Olivier Fitoussi/Flash90

גמזו מתנצל: "הייתי צריך להתנסח אחרת – אני עושה את זה רק לשם שמירת הנפשות"

פרויקטור הקורונה לא חוזר בו מעמדתו התקיפה נגד הנסיעה לאומן: "זה חד משמעית מסכן את האנשים". על המתווה "נתניהו אמר לבדוק, הוא לא קיבל החלטה". על המכתב לנשיא אוקראיה: "יש שם משפטים שלא היו צריכים להיאמר". הבשורה: "רואה הטבה בערים החרדיות". מזהיר: "אנחנו 'ככה' קרובים לסגר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו מסרב לחזור בו מעמדתו בנושא הנסיעה השנתית לאומן, אך מתנצל על ניסוח הדברים: "אומן זה חג באמת קדוש לאותם אנשים שמגיעים לשם, אני עדיין חושב שיש דבר יותר קדוש מזה, חובה עלינו ועלי לשמור באמת על הנפשות של האנשים, זה לא רק אדם אחד מול עצמו, זה אדם מול חברו, מול משפחתו, מול קהילתו".

בשיחה עם עיתונאים חרדים אמר כי "אני יודע שיש שם כבר 2000 איש, ואני יודע שאנשים יטוסו בעוד דרכים כאלה ואחרות, אבל כמות של 80 צ'רטרים, זה חד משמעית מסכן את האנשים. אוקראינה היא מדינה שנמצאת בקצב תחלואה קופץ, הולך וגדל, בשמונה-תשע ימים הם קפצו מאלף לכאלפיים, זה נכון, חלק מהאזורים פחות בתחלואה, גם האזור של אומן, אבל הוא גם נמצא במצב תחלואה בינוני".

"אני כן דואג לכולם, אני כן חושב שכרגע צריך לצמצם את הנסיעות, צריך למנוע את הטיסות הישירות לאומן, למרות המורכבות והקושי. אולי זה מכעיס, אבל אני עושה את זה רק לשם שמירת הנפשות, רק לשם שמירת החיים. אני יודע שיכולים להידבר שם יותר, אני יודע שיכולים לחזור עם הדבקות. לכן אמרתי מה שאמרתי", הסביר.

הוא טען כי נתניהו לא קיבל בדיון אתמול את עמדת חסידי ברסלב: "ראש הממשלה אמר לבדוק את המתווה, הוא לא קיבל החלטה לקבל את המתווה. אני עדיין מתנגד. לגבי המכתב שלי – יכול להיות שיש שם כמה משפטים שלא היו צריכים להיאמר, אבל זאת חובתי, חובתי הציבורית, חובתי המקצועית היא שכאשר אני מזהה בתחום האחריות שלי סכנה לבריאות, לבוא ולשים את האמת אל מול כל מי שצריך לקבל את ההחלטות. אסור לי בעניין הזה להתפשר. בדרך הזאת אני מנסה להעביר לכולם את האמת, אין בן אדם אחד שיש עליו את האחריות, הם שמו עלי את האחריות, כשמו עלי את האחריות אני צריך להגיד את האמת בפנים של כל מי שמקבל את ההחלטות".

הוא הודה בשיחה כי שלח את המכתב לנשיא אוקראינה ללא אישור ועדכון הדרג המדיני: "אני באמת לא עירבתי את ראש הממשלה ושר הבריאות, לא רציתי ליצור אצלם מחיבות לאמירות שלי או לפנייה שלי לנשיא אוקראינה, אבל אני רוצה השנה למצמצם את כמות הנוסעים לקבר של רבי נחמן. אני רוצה לעשות את זה על ידי הסברה, אני רוצה לעשות את זה על ידי הבנה, אני רוצה לעשות את זה גם על ידי הידברות, אבל קדם למכתב שלי שלוש-ארבע פגישות שהיו עם החסידים, היה נראה שאין הפנמה, מזה אני חושש".

במענה לשאלה הוסיף כי גם לא נועץ עם מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות ולא עם הנציגים החרדים במועצה המייעצת שהקים: "לא נועצתי, היה ברור שמצב כזה, כאשר אני פונה פנייה כל כך חריגה, זה משהו שקשה מאוד להתייעץ לפני כן, זה היה באמת מסבך את כולם ולא היה יכול לפנות. אני אומר, זאת פנייה מאוד חריגה, תחשבו למה עשיתי את זה, למה הגעתי למצב שבוא אני פונה באופן כל חריג. אין לי סמכות על, ראש הממשלה נותן לי גיבוי אבל יש מול זה שרים. כשהגעתי להחלטה וראיתי שיש כאן תהליך עם 80 טיסות צ'רטר', חדורה בי ההבנה שזה יסכן אנשים, אני חייב למצוא כל דרך כדי להקטין את זה".

על הכינוי הבזוי של "מסיבה" לאירועי הקודש באומן אמר גמזו כי "יכול להיות שהייתי צריך לבחור במילה אחרת, אבל אני רציתי להבהיר את מה שאני נסה לומר כל הזמן, אני לא מכחיש שהמאמינים רואים בזה מסגרת של אירוע מאוד קדוש, אבל אני ניסיתי להעביר את המסר, צריך לשקול דבר נוסף, האם זה המועד הנכון ביותר להיות במסגרת מאוד דחוסה, גם אם מישהו רוצה לשמור שם על הכללים אי אפשר, זה לא רק 15 אלף שמגיעים מישראל, עוד 10 אלף מהעולם. אולי זה לא מסיבה, אבל יש שם סעודות, יש שם התקהלויות מעבר לעלייה לקבר והתפילות – זה מסכן, אי אפשר להתעלם מזה, אני לא מבין איך מתעלמים מזה".

במענה לשאלת 'חדשות JDN' אמר שלא נפגש בעצמו עם נציגי חסידות ברסלב בכדי להכיר את המתווה: "הדרך שתהליכים כאלה מתקיימים במדינת ישראל זה שהמל"ל מרכז את עבודת המטה, הם נפגשו 3-4 פעמים, אני קיבלתי דיווחים על הפגישות, לא היה נראה שיש התקדמות, לא היה נראה שיש מתווה מספק, לא היה נראה שיש הפנמה של הקושי והסכנה, זה מה שאני קיבלתי. הרגשתי שאנחנו עוברים שבוע אחרי שבוע, אנשים כבר מזמינים כרטיסים, בהיקף חסר תקדים".

"בתקופה שלי אין אף רשות מקומית שנסגרה"

בשיחה הביא אופטימיות לגבימצב התחלואה במגזר החרדי ואמר כי "אני רואה הטבה בערים החרדיות, בבני ברק עושים עבודה טובה ובקרוב היא יכולה להיות עיר כתומה, ירושלים כבר כתומה. היום דווקא יותר במגזר הערבי הגיעו לערים אדומות. טוב להיבדק, ככל שנבדקים יותר, גם אם מתגלים פה ושם חיוביים, זה טוב כי אז הוא שומר על עצמו".

"אני נותן לרשויות המקומיות כוח, אני לא סוגר אותם, בתקופה שלי אין אף רשות מקומית שנסגרה, אין סגר על אף רשות מקומית, בין אם היא רשות מקומית כללית, ערבית או חרדית, כולן ממשיכות לנהל את החיים שלהן, את המאבק בקורונה, אני נותן להם את הכוח. אני מחזק את שרי הממשלה, אני אומר להם, עם כל המורכבות בבתי החולים, אין סגר, גם לא על עיר אדומה".

"שימו פרויקטור אחר ומחר סוגרים את ישראל"

הוא הציג את תמונה המצב ואמר כי "אני מצליח משבוע לשבוע למנוע הגבלות קשות, אבל אנחנו חיים עם קצת תחלואה, קצת הורדנו אותו לממוצע של 1500 מקרים ביום, ביום ממוצע מתוך ה-1500 האלו אנחנו יוצרים בתווך זמן של שבוע ימים 40 חולים קשים, ובתווך זמן של שלושה-ארבעה שבועות 12-13 נפטרים, זה פחות או יותר המחיר שאנחנו משלמים. בתוך חודש ימים בקצב התחלואה הזה אנחנו מדברים על 400 נפטרים בכל חודש. נכון שרובם קשישים, אבל יש לנו גם יותר צעירים, אבל יש לנו שם גם בני 50 ובני 60, שאנחנו לצערי מאבדים את חייהם עקב הקורונה".

עם זאת, הזהיר מהמצב בבתי החולים: "אני בכוחי מושך את כל בתי החולים, את עשרות אלפי הרופאים והאחיות, על גבי, אני אומר להם – יש לכם 1500 מאושפזים, 900 בבתי החולים הכללים, עוד 600 בערך בבתי החולים הגריאטריים, יש עוד ועוד מחלוקת קורונה שאני פותח ומנחה לפתוח, עוד טיפול נמרץ, עוד קורונה, במקביל ליתר העבודה של בתי החולים. אני מסתגל להם בעניים וצריך לוודא שאני לא גורם לתחלואה נוספת, יכול להיות שהם ירימו לי דגל אדום כל רגע ויגידו לי לא עוד".

הוא תקף את הטענות כי מצב התחלואה לא חמור כי שהוא מוצג: "אני מושך במשך חודש ימים ומונע סגר במדינת ישראל, תתארו לכם שאני לא מצליח, תתארו לכם שבעוד שלושה שבועות הם לא מסוגלים יותר להחזיק, אז יהיה סגר במדינה ישראל, מה ההיגיון? מעייני הישועה סגור, הוא מעביר חולם, על מה אתם מדברים".

"אנחנו "ככה" קרובים שבתי החולים ירימו לי דגל, כשהם ירימו לי דגל אני סוגר את ישראל. אם היה פרויקטור אחר פה, קצת יותר לחוץ ממני, היתרון שלכם בי זה שאני איש בית חולים ומסתובב כל הזמן ורואה ומחזק אותם, שימו פרויקטור אחר ומחר סוגרים את ישראל. יש 1500 נדבקים ביום, תעלה ל-1800 או 2000 וישראל סגורה לארבעה חמישה שבועות, כולל הדברים הכי קדושים", הוסיף מדם ליבו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם ההפגנות זה חד משמעי מסוכן.
מה אומר רוני גמזו?

עשית טעות קטנה מאד היית צריך להתבטא כך נגד האתיופים אז מדינת ישראל הייתה עולה בהלבות , ואם היית עושה כך נגד הערבים היו השמאל התקשורת ובתי המשפט שלהם צולים אותך ומשפחתך והיית לומד מהי חופש ביטוי .
תזכור לפעם הבא !!!

אחרי ששלח מכתב אנטישמי לרה״מ אוקראינה הוא נזכר להתנצל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture