דרעי וברוט. צילום: יעקב כהן

משרד הפנים לראש העיר: ההחלטה לאסור כניסת תושבי חוץ לחופים – בניגוד לחוק

הממונה על מחוז תל אביב במשרד הפנים פנתה לראש עיריית בת ים והבהירה לו כי החלטתו לאסור כניסה של תושבי חוץ לחופי הים בעיר, הינה בניגוד לחוק, הנושא אינו בסמכותו ומדובר באפליה פסולה. "במידה ולא יחזור בו מהנחייתו, יוצא צו שיורה לו לחדול מפעולה זו. משרד הפנים רואה את המקרה בחומרה רבה וימשיך לפעול למניעת אפליה בחופים ובכלל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

בהנחיית שר הפנים אריה דרעי, פנתה הממונה על מחוז תל אביב במשרד לראש עיריית בת ים והבהירה לו כי החלטתו לאסור כניסה של תושבי חוץ לחופי הים בעיר, הינה בניגוד לחוק, הנושא אינו בסמכותו ומדובר באפליה פסולה – כך נמסר ממשרד הפנים.

עוד נאמר לראש העירייה צביקה ברוט כי במידה ולא יחזור בו מהנחייתו, יוצא צו שיורה לו לחדול מפעולה זו. "חופי הרחצה הינם משאב ציבורי שעומד לרשות הכלל. משרד הפנים רואה את המקרה בחומרה רבה וימשיך לפעול למניעת אפליה בחופים ובכלל", נמסר.

במקביל, ארגון בצלמו פנה ליועץ המשפטי לממשלה בטענה כי חוף ים הינו משאב ציבורי שלא שייך לעיר כזו או אחרת אלא לציבור הרחב, והאחריות על החלת סגרים והגבלות תנועה – משפעולות אלו פוגעות בזכויות יסוד מוגנות – על תושבי ערים בשל תחלואה אינה מסורה לראש עיר אלא לממשלה. "ראש עיריית בת ים פועל בחוסר סמכות ועל היועמ"ש להתערב ולהסיר את חרפת האפליה", כתבו למנדלבליט.

כזכור, ראש העיר בת ים צביקה ברוט הודיע היום כי יסגור את חופי העיר לתושבים מחוץ לעיר בטענה שמגיעים רוצחים רבים מחוץ לעיר, כשהוא לא מסתיר את כי הוא מכוון בעיקר לחוף הנפרד בעיר. בהודעה שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו הפקיד להתנסח בזהירות ופרסם תמונות מטושטשות מהחוף, אך ההודעה ששיגרה הדוברת שלו לתקשורת הייתה בוטה ומפורשת, ובנוסף כללה תמונות לא מטושטשות של נשים חרדיות השבוע בחוף.

"התמונות האלה צולמו השבוע בחוף הנפרד בבת-ים", כתב בפייסבוק עם צירוף התמונות המטושטשות, "רוב הרוחצים – אינם בת-ימים. הם הגיעו מאוטובוסים מערים אחרות, חלקן אדומות מבחינת קורונה. הודעתי כעת כי מעתה, ולמשך שלושה שבועות, חופי הים שלנו יהיו פתוחים אך רק לתושבי העיר באופן חופשי, ואורחים מערים אחרות יתבקשו שלא להגיע אליהם".

"עבדנו קשה כדי שבת-ים תהיה עיר ירוקה, ואני לא מוכן לוותר על זה. השוטרים והפקחים שלנו יעצרו אוטובוסים שמגיעים מערים אחרות ולא יאפשרו להם להיכנס למתחמי החוף. בנוסף לחוף הנפרד יוכלו להיכנס 1000 רוחצים בלבד בכל רגע נתון, כדי למנוע צפיפות. יש לנו את רצועת החוף היפה בארץ, ואנחנו מאד שמחים לארח אנשים מערים אחרות אצלנו. אבל בתקופה הזו חיי אדם חשובים יותר מהכל, ונשמח להמשיך ולארח אתכם בעוד כמה שבועות".

בהודעת הדוברות נאמר כי "בעקבות צפיפות גדולה שמורגשת בשבועות האחרונים בחופי העיר, ובפרט החוף הנפרד שאינו מאפשר שמירה על כלל והריחוק החברתי – הורה ראש עיריית בת ים צביקה ברוט לאסור כניסה של מאורגנת של תושבים מערים אחרות לחופי העיר".

"העיר בת ים נמצאת כבר תקופה ארוכה ברשימת הערים הירוקות, אודות למודל הייחודי שיזם ראש העיר. בעיריה נחשפו בימים האחרונים לעובדה שבחופי הים – ובפרט החוף הנפרד המשרת את הציבור החרדי – נמצאים מדי יום אלפי תושבים המגיעים באוטובוסים מערים כמו בני ברק, מודיעין עילית, אלעד וריכוזים חרדיים אחרים שחלקם מוגדרים אדומים".

"גם בחופים הרגילים ישנם אלפי המגיעים מחוץ לבת-ים, ובאחרונה התגלו בחופים חולי קורונה רבים שהדביקו אחרים. בהתאם להנחיית ראש העיר, יוצבו בכניסה לחוף שוטרים ופקחים אשר לא יאפשרו לאוטובוסים מאורגנים להיכנס למתחמי החוף. בנוסף, תווסת הכניסה לחוף הנפרד ותותר כניסה של 1000 מתרחצים בלבד בכל רגע נתון – בניגוד לאלפים רבים שנמצאים שם עד היום".

בהודעה צוטט ברוט אומר כע "אנו עובדים מסביב לשעון כדי לשמור על בת ים כעיר ירוקה, תוך שיתוף פעולה עם כל הגורמים הרלוונטים ועם תושבי העיר. בכוונתי לעשות הכל בכדי לשמור על בריאות הציבור ואני רואה בחומרה כל התקהלות ואי הנחיה לכללי משרד הבריאות שמצילים חיים".

"בחוף הים אי אפשר לשמור על ריחוק ואנחנו לא דורשים מה עבורו לחבוש מסיכה, אבל מצד שני גם לא נאפשר לסכן את התושבים שלנו באמצעות צפיפות לא סבירה שנגרמת כתוצאה מהגעת אורחים. יש לנו את רצועת החוף היפה בארץ ואנחנו שמחים מאד לארח תושבים מערים אחרות, אך כפי שאנחנו ממעטים לארח בימים אלה אנשים זרים בבתים שלנו – כך נכון לעשות גם בחופי הים. החופים יישארו פתוחים באופן חופשי לבת-ימים, ואת האורחים נשמח לקבל בעוד כמה חודשים, לאחר שכולנו נעבור את סכנת הקורונה", דברי ברוט.

 

הנתונים חושפים אפליה מסוכנת: 0.15 ס"מ על כל חרדי בחופי ישראל – חילוני מקבל 40% יותר

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture