טביעת גבר חרדי אמש בחוף נפרד בהרצליה. בצילום: תיעוד מבצעי מד"א

פנייה לדרעי בעקבות תחקיר JDN: "הוסף חופים – זה עניין של פיקוח נפש"

בעקבות תחקיר החופים של 'חדשות JDN' פנה ארגון בצלמו לשר הפנים בדרישה להכריז על ברפורמה מחדש בחלוקת החופים בהתאם לכמות הציבור הדתי והחרדי בארץ. שי גליק: "הים שייך לכולם באופן שוויוני, די לקיפוח ואפלייה, גם לחרדים יש זכויות בדיוק כמו כל אזרח אחר במדינה!"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות תחקיר החופים של 'חדשות JDN' שפורסם היום (שלישי) פנה ארגון זכויות האדם בצלמו לשר הפנים אריה דרעי וסגן שר הפנים והממונה על החופים יואב בן צור בדרישה להכריז על ברפורמה מחדש בחלוקת החופים בהתאם לכמות הציבור הדתי והחרדי בארץ.

במכתב ששיגר מנכ"ל הארגון, שי גילק תחת הכותרת, "קיפוח מתמשך של הציבור הדתי והחרדי בחופי ים. דבר שגורם לפגיעה בחיי אדם", הוא מעלה את הבעיה בפני האחראים ומתריע מפני הסכנות שעלולות להיגרם מהאפליה המקוממת, "כידוע הציבור הדתי והחרדי מונה בין 15 אחוז ל 20 אחוז מכלל האוכלוסייה", פותח גליק את מכתבו. "חרף זאת ישנם מספר חופים נפרדים בודדים בכל הארץ שגם הם ברובם יותר מוזנחים".

גליק מביא כדוגמה את העיר חיפה בה יש 12 חופים אך רק אחד נפרד וממש קטן, לדבריו: "בעוד האוכלוסייה הדתית הרבה יותר גבוהה משבע אחוז מתושבי העיר". הוא ממשיך: "כך גם בטבריה שישנם קרוב ל 12 חופים ורק שתיים נפרדים ועוד ועוד".

גליק, שארגונו פועל למען שוויון בין חרדים לכלל האוכלוסייה מציין את המאבק להנגשת החופים הנפרדים כפי שסוקר בהרחבה ב'מקומי JDN', "כידוע לכבודו בחודשים האחרונים פעלתי ביחד עם המשרד להנגשת החופים הנפרדים ואכן הונגשו קרוב לשבעה חופים. במהלך פניותי ופרסום המאבק קיבלתי פניות רבות מאנשים שהלינו על חוסר מספיק בחופים נפרדים".

"הבוקר התפרסם תחקיר המוכיח דבר זה שהציבור החילוני מקבל למעלה מפי 40 אחוז רצועת חוף בארץ!", מוסיף מנכ"ל בצלמו במכתב וקובע כי "הדבר אינו סביר". לדבריו: "חופי ים הינם משאב טבע לכולם ואמורים להיות שיוויונים".

מנכ"ל בצלמו קורא לדרעי ולבן צור להכריז על רפורמה מחדש בחלוקת החופים בישראל, "אני קורא לכם עוד עכשיו להכריז על ברפורמה מחדש בחלוקת החופים בהתאם לכמות הציבור הדתי והחרדי בארץ". גליק מזכיר את המאבק לפתיחת נחל האסי לכלל הציבור וכותב: "בדיוק כמו שהמאבק על נחל האסי שמגיע לכולם כך גם לציבור הדתי מגיע חופים כמו כולם".

לסיום כתב: "בהערת אגב אציין שלדעת מומחים הדבר הזה גורם ליותר טביעות מפני שהציבור בוחר ללכת לחופים לא מוכרזים ובשעות הערב בגלל העומס המטורף ולכן מספר גבוה של נטבעים הינו דתי וחרדי".

בארגון בצלמו שלחו את המכתב גם לוועדת הפנים של הכנסת, סגן השר אורי מקלב יו"ר הרשות לפיתוח הציבור החרדי, ח"כ משה ארבל ממובילי מאבק מחאת האסי. מנכ"ל משרד הפנים, המשנה ליועמ"ש עו"ד דינה זילבר והמשנה ליועמ"ש עו"ד ארז קמיניץ.

מארגון בצלמו נמסר ל'מקומי JDN': "הים שייך לכולם באופן שוויוני, די לקיפוח ואפלייה. גם לחרדים יש זכויות בדיוק כמו כל אזרח אחר במדינה! אנחנו דורשים משר הפנים וסגן השר להתערב ולהכריז מיידית על רפורמה שתמדוד את כלל החופים ותתן לציבור הדתי והחרדי בדיוק מה שמגיע לו בזכות ולא בחסד. אנחנו לא מבקשים הטבות אלא שיויון וזכויות".

הנתונים חושפים אפליה מסוכנת: 0.15 ס"מ על כל חרדי בחופי ישראל – חילוני מקבל 40% יותר

כזכור, מממצאי התחקיר שערכנו עולה כי בעוד שעל כל אזרח שאינו שומר תורה יש 0.21 ס"מ בקו המים של חופי ישראל המוכרזים, לאזרח דתי יש אפשרות לרחוץ ב-0.15 ס"מ בלבד, הפרש של 0.6 ס"מ. כך יוצא שהמדינה הקצתה חופים לחילונים 40% יותר מלחרדים. עוד עולה מהתחקיר כי למרות שכ-16% מתושבי ישראל משתמשים בחופים נפרדים, רק כ-11.5% מחופיה המוכרזים של המדינה מותאמים לציבור זה.

נתונים נוספים מראים כי בישראל 147 חופי רחצה מוכרזים מתוכם 16 בלבד מיועדים לאוכלוסיה החרדית (10.9%), אורכם הכולל של החופים עומד על 18,857 מטר. לפי ממצאי התחקיר אורך החופים הנפרדים בישראל לפי חישוב מחמיר עומד על 2,186 מטר בלבד. מדובר ב-11.6% מכלל החופים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture