צילום אילוסטרציה: Yaakov Cohen/Flash90

חשיפה: משפחה יהודית חולצה מתימן בחסות נסיך הכתר באיחוד האמירויות

נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי מוחמד בן זאיד אאל נהיאן העניק אזרחות ואשרת כניסה למשפחה יהודית מתימן בכדי לאפשר את חילוצה מהמדינה • רבה הראשי של רוסיה שגייס את עזרת הנסיך באגרת תודה מיוחדת: "ללא ספק שהמעשה האצילי הזה של הצלת נפשות, יעלה בעזרת ה' עוד יותר את קרנה של איחוד האמירויות, יברך את המדינה ואת העומדים בראשה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בתמונה: צילום מכתב רבה של רוסיה אל נסיך הכתר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן

ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות ממשיך לתפוס כותרות בכל העולם, אך מסתבר כי הרחק מאור הזרקורים, בשבוע האחרון היתה איחוד האמירויות מעורבת במחווה הומניטארי יוצא דופן להצלת יהודים מתימן.
בסיוע ישיר של נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, שעמו נחתם הסכם השלום עם ישראל, חולצה משפחה יהודית מתימן לאחר שנשקפה סכנה לחייה. בני המשפחה חולצו בשלום והגיעה לאבו דאבי, שם התאחדו עם קרובי משפחתם שבשנים האחרונות היגרו ללונדון.

בשנים האחרונות ככל שמצב היהודים בתימן הלך והחמיר נעשו ניסיונות רבים לחלץ את שארית הפליטה שעדיין נותרו במקום. אולם מספר משפחות סירבו להגר מהמדינה מסיבות שונות, בין היתר בעקבות כך שהוריהם המבוגרים נותרו עדיין במקום. בחלק ממקרים חילצו ארגונים יהודים את ילדי המשפחה והעבירו אותם למדינות שונות בעולם.
כך היה עם אחד המשפחות הוותיקות בתימן. ההורים עצמם לא היגרו, אך ילדיהם כולם כבר עזבו את תימן לפני כחמש עשרה שנה, ובמהלך השנים האחרונות התאחדה המשפחה כולה בלונדון שם קבעו את מגוריהם, ואילו ההורים נותרו עדיין מאחור.

בתקופה האחרונה מצב היהודים בתימן הולך ומחמיר, לאחר שקבוצות קיצוניות ובינהם החותי"ם השתלטו על אזורים במדינה ומצירים את צעדיהם של הקהילה היהודית המדלדלת עד כדי סכנת נפשות.
לאחרונה התברר לבני המשפחה מלונדון כי יש חשש כבד לגורל יקיריהם. והם החלו בפעולות הצלה בכדי להוציא את הורים מעמק הבכא. עסקנים בכירים החלו בפעולות הצלה בינלאומיות בכדי לחלץ את המשפחה היהודית. ובין השאר היה צורך במדינה בעלת ברית עם תימן שתיקח חסות על ואף תעניק אשרות כניסה.
רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר גויס למערכה והפעיל את השפעתו על הנסיך מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, נסיך הכתר של אמירות אבו דאבי, להיכנס לעובי הקורה ולסייע למבצע ההומניטארי.
ואכן במחווה יוצאת דופן העניקו השלטונות המקומיים באבו דאבי אזרחות לבני המשפחה היהודית מתימן, ואף לקחו חלק במצבע החילוץ, שפרטיו מסיבות מובנות אינם ניתנים לפרסום. מלבד זאת בצעד חריג וחסר תקדים הוענק אזרחות גם לבני משפחה האחרים המתגוררים כיום בלונדון, בכדי שיוכלו להגיע לאבו-דאבי ולהתאחד עם הוריהם אותם לא ראו מזה כחמש עשרה שנה.

המפגש היה מרגש ומטלטל כאחד. בני המשפחה נפלו על צווארי הוריהם, והודו להשי"ת על שהציל את הוריהם מסכנת נפשות של ממש. כך הביעו הערכה רבה לנסיך הסעודי מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, ובמקביל לרבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, ולכל העסקנים שפעלו בעניין במסירות של ממש יום ולילה, עד שהמבצע יצא לפועל.

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א שגייס את עזרת הנסיך שיגר לו אגרת תודה מיוחדת, בה נכתב בין השאר: "בשם משפחות יהודי תימן מתכבד אנו להודות לכבודו על המחווה ההומניטארי והעזרה והסיוע הכל-כך חשוב שהעניק הנסיך בהענקת אשרת הכניסה למשפחות יהודי תימן, בכדי שניתן יהיה לחלצם מתימן לאבו-דאבי, ובאמצעות זה להציל אותם ממצב של סכנת נפשות, בהם הם היו עד עתה.
"איחוד האמירויות, היא אחת המדינות המיוחדות ביותר בכדור הארץ, מדינה עם ערכים, מדינה עם סובלנות, מדינה עם רוחב לב, מדינה שכולה נתינה. ולכן במידה כנגד מידה, היא אכן זוכה לברכת הא-ל ולברכת שמים במידה כה מרובה. ללא ספק שהמעשה האצילי הזה של הצלת נפשות, יעלה בעזרת הא-ל עוד יותר את קרנה של איחוד האמירויות, יברך את המדינה, יברך את העומדים בראשה, יברך את תושביה, והם יראו ברכה בכל מעשי ידיהם על כל צעד ושעל…"

הגר"ב לאזאר אף התייחס להסכם השלום שהתגבש בשבוע האחרון בין איחוד האמירויות לישראל: "בימים אלו העולם כולו רואה את ידה של איחוד האמירויות המושטת לשלום, בכדי להביא לאחדות בין העמים. הצעד שעשתה איחוד האמירויות, הוא צעד גדול של אחדות ושל שלום. בוודאי יבואו עוד אומות אחרים בעקבותיה, אבל זכות הראשונים שמורה לה לעד", דברי רבה של רוסיה.

בתוך כך, עפ"י הפרסומים האחרונים שארית הפליטה של יהודי תימן שעדיין נותרו במקום, מבקשים גם הם להגר לאיחוד האמירויות.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture