תנאים לא סבירים: בניגוד להצהרות העירייה רמת בי"ש ד לא ראויה לאכלוס

עיריית בית שמש מכריזה כי לראשונה בתולדות אכלוס השכונות החרדיות, שכונת רמת בי"ש ד ערוכה ומוכנה עוד בטרם נכנסו התושבים הראשונים לדירות. לטענת העירייה הוכנו מבני ציבור, גינות ומקווה. מבדיקה שערך 'מקומי JDN' עולה כי התושבים סובלים מקשיי קליטה רבים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך הכריזה לפני שבוע כי לראשונה בתולדות אכלוס השכונות החרדיות עיריית בית שמש נערכה עוד לפני כניסת התושבים והכינה להם מבני ציבור, כמו גינות ומקווה. בראיון לרדיו 'קול ברמה' אמרה ראש העיר כי "בימים אלו התאכלסו התושבים הראשונים ברמת בית שמש ד, הפעם לראשונה עוד לפני כניסת התושבים העירייה נערכה והכינה להם מבני ציבור, גינות ומקווה".

אך האם העירייה התכוננה כראוי לבואם של התושבים? מבדיקה שערכנו עולה כי תושבי השכונה הראשונים שהגיעו לגור בה מתלוננים על קשיי קליטה הנוגעים לשירותים רבים. חשוב לציין כי עיריית בית שמש אינה חריגה, בטח לא ברשויות המקומיות החרדיות שבמשך שנים אכלסו שכונות חדשות לפני שבנו תשתיות ציבוריות. להפך, ניכר כי העירייה והעומדת בראשה עשו מאמצים רבים כדי לשנות את המנהג שהפך למכת מדינה. מאמצים אלו אף הצליחו במעט וכפי שנסקור, התושבים נכנסו לשכונה שבה מבני הציבור בשלבי בניה שונים, מה שבעבר היה בשלבי תכנון במקרה הטוב, אך מצופה היה מההצרות כי הם ייכנסו לשכונה עם תשתיות בסיסיות.

מחסור בבתי כנסת הביא לקיום מניינים ברחוב, תפילת מנחה אמש.

מהבדיקה שערכנו עולה כי הקרוונים שאמורים לשמש כבתי הכנסת בשכונה הובאו רק ביום חמישי האחרון אך מאז לא התבצעו הפעולות לחיבורם כמו הכנת גישה מסודרת וחיבור לחשמל ולמים, ודאי שבחום השורר בימים אלו ברחבי הארץ המקומות הופכים לא שמישים. עקב כך נאלצו המתיישבים הראשונים לקיים את התפילות בשטחים פתוחים תחת השמש הקופחת. ניסינו לברר האם המקווה והגינות אכן פועלים כפי שהובטח, אך התברר כי בניין המקווה עדיין באמצע בניה והגינות אומנם בשלבי בניה אחרונים אך עדיין לא במצב שנפתחו לציבור.

אך נראה כי הבעיה הקשה ביותר בה נתקלים התושבים היא חוסר הטיפול השוטף. כך, מאז אוכלסה השכונה לא מתקיים פינוי אשפה באופן סדיר. בשבוע שעבר פרסמנו תמונות של ערימות אשפה בשכונה שהפיצה נציגות הרוכשים. בתגובה הנחתה ראש העיר את מנכ"ל העירייה איתמר ברטוב לפעול לפינוי האשפה מהשכונה עד סוף היום, מה שאכן קרה, אך בעירייה אמרו אז ל'מקומי JDN' כי אין צפי לתחילת פינוי סדיר מהשכונה. בעירייה הסבירו כי הנושא בטיפול מנכ"ל העירייה שפועל להביא לפתרון מהיר.

ערימות אשפה בשכונה

תושב השכונה מגיב בכאב לתמונה שמנסה העירייה להציג: "את האמת אי אפשר להסתיר, כל אחד שיכנס לשכונה יראה מיד את הפחים המלאים ועדיין לא מפנים את האשפה". התושב מספר כי "שבוע שעבר לאחר שהפחים כבר היו מלאים והתחיל להיערם זבל מחוץ לפחים, פנינו למוקד 106 ובתגובה אמרו שאין צפי לתחילת פינוי האשפה בשכונה" על דברי ראש העיר כי קיים מקווה בשכונה הוא אומר: "אני לא מבין איך ראש העיר יכולה להגיד על מבנה שלד שהמקווה מוכן".

בנין המקווה שלדברי העירייה מוכן

פנינו לקבל את תגובת העירייה אך זו טרם התקבלה, לכשתתקבל נפרסמה. להלן תגובת משרד הבינוי והשיכון האחראי לפיתוח השכונה לפניית 'מקומי JDN': "משרד הבינוי והשיכון פועל בהיקף חסר תקדים לפיתוחה של העיר בית שמש ובשנים האחרונות העיר זוכה לתנופת בנייה משמעותית. חיובי תשלום ארנונה בסמכות הרשות המקומית בלבד ובהתאם לחוקי העזר שלה. למשרדנו אין קשר לכך. שכונה ד' בבית שמש בשלבי בניה שונים שימשכו כחמש שנים. עבודות הפיתוח באחריות המשרד ומבוצעות בהתאם להתקדמות הבנייה בפועל ובתיאום מלא עם נציגי הרשות המקומית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture