בסיום הערב יצאו המשתתפים עם שורה של כלים מעשיים לסיוע ולהתקדמות והודו להנהלת ארגון בצוותא ולעיריית בני ברק שבראשות הרב יעקב אשר

ערב חינוכי מרתק, בהשתתפות מחנכים ידועים ומאות הורים, בנושא דרכים לבקרה ולהפניה מתאימה של בני נוער למסגרות המתאימות התקיים באחרונה ע"י פרוייקט החונכים לבני ישיבות, הפועל עם עיריית בני ברק והתכנית הלאומית לילדים ולנוער באמצעות ארגון "בצוותא".

קרא עוד:

[postim]

ארגון "בצוותא", פרוייקט החונכים, הוקם ע"י רבנים ומחנכים ידועי-שם בבני-ברק, בעצה אחתעם גדולי הדור ורבנים דגולים, מתוך רצון עז לסייע בידי צעירים בלימוד הגמרא בדרך שתיתן להם את ההבנה הנכונה, וכתוצאה מכך את השמחה שבלימוד.

כיום, מפעיל ארגון "בצוותא" מאות חונכים ברחבי העיר, אברכים תלמידי-חכמים, ששמו לנגד עיניהם את הכוונת הצעירים ומתן תמיכה ועידוד לתלמידים, ואכן, התוצאות לאחר תקופה קצרה מלמדות שצעירים שבעבר ראו, לצערנו, את ההמצאות ליד הסטנדר הישיבתי כעול וחיפשו אופנים שונים כדי להתרחק ממנו, נהנים מהלימוד וחשים שהם עולים על "דרך המלך" להבנה ולהתעלות בלימוד התורה.

בניתוח המצב בעבר התברר שמסגרות החינוך הפורמאליות, אכן, עושות עבודת קודש מופלאה ומשקיעות רבות לקידום התלמידים, אך, לעיתים, לא די במסגרת הסטנדרטית המיועדת לתלמידים רבים בעת ובעונה אחת, אלא יש צורך ביותר מכך – ביחס אישי לכל תלמיד ובמציאת הכיוון הנכון לשפר את רמת ידיעותיו ואת רצונו בהתמדה בלימודיו התורניים.

לקידום הפעילות החינוכית, מקיים צוות הפיקוח מפגשי פעילות עם המנהלים החינוכיים וראשי הישיבה  במוסדות החינוכיים, לצורך בקרה והפנייה מתאימה של הנוער המתאים והמתקשה וקבלת הערכה על מצב התלמיד. אחר מיפוי מצבת החונכים והנערים, על פי המסגרת הקהילתית אליה משתייך הנער, או בהתאם לסביבת מגוריו, מוצמד החונך אל הנער ומסייע בעדו, תוך יצירת קשר עם המחנכים, המשפחה וסובבי הנער. הוא לומד את אפיו ומפלס דרך אל ליבו של הנער, תוך כדי היותו אוזן קשבת ללבטיו ומצוקותיו של הנער.

הרב מרדכי בארי, יועץ חינוכי בארגון ומנהל אגף הייעוץ באחיה, דיבר בחשיבות החונכות המקצועית  שהיא אומנות מיוחדת שאינה מסתכמת רק בללמוד דף גמרא, כי החונך יודע ואוהב ללמוד,  אלא זו חובה לחונך להתאים את עצמו לחניך, להכיר אותו, להעריך אותו ,ללמוד על אופיו ועולמו הפנימי. בדבריו שזר דוגמאות ומעשים מחיי- היום יום על העזרה יעילות הסיוע לחניך כשמכירים אותו או חלילה, להיפך .

לאחר מכן דיבר איש  החינוך, הרב אהרן פרידמן, מחבר הספר "גם אתה יכול", שהדגיש בדבריו, כי כאשר מציעים עזרה לחניך, או כשהחניך מבקש עזרה חייבים להיות בבחינת חכם שאינו נבהל להשיב: קודם כל להקשיב כראוי, ולפעמים ההקשבה לבדה היא בחינת עזרה, ולאחר מכן לבדוק את תועלתיות הסיוע ולשאול את החניך על נכונתו לעבוד יחד על זה , או על מידת העזרה והאם היא מדברת על ליבו.

הרב אהרון פרידמן גם דיבר על בחורים  שאינם זכו לטעם המיוחד בלימוד ובמצוות, אך, כמובן, עם עזרה מתאימה אפשר להתחבר אליהם ולגרום להם לרצות לעבוד על עצמם.

בסיום הערב יצאו המשתתפים עם שורה של כלים מעשיים לסיוע ולהתקדמות והודו להנהלת ארגון בצוותא ולעיריית בני ברק שבראשות הרב יעקב אשר, ראש העיר  העושה רבות למען החינוך של דור העתיד בעירנו  ולהנהלת התכנית הלאומית לילדים ולנוער, הגב' חוה טורץ והרב שמעון קשש, ואחראי המענה הרב אלדד אשורי .

בעקבות הנחיית ראש העיר והנהלת התכנית הלאומית, הוחלט לקיים קורס הדרכה מיוחד לציבור אברכים המעוניינים לשמש כחונכים. ההדרכה תהיה בהכוונת ראשי ישיבות ואנשי חינוך מובהקים. קורס ההכשרה נפתח בימים אלה במחיר מסובסד, ומרצים בו טובי המחנכים והמציעים את משנתם החינוכית ואת רזי תורת החינוך האישי.

הקורס המונה שמונה מפגשים, יתקיים  בכל שבוע, כאשר בסיומו תוענק תעודת חונך לכל משתתף, שיוכל גם לשמש כחונך בארגון. בהנהלת מרכז ההכשרה מקווים, כי הקורס יפתח צוהר ויעניק אפיקים וכלי-מעש בידי ציבור החונכים, קיימים כחדשים.