Yonatan Sindel/Flash90

דרמה ביש עתיד: שלח דורש להתמודד מול לפיד בפריימריז לראשות המפלגה

בכיר 'יש עתיד' נגד יו"ר המפלגה: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים - במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה". לפיד הגיב: "עפר דיבר איתי על זה ואנחנו נבחן את זה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר 'יש עתיד' ח"כ עפר שלח הודיע היום (רביעי) פומבית כי הוא דורש מיו"ר המפלגה ח"כ יאיר לפיד לעורך פריימריז לתפקיד יו"ר המפלגה, אליו הוא מתכוון להתמודד: "בימים האחרונים נפגשתי עם יאיר לפיד והצגתי לו את הצורך הדחוף בחידוש פניה של יש עתיד. דחיית הבחירות לכנסת מאפשרת לנו לבצע את מה שמתחייב כדי לבנות אלטרנטיבה ראויה לקראת הבחירות הבאות. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, מבחירות מקדימות, מיידיות ופתוחות, לתפקיד יו״ר המפלגה. אני אתמודד, ואשמח אם יהיו עוד אחרים", כתב שלח בפייסבוק.

שלח תקף את לפיד על הארכת כהונתו פעם אחר פעם: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים – במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו".

"בליל הבחירות האחרונות, עוד לפני פירוק כחול לבן, אמרתי שכדי להציב אלטרנטיבה לימי ביבי החשוכים לא מספיק להגיד 'אנחנו נקיי כפיים' ולעמעם כל מסר אחר. צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל. זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח", דברי הח"כ שמוצב במקום השלישי ברשימת המפלגה ונחשב לאחד ממקימה והיה ידוע כמקורב ללפיד.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד היה בזמן פרסום הודעת שלח בראיון לאתר 'פאנט' של המגזר הערבי ובמענה לשאלה בנושא השיב: "אנחנו חברים, אנחנו אוהבים לדבר, אנחנו חברים 30 שנה, נבחן את זה, אני אבדוק את זה. עפר דיבר איתי על זה, הוא רוצה את זה וזה בסדר גמור. אני בעד שלפוליטיקאים יהיו שאיפות. הוא אישיות מאוד פופולרית אצלי בבית וזה יישאר ככה, חברות חשובה יותר מפוליטיקה".

מיש עתיד נמסר כי "עפר שלח ויאיר לפיד דיברו כמובן לפני הודעת שלח על רצונו בפריימריז ביש עתיד, כפי שהם מדברים על כל דבר כבר שלושים שנה. אנחנו בוחנים את הנושא למול מוסדות המפלגה, הסיעה והשטח שלה".

ב'ווינט' דווח כי גורמים המעורים בפרטים מציינים כי לא מדובר במהלך של יום אחד. עם זאת, גורמים במפלגה טוענים כי ייתכן שמדובר במהלך מתואם, במטרה להתמודד עם הטענה החוזרת של הליכוד על כך שיש עתיד היא "מפלגה דיקטטורית".

לפיד משמש יו"ר יש עתיד מאז הקמת המפלגה ב-2012. לפי תקנון יש עתיד, לפיד שוריין תחילה כיו"ר המפלגה לשתי קדנציות. ב-2016 חוקת המפלגה האריכה לו את כהונתו עד הבחירות לכנסת ה-22, ובנובמבר שעבר הוארכה כהונתו בשלוש קדנציות נוספות – עד סוף הכנסת ה-25.

ח"כ בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' אמר בראיון ל'רדיו 90' כי הוא "מעכל כמוכם ההודעה, אין לי מושג על מה מדובר. שמעתי על זה קצת לפני הפרסום. נצטרך להתכנס ולראות על מה מדובר. יש עתיד קיימת כבר 8 שנים, והיא תדע להתמודד עם העניין הזה. יש ח"כ שרוצה פריימריז. אז אמר. אני מכיר את כל הפעילים במפלגה, והם אחרי לפיד".

"כולנו קצת מופתעים מההודעה הזו. עוד לא הספקתי לדבר עם יאיר לפיד. יש הודעה של שלח, מכאן ועד מה יקרה בפועל המרחק עצום". עוד הוסיף כי "יש פה באמת אירוע. שלח לא עושה הצגות". בראיון לאטילה שומפלבי טען כי "תקשיבו טוב, כי אני מכיר את השטח של יש עתיד: לפיד יותר חזק ביש עתיד ממה שביבי חזק בליכוד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן

פתיים זה יותר שקוף משקוף עופר שלח מתמודד מול לפיד???!!!!! זה כמו פייגלין מול ביבי בולשיט אל תקנו את הלוקשים
יאיר הציבור לא פרייאירים

אל תחזיקו את הנשימה מעבר לכך גם אם יתקיים זה יהיה רק הצגה בכאלו שהרי אין לשלח סיכו כלשהו נגד לפיד גם הוא יודע את זה והמבין יבין למה צריך את ההצגה הזאת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture