ארגון 'בצוותא' ערך ערב חינוכי למורים ומחנכים

בסיום הערב יצאו המשתתפים עם שורה של כלים מעשיים לסיוע ולהתקדמות והודו להנהלת ארגון בצוותא ולעיריית בני ברק שבראשות הרב יעקב אשר

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ערב חינוכי מרתק, בהשתתפות מחנכים ידועים ומאות הורים, בנושא דרכים לבקרה ולהפניה מתאימה של בני נוער למסגרות המתאימות התקיים באחרונה ע"י פרוייקט החונכים לבני ישיבות, הפועל עם עיריית בני ברק והתכנית הלאומית לילדים ולנוער באמצעות ארגון "בצוותא".

קרא עוד:

[postim]

ארגון "בצוותא", פרוייקט החונכים, הוקם ע"י רבנים ומחנכים ידועי-שם בבני-ברק, בעצה אחתעם גדולי הדור ורבנים דגולים, מתוך רצון עז לסייע בידי צעירים בלימוד הגמרא בדרך שתיתן להם את ההבנה הנכונה, וכתוצאה מכך את השמחה שבלימוד.

כיום, מפעיל ארגון "בצוותא" מאות חונכים ברחבי העיר, אברכים תלמידי-חכמים, ששמו לנגד עיניהם את הכוונת הצעירים ומתן תמיכה ועידוד לתלמידים, ואכן, התוצאות לאחר תקופה קצרה מלמדות שצעירים שבעבר ראו, לצערנו, את ההמצאות ליד הסטנדר הישיבתי כעול וחיפשו אופנים שונים כדי להתרחק ממנו, נהנים מהלימוד וחשים שהם עולים על "דרך המלך" להבנה ולהתעלות בלימוד התורה.

בניתוח המצב בעבר התברר שמסגרות החינוך הפורמאליות, אכן, עושות עבודת קודש מופלאה ומשקיעות רבות לקידום התלמידים, אך, לעיתים, לא די במסגרת הסטנדרטית המיועדת לתלמידים רבים בעת ובעונה אחת, אלא יש צורך ביותר מכך – ביחס אישי לכל תלמיד ובמציאת הכיוון הנכון לשפר את רמת ידיעותיו ואת רצונו בהתמדה בלימודיו התורניים.

לקידום הפעילות החינוכית, מקיים צוות הפיקוח מפגשי פעילות עם המנהלים החינוכיים וראשי הישיבה  במוסדות החינוכיים, לצורך בקרה והפנייה מתאימה של הנוער המתאים והמתקשה וקבלת הערכה על מצב התלמיד. אחר מיפוי מצבת החונכים והנערים, על פי המסגרת הקהילתית אליה משתייך הנער, או בהתאם לסביבת מגוריו, מוצמד החונך אל הנער ומסייע בעדו, תוך יצירת קשר עם המחנכים, המשפחה וסובבי הנער. הוא לומד את אפיו ומפלס דרך אל ליבו של הנער, תוך כדי היותו אוזן קשבת ללבטיו ומצוקותיו של הנער.

הרב מרדכי בארי, יועץ חינוכי בארגון ומנהל אגף הייעוץ באחיה, דיבר בחשיבות החונכות המקצועית  שהיא אומנות מיוחדת שאינה מסתכמת רק בללמוד דף גמרא, כי החונך יודע ואוהב ללמוד,  אלא זו חובה לחונך להתאים את עצמו לחניך, להכיר אותו, להעריך אותו ,ללמוד על אופיו ועולמו הפנימי. בדבריו שזר דוגמאות ומעשים מחיי- היום יום על העזרה יעילות הסיוע לחניך כשמכירים אותו או חלילה, להיפך .

לאחר מכן דיבר איש  החינוך, הרב אהרן פרידמן, מחבר הספר "גם אתה יכול", שהדגיש בדבריו, כי כאשר מציעים עזרה לחניך, או כשהחניך מבקש עזרה חייבים להיות בבחינת חכם שאינו נבהל להשיב: קודם כל להקשיב כראוי, ולפעמים ההקשבה לבדה היא בחינת עזרה, ולאחר מכן לבדוק את תועלתיות הסיוע ולשאול את החניך על נכונתו לעבוד יחד על זה , או על מידת העזרה והאם היא מדברת על ליבו.

הרב אהרון פרידמן גם דיבר על בחורים  שאינם זכו לטעם המיוחד בלימוד ובמצוות, אך, כמובן, עם עזרה מתאימה אפשר להתחבר אליהם ולגרום להם לרצות לעבוד על עצמם.

בסיום הערב יצאו המשתתפים עם שורה של כלים מעשיים לסיוע ולהתקדמות והודו להנהלת ארגון בצוותא ולעיריית בני ברק שבראשות הרב יעקב אשר, ראש העיר  העושה רבות למען החינוך של דור העתיד בעירנו  ולהנהלת התכנית הלאומית לילדים ולנוער, הגב' חוה טורץ והרב שמעון קשש, ואחראי המענה הרב אלדד אשורי .

בעקבות הנחיית ראש העיר והנהלת התכנית הלאומית, הוחלט לקיים קורס הדרכה מיוחד לציבור אברכים המעוניינים לשמש כחונכים. ההדרכה תהיה בהכוונת ראשי ישיבות ואנשי חינוך מובהקים. קורס ההכשרה נפתח בימים אלה במחיר מסובסד, ומרצים בו טובי המחנכים והמציעים את משנתם החינוכית ואת רזי תורת החינוך האישי.

הקורס המונה שמונה מפגשים, יתקיים  בכל שבוע, כאשר בסיומו תוענק תעודת חונך לכל משתתף, שיוכל גם לשמש כחונך בארגון. בהנהלת מרכז ההכשרה מקווים, כי הקורס יפתח צוהר ויעניק אפיקים וכלי-מעש בידי ציבור החונכים, קיימים כחדשים.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture