן בבחירות המקדימות. אובמה קראה להצביע לביידן, ומתחה ביקורת חריפה על הנשיא המכהן דונלד טראמפ.

פתח דבריה אמרה רעייתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה: "אלו הם זמנים קשים, וכולנו מרגישים זאת בדרכים שונות. אני כאן הערב מפני שאני אוהבת את המדינה הזאת בכל לבי – וכואב לי לראות אנשים רבים כל כך נפגעים".

מישל אובמה, שענדה במהלך הנאום שרשרת עם אותיות המילה "להצביע", הוסיפה: "ילדים בכל רחבי המדינה רואים מה קורה כשאנחנו מפסיקים לדרוש אמפתיה אחד כלפי השני. הם מסתכלים סביב ותוהים אם שיקרנו כל הזמן על מי שאנחנו ועל מה שאנחנו באמת מעריכים. הם רואים אנשים צועקים בסופרמרקטים ומסרבים לעטות מסכה בשביל לשמור על כולנו בריאים. הם רואים אנשים מזמינים משטרה נגד אנשים רק בגלל צבע עורם".

הגברת הראשונה לשעבר המשיכה: "לפני ארבע שנים, יותר מדי אנשים בחרו להאמין שלהצבעה שלהם אין חשיבות, וכעת אנו חיים עם ההשלכות. בכל פעם שאנו נושאים עיניים אל הבית הלבן בציפייה למנהיגות, נחמה או מראית עין של יציבות, אנחנו מקבלים במקום זאת כאוס, מחלוקת וחוסר מוחלט בהזדהות", אמרה אובמה, והוסיפה כי טראמפ אינו מסוגל לעמוד בתפקידו כנשיא. לדבריה הוא "הנשיא הלא-נכון".

"אז אם תיקחו דבר אחד מהנאום שלי, זה הדבר הבא: אם אתם חושבים שדברים לא יכולים להיות גרועים יותר – הם יכולים, והם יהיו גרועים יותר אם לא נעשה שינוי בבחירות האלה. אם יש לנו תקווה שאפשר לשים סוף לכאוס הזה, עלינו להצביע לג'ו ביידן כאילו חיינו תלויים בזה". היא אמרה כי לביידן יש היכולת להנהיג, וכי הוא יאמר את האמת ויבטח במדע, "והוא ישלוט כמי שחי חיים שאנחנו יכולים להזדהות איתם". היא הוסיפה: "ג'ו לא מושלם, אבל אין מועמד מושלם, אין נשיא מושלם".

גם הסנאטור סנדרס, שהגיע למקום השני בבחירות המקדימות מול ביידן, מתח בנאומו ביקורת חריפה על טראמפ ואמר כי "אלו הבחירות החשובות ביותר בהיסטוריה המודרנית של המדינה הזו". לדבריו "מול המשברים חסרי התקדים שבפניהם אנו עומדים, אנו זקוקים לתגובה חסרת תקדים – תנועה כפי שלא הייתה מעולם, של אנשים המוכנים לעמוד ולהיאבק למען הדמוקרטיה וההגינות, ונגד תאוות בצע, אוליגרכיה ושלטון סמכותני".

סנדרס הוסיף: "חבריי, אני קורא לכם ולכל מי שתמך במועמדים אחרים בבחירות המקדימות, ולמי שאולי הצביע לדונלד טראמפ בבחירות הקודמות – עתיד הדמוקרטיה שלנו מוטל על הכף. עתיד כוכב הלכת שלנו מוטל על הכף. עלינו להתאחד, להביס את דונלד טראמפ ולבחור בג'ו ביידן וקמלה האריס לנשיא וסגנית הנשיא הבאים שלנו. חבריי, מחיר הכישלון בל ישוער".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture