Yonatan Sindel/Flash90

לצד ההפגנה השבועות של מפגיני השמאל: חסידי ברסלב הפגינו בבלפור נגד נתניהו

אלפי בני אדם הפגינובירושלים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים ערכו צעדה לא מאושרת מגשר המיתרים לבית ראש הממשלה. מפגינים נשכבו על הכביש לאחר שהמשטרה פתחה את הצומת, השוטרים פינו אותם בכוח וחילקו דו"חות. מפגינים במחלף הסירה טענו: נהג שלף מולנו אקדח ונסע • מאות חסידי ברסלב הפגינו נגד הכשלת מתווה הנסיעות לאומן

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפים רבים הפגינו אתמול (מוצאי שבת) מול מעון ראש הממשלה, ולפי מארגני המחאה מדובר במספר שיא של מפגינים מאז החלו ההפגנות. באזור השעה 20:00 יצאו חלק מהמפגינים לצעדה מצומת גשר המיתרים בכניסה לירושלים לכיוון רחוב בלפור. הצעדה התקיימה בניגוד לעמדת המשטרה שהפצירה במפגינים בימים האחרונים שלא לקיים אותה.

בהפגנה המרכזית מול מעון רה"מ ברחוב בלפור בירושלים עצרה המשטרה 16 מפגינים, בטענה שהפרו את הסדר הציבורי. אחד מהם חשוד שזרק בקבוק לעבר השוטרים במקום. בתום ההפגנה נשארו מעטים וסירבו להתפנות, למרות דרישות המשטרה. כמה מהם נשכבו על הכביש, גם לאחר שהשוטרים פתחו לתנועה את הצומת. מפגינים בודדים פונו בכוח ולאחרים חולקו דו"חות בסך 250 שקלים.

בנוסף, עשרות חסידי ברסלב הגיעו להפגנה בבלפור בדרישה לגבש מתווה טיסות לאומן בראש השנה. הם הניפו שלטים עם הכיתוב "נתניהו נגד רבי נחמן", "שקרן לך הביתה", "איבדת את קולותינו", ושרו יחד עם המוחים. חלקם עזבו את מוקד ההפגנה בכיכר פריז והחלו לצעוד לכיוון מרכז העיר – ופוזרו על ידי שוטרים.

מהמשטרה נמסר כי "חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים. משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לאורך רחוב יפו, זאת לאחר שלא נשמעו להוראות המשטרה וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבת הקלה. גם בניסיונות נוספים של המשטרה להסית את התהלוכה, המפגינים לא נשמעו להוראות השוטרים".

"זמן קצר לאחר השעה 21:30, ולאחר שהמפגינים לא חדלו את הקמת הרעש באמצעות כלי הרעש, כרזה המשטרה מספר פעמים בבקשה לחדול את השימוש בכלי הרעש שכללו תופים, צפצפות וצופרים ופעלו להורידו את עוצמת הרעש בהתאם לפסיקת בג״צ. בהמשך, כרזה המשטרה למפגינים שנותרו בצומת, על כך שההפגנה הסתיימה והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש כי הוא נפתח לתנועת רכבים".

"על אף בקשות המשטרה, המפגינים סירבו לפנות את הצומת וחלקם אף התיישבו ונשכבו על הכביש, והשוטרים נאלצו לפנותם. לחלקם נרשמו דוחות תנועה. במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 16 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים. כלל הרחובות נפתחו לתנועה", נמסר מהמשטרה.

לפני תחילת ההפגנות פרסמה המשטרה הודעה חריפה בה נאמר: "משטרת ישראל מודעת לקריאות השונות ברשתות החברתיות על ידי קיצוניים להגיע ולהתעמת עם כוחות המשטרה ולהפוך את המחאות להפרת סדר ופגיעה פיזית בשוטרים. המשטרה שבה ומדגישה כי היא פועלת לאפשר קיומן של מחאות לכלל המפגינים, אך יחד עם זאת לא תאפשר כל הפרה של הסדר הציבורי, פגיעה בציבור ובקיומן התקין של המחאות, ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון שכזה.

בהתאם להחלטת בג"ץ, השימוש בתופים, כלי הקשה, צופרים וכלי הקשה אחרים התאפשר עד השעה 21:30, למעט השימוש באמצעי כריזה והגברה, שהשימוש בהם הותר עד 23:00. לפני חצות התחילה המשטרה לכרוז למפגינים להתפנות מהמקום, אולם מאות מהם סירבו לעשות זאת. בסופו של דבר, בסביבות השעה 1:00, התפנו גם הנותרים בשקט יחסי

במקביל, מפגינים בצומת הסירה בהרצליה טוענים כי ראו נהג רכב חולף על פניהם עם אקדח שלוף. האירוע צולם ותיעודו הופץ ע"י דובר הדגלים השחורים, שציין כי מחר תוגש תלונה במשטרה ומסר בתגובה לאירוע: "שליפת האקדח על המפגינים הוא המשך ישיר של ההסתה של נתניהו. האלימות לא תפחיד אותנו, אנו נחושים להדיח את הנאשם והמסית מתפקידו". מהמשטרה נמסר כי בעקבות הסרטון היא פתחה בחקירת האירוע ומנסה להתחקות אחר הרכב שהיה מעורב באירוע האמור.

מהליכוד נמסר כי "הפגנות השמאל הן ההפגנות ״הספונטניות״ המאורגנות ביותר אי פעם. מי שעומד מאחוריהן ומממן אותן הם טייקונים מהשמאל וביניהם אורני פטרושקה וקובי ריכטר – יחד עם אהוד ברק, חברו של ג׳פרי אפשטיין. גם המיליארדרים אייל וולדמן וברק חכמוב תומכים בדרכים שונות בהפגנות השמאל. טייקונים ציניים מביאים את האוטובוסים מהקיבוצים וממקומות אחרים ומזרימים מיליונים לליבוי הפגנות השמאל, הפגנות ״עממיות״ כביכול. הפגנות שבהם המארגנים שולחים במכוון אנשים מבוגרים להתעמת בקו הראשון מול השוטרים".

"הפרקליטות, לצערנו, מסייעת להם בהקלות חסרות תקדים שרומסות את החוק ואת הנחיות הקורונה ומאפשרות לשמאל לחסום כבישים, לפגוע בשוטרים ולסכן את פעילות מד״א, כיבוי האש והמשטרה. בעוד שהפרקליטות דרשה יד קשה כנגד מפגיני הימין שחסמו צירים בזמן ההתנתקות ובהפגנות העדה האתיופית, כשמדובר בהפגנות השמאל האנרכיסטי נגד ראש הממשלה נתניהו – הכל מותר. איזו צביעות. דמיינו מה היה קורה אם מפגיני ימין היו חוסמים את צומת עזריאלי? הפרקליטות נותנת ידה לאנרכיה בזמן שאנחנו נלחמים בכל כוחנו בקורונה", כך הליכוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture