רבה של אומן במכתב אזהרה: "לעטות מסיכות – בלי משחקים וליצנות"

רבה של אומן הגר''י ג'אן יוצא במכתב אזהרה לבאי הציון לשמור על ההנחיות ולעטות מסיכות בכל זמן השהות במקום, זאת בכדי שהשלטונות לא ימצאו סיבה לאסור את כניסת החסידים למקום בראש השנה. "ואפילו חשש דחשש אם יהיה כזה דבר בוודאי שאף אחד לא ירצה שיהיה זה באשמתו"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

פחות מחודש לקיבוץ המסורתי על ציונו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זיע"א והחשש בקרב חסידי ברסלב גובר, הבוקר (שני) יוצא רבה של קהילת אומן ומי שעומד מאחורי הקיבוץ המסורתי הגאון רבי יעקב ג'אן שליט"א במכתב אזהרה חסר תקדים לכלל באי הציון בימים אלו שישמרו על ההנחיות שחלילה לא יגרם שעל ידם ימצאו השלטונות סיבה לאסור את כניסת החסידים למקום.

במכתב האזהרה כותב הגר"י ג'אן: "ידוע ומפורסם כי הבעל דבר מוסר עצמו במסירות נפש לאורך ולרוחב בכדי לבטל את הקיבוץ הנורא והקדוש פה אצל רבינו זיע"א ואנחנו שזכינו להיות חלוצים ולשכון סביב הציון מוקדם מכולם עלינו להיות חכמים ונבונים ולראות את הנולד ולא להתחכם שלא נהיה אשמים אם השלטון יכריז שאסור להתכנס בעיר אומן. ונישא עוון כולם על צווארינו ואפילו חשש דחשש אם יהיה כזה דבר בוודאי שאף אחד לא ירצה שיהיה זה באשמתו".

"לכן בבקשה אנא מכם כל אחד ואחד בקשה אישית מכם בתור חכם מן המניין שנמצא בסוד העניינים ומגלה לכם שראש השנה שלנו יש עליו הרבה מאוד מקטרגים ואם לא נכנע להוראות ינצחו ח"ו ערלים את המצוקים. והקיבוץ של ראש השנה יפגם ויחסר ח"ו ומי כמו כולנו יודע שבזה תלויה הגאולה של כלל עם ישראל".

כאן מזהיר רבה של אומן לשמור על כללי הזהירות בכדי שחלילה השלטונות לא ימצאו סיבה לאסור את כניסת החסידים בראש השנה, "לכן אני חוזר ומתריע חייבים לשמור על הכללים המתבקשים ולהחזיק מסכות בפרט בציון ושלא יעצר איש אחד בלי מסכה ובלי משחקים וליצנות כי ליצנות מקורה מגאווה וזה לא הזמן. וידע כל אחד שמתלוצץ מהדבר ומחשיב עצמו לבעל ביטחון על חשבון הקיבוץ הקדוש יתן את הדין בלי ספק. ואם יהיה וינזק עניין הקיבוץ הקדוש יצ"ו יהיו אלו שישפכו את הדם".

"לכן" מוסיף הגר"י ג'אן "כל אחד יחשוב בעצמו איך הוא הולך בפשטות ותמימות ובלי חכמות כלל. בענווה ושפלות וישמור על הכללים. כמו כן יזהרו מאוד שלא לצאת לרחובות העיר ובפרט בלילות כי הסתכנו בסכנת נפשות החברים שיצאו מהרחוב לעיר ואין כאן המקום להאריך".

העסקן שלומי אלישע מעסקני אומן אומר ל'חדשות JDN' כי "כלל לציבור הבאים לשהות באומן בימים הקרובים לרגל חגי תשרי צריכים לדעת שהם שגרירים לאלפי הבאים לראש השנה ולפי ההתנהגות שהם ישדרו כך הם יוכלו להנעים לכלל הציבור שמתכננים לבוא למקום". הוא אף פונה לבאים הרבים למקום ואומר: "מסתכלים עליכם ב-70 עיינים אנא כבדו את המדינה שאליהם אתם באים ואת ההנחיות והמנעו מהתקלויות וכמה שפחות חיכוך".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture