David Cohen/Flash90

בתיאום עם גמזו ואדלשטיין: נתניהו הקים צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן

ראש הממשלה מינה את השר אלקין לעמוד בראש הצוות שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה. בצוות חברים השרים אדלשטיין, אשכנזי, דרעי ושי. המזכירות הארצית: "נתניהו הרס את היחסים שלנו עם ממשלת אוקראינה - שגמזו יחזור בו מהמכתב"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתניהו החליט הערב (מוצאי שבת) להקים צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה – כך נמסר מלשכת ראש הממשלה. בראש הצוות יעמוד השר זאב אלקין ויהיו חברים בו שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר החוץ גבי אשכנזי, שר הפנים אריה דרעי, ושר המדע יזהר שי. בלשכת רה"מ ציינו כי ההחלטה התקבלה בתיאום עם שר הבריאות אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו.

מהמזכירות הארצית של חסידות ברסלב נמסר בתגובה להחלטת נתניהו כי "אנחנו מברכים על כל דבר שיקדם אותנו לנסיעה לאומן לראש השנה, ראש הממשלה הרס את היחסים של חסידי ברסלב עם ממשלת אוקראינה והדבר הראשון שצריך הוא שגמזו יחזור בו ממכתבו המסית שגורם לאוקראינה לפחד מחסידי ברסלב".

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר אמר בתגובה כי "ההחלטה להקים צוות שרים לעניין הנסיעה לאומן נכונה, חבל שהיא מגיעה מאוחר מדי. יכולנו למנוע את המבוכה בהחלטה יותר מהירה אך מוטב מאוחר מאשר אף פעם. הוצע מתווה (לקבוע רף של 6,000 נוסעים עם בדיקות בהלוך ובחזור) לפני כשבוע שיכול לפתור את המשבר המיותר ואני מקווה שבע"ה עכשיו הוא יתקבל".

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר כי "הטלפון של נתניהו לנשיא אוקראינה לעצור את החסידים מלהגיע לאומן בראש השנה, ואחר כך לספר להם שהוא מחפש פתרונות – זה גם שקר כפול וגם פגיעה בחופש הדת. אפשר למצוא פתרון תוך שמירה על ההוראות, ובלי לפגוע באלפי אנשים. אנחנו נגד התקהלויות מבלי לשמור על מרחק. היה צריך לחשוב בצורה אחרת מבלי לשקר לאנשים".

ראש הסגל של לשכת ראש הממשלה אשר חיון התקשר ביום חמישי לגדול משפיעי ברסלב הגאון רבי שלום ארוש שליט"א ועדכן אותי כי ביום ראשון יבחן קבינט הקורונה אם ניתן לאפשר מתווה שיאפשר טיסה של לפחות חלק מהחסידים. גורם בממשלת אוקראינה אמר שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי "אנחנו מעוניינים לקבל החלטה מאוזנת, ורוצים לשקול את הדברים".

שר החוץ גבי אשכנזי התייחס בשבוע שעבר לסערת אומן וגיבה את פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו ואמר כי "אף אחד לא רוצה שהמחלה תתפרץ. אנחנו חושבים שאפשר וצריך לאפשר חופש פולחן – אלא שהפעם יש עניין של מחלה. אם יסתבר שנסיעה לשם תסכן את הנוסעים, וגם כשהם חוזרים הם עלולים לסכן את אזרחי מדינת ישראל – לא צריך לנסוע". לדבריו, "התרשמתי שגמזו הוא איש רציני. הוא איש מקצוע פתוח שהסכים להכניס את הצבא. אנחנו בכחול לבן מאמינים בו ונביא לו את כל הגיבוי".

ממשלת אוקראינה אישרה ביום חמישי סמוך לחצות את ההגבלות על הכניסה למדינה, שהחלו מחצות (שבין חמישי לשישי) ועד ל-28 לספטמבר, יום הכיפורים. "נוכח הגידול במספר מקרי הקורונה באוקראינה", נאמר בהצהרה שפורסמה על ידי משרד החוץ האוקראיני שעות בודדות לפני חצות, "החליטה הממשלה לאכוף הגבלות זמניות על כניסת זרים לאוקראינה".

הממשלה החריגה סטודנטים, בעלי אשרת עבודה, תושבים ללא אזרחות, נהגי משאיות ואוטובוסים שנכנסים למדינה בעבודתם, דיפלומטים, אמנים וספורטאים המופיעים או מתחרים במדינה וכו'. החרגה נובפת כוללת אנשים שמציגים הוכחה שיעזבו את אוקראינה תוך יומיים, מה שמאפשר לחסידי ברלסב להזמין כרטיס לטיסה חזור בכדי לספק את ההוכחה הנדרש, אך לטוס חזרה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל שבהפגנות בבלפור, השמאל החולני והמסומם אין שם הגבלות כלל

ברסלברס תשחררו אותנו מכם…

אהה יופי אם צריך אישור של מנהל האתר אז תגובה זו מיועדת לך. תודה. אשמח אם לא תעלה אותה כי אין לה קשר לכתבה. תודה אשמח לפיתרון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture