Hassan Jedi/Flash90

הקבינט אישר: לא להחזיר גופות מחבלים – גם אם אינם משוייכים לחמאס

גנץ בירך על החלטת הקבינט לאשר את דרישתו שלא להחזיר גופות מחבלים, גם אם אינם משוייכים לחמאס: "אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה. אני מציע לאויבנו שיפנימו את המסר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הקבינט המדיני-ביטחוני החליט היום (רביעי) להקשיח את המדיניות לגבי החזרת גופות מחבלים. חברי הקבינט אישרו את דרישת שר הביטחון בני גנץ, שלא להחזיר גופות מחבלים, גם אם אינם משוייכים לארגון חמאס. לפי החלטת הקבינט, לא תוחזר גופה של מחבל שפצע, הרג, או החזיק אמל"ח ללא קשר לשיוך ארגוני, פרט למקרים חריגים.

גנץ אמר כי "מאז כניסתי למשרד הביטחון, הוריתי לייצר חבילת הרתעה נרחבת, שבמסגרתה הנחיתי שלא לשחרר גופות מחבלים, להכריז ולחלט כספים של ארגוני טרור ולהעצים את התקיפות והתגובות לכל הפרה של השקט, בכל אחת מהגזרות". גנץ הוסיף: "אי החזרת גופות מחבלים היא חלק מהמחויבות שלנו לשמור על ביטחון אזרחי ישראל, וכמובן להשיב את הבנים הביתה. אני מציע לאויבנו- שיבינו ויפנימו היטב את המסר".

לפני שנה קבע בג"ץ שצה"ל רשאי להורות על קבורת מחבלים לצורכי משא ומתן במטרה להשיב הביתה חיילים ואזרחים שמוחזקים בידי ארגוני הטרור, זאת במסגרת תקנות ההגנה לשעת חירום. השופטים קבעו כי הסמכות תקפה בשטחי מדינת ישראל, כולל יהודה ושומרון, וכי אחת ממטרותיה היא הגנה על ביטחון המדינה כחלק מ"חתירה נמשכת ונחושה להשבת חללי וחיילי צה"ל ואזרחי ישראל המוחזקים בידי ארגוני הטרור הביתה".

חודשיים לאחר החלטת בג"ץ, שר הביטחון דאז בנט הנחה את צה"ל להיערך שלא להחזיר גופות מחבלים וגורמים מדיניים הבהירו כי נתניהו הנחה את מערכת הביטחון לבחון את הנושא. לאחר דיונים בקבינט, הוחלט שלא לשחרר יותר גופות של מחבלים, למעט ממקרים חריגים שיושארו לשיקול דעתו של שר הביטחון.

כזכור, ארגון הטרור חמאס הודיע השבוע כי הושגו הבנות לקידום רגיעה ברצועת עזה בתיווך קטאר. בארגון אמרו כי הוסכם לעצור את "התוקפנות של ישראל" כחלק מהשיחות שקיימו בימים האחרונים עם השליח הקטארי לעזה מוחמד אל-עמאדי. בחמאס טענו כי במסגרת ההבנות הוחלט גם כי קטאר תסייע במגוון פרויקטים אזרחיים ברצועה, בעיקר למלחמה בקורונה.

גורמים בישראל אישרו כי "הושגו הבנות בין חמאס לקטארים בנוגע למשבר עם ישראל". לפי הגורמים, "הקטארים יעבירו את הכסף על החודשיים האחרונים, בנוסף למענק קורונה. ישראל תפתח מחדש ממחר את מעבר כרם שלום באופן מלא, ואת מרחב הדיג כפי שהיה עד לאחרונה". לפי אותם גורמים, "הדיון לגבי יתר דרישות חמאס לגבי פרויקטים אזרחיים יימשך, והארגון יפסיק את הפרחת בלוני התבערה והנפץ מהרצועה. ההודעה של חמאס היא חלק מהדרישה הישראלית"

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אישר בפועל את הדיווחים ומסר כי "בהמשך למאמצי הרגיעה ובתום התייעצות ביטחונית בראשות שר הביטחון בני גנץ – הוחלט על החזרת פעילות המעבר כרם שלום לשגרה, החל מאתמול (שני) לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים. החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה, מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. ההחלטה תיבחן במבחן המציאות – אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו – ישראל תפעל בהתאם".

בהודעת ארגון הטרור נמסר כי "הגענו להבנות רגיעה עם ישראל, להחזרת השקט ומניעת ההסלמה". בחמאס הוסיפו: "במסגרת המאמצים, נודיע בקרוב על כמה פרויקטים שנועדו לשרת את עמנו, ולהקל עליהם בצל גל הקורונה שפקד את רצועת עזה. נחזיר את המצב למה שהיה לפני ההסלמה".

בארגון התייחסו גם להתפרצות הקורונה ברצועה, והודיעו כי "יוכרזו מספר פרויקטים המשרתים את עמנו ברצועת עזה ותורמים להקלתם בעקבות גל הקורונה שפקד את רצועת עזה, בנוסף להחזרת המצב למה שהיה לפני ההסלמה". עוד נכתב כי "כאשר הנהגת התנועה מביעה את תודתה והערכתה על המאמץ והתמיכה הלאומית בעמנו, תוך התפילה לאלוהים שיגן על עמנו ועל אומתנו מכל רע, מפני המגיפה והנגע, ומרוע האויבים".

ערוץ אל-מיאדין דיווח מפי מקור בחמאס, כי במסגרת ההבנות שהושגו בערבות קטרית יותקן קו מתח חדש בעזה וכמות החשמל תגבר, תימשך העברת דלק במימון קטרי לתחנת הכוח בעזה, יוכנס ציוד רפואי הדרוש להתמודדות עם נגיף הקורונה בעזה. כמו כן, בעזה יתחילו לפתח פרויקטים בנושא התעשייה שיפחיתו את אחוזי האבטלה.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, פרסם ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו הוא מאשר את השגת ההסכם ומברך עליו: "הפסקת שיגורי בלוני התבערה והשבת החשמל לרצועת עזה, יאפשרו לאו"ם להתמקד בהתמודדות עם משבר הקורונה באזור", כתב.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שהקבינט יאשר קודם לירות במחבלים אחר כך נדבר מה לעשות עם הגופות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture