בתמונה: האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א עם אביו וזקנו האדמורי"ם זצ"ל

תפארת שבמלכות: האדמו"ר מסאדיגורה לונדון הוכתר בירושלים

בירושלים התכנסו אתמול קבוצה גדולה מחסידי ואוהדי בית סאדיגורה בלונדון והגישו להאדמו"ר שליט"א מכתב תנחומין והתקשרות שחתמו כל בני הקהילה הק' שנמסר במעמד במלוא הכבוד וחרדת הקודש לכ"ק האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א ע"י הרה"ח רבי יוסף ביוד הי"ו בנו של ר' אברהם נחום ז"ל שהיה עמוד הקהילה ויד ימינו של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל במשך שנים רבות.

במעמד מרגש שנערך אתמול (חמישי) בעיה"ק ירושלים הכריזו את נוסח מכתב תנחומין והתקשרות של החסידים בלונדון כ"ק הרה"צ רבי אהרן דב בער פרידמן שליט"א מסאדיגורה לונדון. קבוצה גדולה מחסידי ואוהדי בית סאדיגורה בלונדון הגישו להאדמו"ר שליט"א מכתב תנחומין והתקשרות שחתמו בני הקהילה הק' שנמסר במעמד במלוא הכבוד וחרדת הקודש לכ"ק האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א ע"י הרה"ח רבי יוסף ביוד הי"ו בנו של ר' אברהם נחום ז"ל שהיה עמוד הקהילה ויד ימינו של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל במשך שנים רבות.

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה לונדון הרה"צ רבי אהרן דוב בער שליט"א נולד לפני כ"ט שנים ב"יסוד שביסוד". הרבי זיע"א התבטא עליו שהוא "קדוש מרחם" השם אהרן ע"ש זקנו הקדושת אהרן. דוב בער על שם המגיד הגדול ממעזריטש. הרבי העקבי אבירים זצ"ל מאוד חיבב אותו והיו לומדים מדי שבת בשבתו בצוותא חדא בפרט בשנים האחרונות שהרבי העקבי אבירים היה חלש מאוד היה נוסע מדי שבת לחסות בצל קדשו.
בחלאקה של רבי אהרן דוב בער סיפר העקבי אבירים זי"ע את הסיפור על הקדושת אהרן שכאשר הגיע לגיל שלוש נטל האדמוה"ז רבי אברהם יעקב מסאדיגורה בנו של הסבא קדישא מרוז'ין את הקדושת אהרן בחיקו ולמד עמו את האותיות א ב כנהוג. ולאחר מכן הוסיף והראה לו על האותיות אמת ועל האותיות אב"י. שאל אותו בנו הרה"ק האור ישראל אביו של הקדושת אהרן מה טעם שינה מדרכו והוסיף ללמוד אותיות אלו. השיבו "באותיות אב"י רמוז נוטריקון שמי אברהם יעקב בן ישראל.  שמך ישראל בן אברהם יעקב, ושם בנך היניק אהרן בן ישראל כשסיפר זאת הכנסת מרדכי זי"ע אמר "מזה מובן, שנתן לו סמיכה עוד בשעה שהתחיל ללמוד א ב  סימן האדמו"ר העקבי אבירים על רבינו אהרן בן ישראל משה.

לאחר שהאדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל עלה על כסא אביו שלח אותו הרבי זצ"ל למלאות מקומו להנהיג את העדה בעיר הבירה לונדון. בשנה זו טו"ב כסלו הגיע האדמו"ר זצ"ל במיוחד כדי להניח את אבן הפינה לבית המדרש החדש ההולך ונבנה בימים אלו בס"ד לשם ולתפארת. במעמד הנחת אבן הפינה (צפו בתיעוד וידאו) בירך האדמו"ר זצ"ל שהוא ינהיג את העדה ביז משיח'ס טאג.


ותכון מלכותו מאוד
בשבע שנים האחרונות התקשר האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א לבני הקהילה הק' ומאוד הצליח לכבוש את לבות תושבי העיר בעדינות והאצילות הרוזינאית. האדמו"ר רבי אהרן דוב בער בוער אש קודש בתפילותיו ודרשותיו בד בבד עם העדינות המיוחדת והאצילות הרוזינאית  תמיד יש לו אוזן קשבת ובכל מאודו ובכל נפשו רוצה לעזור ליהודי. לפני פסח הוא הולך מדלת אל דלת כדי להתרים הנדיבים לעזור עם המגבית 'קמחא דפסחא' ודלתו תמיד פתוחה לעזור לכל יהודי באשר הוא במלא המרץ. אביו חיבבו מאוד והתבטא לא אחת "ונפשי קשורה בנפשו".

כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א עדיין שוהה בארץ הקודש עד לאחר ימי השלושים לפטירת אביו האדמו"ר זצ"ל וכזכור ערך את השולחן הטהור בשבוע שעבר בצוותא חדא עם אחיו כ"ק האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים שליט"א.


מכתב קודש מאת כ"ק מרן אדמו"ר מסאדיגורה – לונדון שליט"א לבני קהילתו הק' בלונדון

האדמו"ר שליט"א במחיצת אביו וזקנו האדמורי"ם זצ"ל


האדמו"ר מסאדיגורה לונדון שליט"א עם אחיו האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים שליט"א

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו