במעמד מיוחד בהשתתפות גדולי אנשי מקצוע וחינוך הוקם מוקד היעוץ 'שלוה'

לכתר החסד של רפואה וחיים נוספה פנינה זוהרת, אגף "שלווה" לתמיכה רגשית הוקם בימים אלו, האגף נוסד בתמיכת וליווי גדולי הרבנים ואנשי חינוך והמקצוע בתחום הטיפול והמענה רגשי להתוויית דרכי עזרה נוספים עקב מצוקות הפונים בתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עם פתיחת מוקדי הייעוץ והתמיכה כינוס וועדת היגוי וחברי נשיאות אגף שלווה מבית "רפואה וחיים"

לאור המצב השורר בארץ ובעולם עם התפרצות גלי הנגיף ומעבר לתסמינים חשים רבים מצוקה וקושי רגשי כתוצאה מחוסר הוודאות המתמשך שמשפיע על כל מהלך החיים הרגשי.

לאור הצורך הדחוף במתן מענה ראוי ומיידי לאלו שהבלבול והקושי מהלא נודע גורמים להם, לבדידות תחושת חנק וחוסר יציבות מבשרת האגודה כי בעצת רבנים וגורמי מקצוע הוקם אגף שלווה  קו לייעוץ ותמיכה.

במעמד צנוע ורב חשיבות נערך כינוס במהלכו הוכרז על פתיחת מוקדי הייעוץ, במהלך הכינוס נשמעו קווי ייסוד לאופיו של המוקד ולחשיבות הגדולה בהפעלתו למען מאות הפונים והנעזרים בו.

את פני הבאים קיבלו חברי ההנהלה וראשי האגפים, הרב נפתלי ויינברגר, הרב דוד הרשטיין, הרב יחזקאל כהן, הרב ברוך טסלר, הרב אריה שרף, הרב יוסף ויטמן והרב יחזקאל מילר.

את הכינוס פתח והנחה המנהל המקצועי של האגף הרב אברהם ויטמן שפירט את נהלי המוקד ואת דרכי הסיוע המוענקים ע"י מיטב אנשי המקצוע בתחום.

הגאון רבי ישראל מילר שליט"א חבר בד"ץ ויזניץ – חבר נשיאות ומרבני האגף, תיאר כי ע"פ תורת החסידות ישנה משנה ותורה סדורה וברורה כיצד להחיות בהם נפש כל חי, לרומם ולנשא את ליבו ונפשו של כל יהודי בכל מצב שהוא. וכפי שהיה רגיל רבינו ה"ישועות משה" זיע"א לומר משמו של ה"בני יששכר" כי הצדקה הגדולה שבצדקות המלמד דעת לעני בדעת. ובירך את כל המתנדבים העוסקים לשם שמיים ויהי חלקי עמכם.

כאן מסר יו"ר האגודה ואיש החינוך הנודע הרב יצחק רוט שליט"א העוסק שנים רבות בתחום, עדכון על הצורך הדחוף כיום בדורנו להצטייד ב"אומנות ההקשבה", כפי שאומרים בפיוטי הימים הנוראים, "מבין ומאזין מביט ומקשיב.." כי כדי להיות מאזין צריך להיות 'מבין', להשכיל לשמוע ולהאזין בין השורות מה המצוקה האמיתית, מה שורש הבעי', ומה מסתתר מאחוריה וכיצד ניתן לפתרה בעצה טובה, או לעיתים מספיק בהקשבה טובה כדי לפרוק את מאגר המצוקות הטעון שהצטבר אצלו וללא שמישהו ינווט ויקשיב לו עלול האדם להיקלע לתסבוכת רגשית חמורה. תקשיב ותושיע, לעיתים ההקשבה גופא היא המושיעה את הנשמה.

היועץ הרפואי הרב יצחק שטרן, הדגיש כי מה שאמרו חז"ל "דאגה בלב איש ישיחנה", היא גם לחולי הנפש וגם לחולי הגוף ל"ע, מנסיונו תיאר כי בריאות הנפש חשובה מבריאות הגוף, וידוע שאדם המצויד בתעצומות נפש באמונה וברוגע נפשי, יש בידו כוחות להתגבר אף על מחלות הגוף, והא בהא תליא.

ובפרט בתקופת הקורונה, נחשף הרב שטרן למקרים רבים, בהם חרדות ופחדים הובילו אנשים למצוקה גדולה שהשפיעה עליהם ועל כל המשפחה, זה הצלת נפשות כפשוטו, זעק הרב שטרן. כשמסייעים למצוקה נפשית זה הצלת חיים לכל המשפחה ולדורות.

איש החינוך הנודע ומרבני האגף הרב משה בלוי שליט"א, התמקד באופי ההקשבה הנדרשת בכל המצבים, ועל סוגים שונים של הקשבה, וכשיש לבחור או אברך מצוקה רגשית, חלק מרכזי בעזרה, זו ההקשבה וההכוונה לסידור המערבולת הרגשית אליה הוא נסחף כשמוחו וליבו מייצרים תרחישי בלהות המדכדכים את מצב הרוח ומשפיעים על תפקוד תקין ואנושי. וכאן תפקידו של המוקד להרגיע, לכוון בהקשבה ועצה טובה ומועילה.

הרב מרדכי בארי, ומנהל אגף החינוך בעיריית אלעד, סיפר מנסיונו כי בחינוך ישנם הרבה אופנות חולפות ודרכי טיפול המתחדשים מעת לעת, אולם אין בכוחם תדיר להועיל ולהטיב, אנשים שמתמודדים עם מצוקות של קושי החיים ומשבריהם, יודעים כי רק אנשים בעלי נסיון וידע ספיציפי ידעו לעזור להם באיתור המצוקה והדרך לפתרונה בס"ד ע"פ אורח חיינו התורניים., והמוקד הזה מציל מעגלים של דורות ומשפחות שלמות.

הרב אהרן אבלס, יועץ חינוכי בכיר תיאר כי בדורנו רבו המצוקות הרגשיות, לדוגמ' בכפייתיות הלכתית וכו' ומנסיונו הטיפולי נוכח לדעת, כי תופעות שונות יכלו להיחסך לולא היו פונים מבעוד מועד לגופי מקצוע מתאימים ועולים על שורש הדבר בראשית הדרך. וכבר אמרו חז"ל, תשועה, ברוב יועץ!

הרב יוסף ויטמן חבר ההנהלה אמר כי הבשורה הגדולה בהקדמת המוקד היא משמעותית, כי טרם הוקם עד כה מוקד חסידי לייעוץ רגשי, המבין את הניואנסים והקודים של הקהילה, כאן לא התפשרנו על מיטב אנשי המקצוע מהשורה הראשונה המובילים בעולם החינוך והייעוץ החרדי, חפץ ה' בידינו יצליח.

הרב ברוך הימל מנכ"ל האגודה, אמר כי רפואה וחיים רואה צורך לתת מענה מקיף לכל פונה ולכן הרחיבה את האגפים באגף זה החשוב מאין כמוהו לשלומם הנפשי והרגשי של רבים הרוצים לפנות לאיש מקצוע ואין בידם את האמצעים או את האפשרות והידע המתאים להגיע למקום הנכון שיתן להם מרגוע ושלווה לחיים טובים, ומדגיש כי "הקו מיועד לאלו המרגישים מוטרדים ממצבם הרגשי וחייבים לשוחח על כך עם גורם מקצועי בצורה דיסקרטית ומקצועית".

בקו הייעוץ "שלווה" נותנים מענה אנשי מקצוע מסורים ומובילים בתחומם שהתברכו באוזן קשבת, ובסבלנות רבה מעניקים המה הכוונה, הבנה ועצה טובה.

בנשיאות ועדת היגוי של אגף שלווה מכהנים, הרה"ג רבי ישראל מילר שליט"א, הרה"ח משה בלוי  שליט"א, הרה"ח יצחק רוט שליט"א, ואנשי המקצוע הנודעים, ה"ה הרב יצחק שטרן הי"ו, הרב מרדכי בארי הי"ו, הרב אהרן אבלס הי"ו , והרב אברהם ויטמן הי"ו  – מופקד על הניהול מקצועי.

בתקופה הראשונה להשקת הקו כבר הגיעו מאות טלפונים למוקד, כשאלפי שעות של ייעוץ הביאו רוגע שלווה וניחותא, לאלו הזקוקים לכך.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture