המחאה על דברי הבלע: "דרישה נחרצת מראש הממשלה – לפטר לאלתר את גמזו"

עיתון המבשר במאמר מחאה חריף על החוצפה של פרויקטור הקורונה: "שמאז כניסתו לתפקידו לא חסך הזדמנות לנגח את הציבור החרדי ולהשתלח כלפי כל דבר שריח של יהדות נודף ממנו, במלחמה אישית נגד רצונם של חסידי ברסלב, בסימון מכוון של הערים החרדיות ובשלל התבטאויות מקוממות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עיתון 'המבשר' יצא הבוקר (חמישי) במחאה חריפה נגד פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו שהריב עוז ופער אתמול את פיו בחוצפה והשמיע דברי בלע נגד מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א. "זעזוע ושאט נפש בקרב היהדות הנאמנה בארץ ישראל ומחוצה לה בעקבות דברי בלע חמורים שהשמיע ממונה הקורונה גמזו נגד מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א, שפער את פיו ואמר כי "הוא מסכן את הציבור החרדי" עפ"ל", נכתב בפתח הידיעה הנרחבת בעמוד הראשי של העיתון.

במאמר נכתב כי "בכך חצה גמזו קו אדום נוסף והגדיש את הסאה לאחר שבועות ארוכים של השתלחות ברוטאלית וחסרת תקדים כנגד הציבור החרדי ונגד כל דבר של ריח של קדושה נודף ממנו. אמש הובעה דרישה חסרת פשרות מראש הממשלה נתניהו לפטר לאלתר את גמזו מתפקידו, ולהפסיק מיידית את ההסתה ההתנשאות וההתעמרות כלפי הציבור החרדי".

"כמיטב המסורת של משנאי הדת בהיסטוריה, להיחלץ מכשלונות אישיים באמצעות הטלת רפש ואשמה על הציבור החרדי, מנסה רוני גמזו יום אחר יום להסית ולפעול נגד הציבור החרדי בנסיון לכפות על הכשלונות בניהול המשבר. כבר מראשית דרכו סימן גמזו את הציבור החרדי והתמקד כל העת בדרכים לפגוע בו, כאילו הם אלו שהביאו את הקורונה לעולם ויש להילחם בהם מלחמת חורמה. גמזו התעקש על סימון ערים חרדיות כ'אדומות' גם אם הוכיחו לו ברורות בנתונים כי אין סיבה אמיתית לכך. גם כשמומחים הבהירו לו שהוא טועה הוא המשיך לדבוק בעמדתו, ולסמן את הערים החרדיות".

"כשעלה על הפרק נסיעתם של חסידי ברסלב לשהות בראש השנה באומן כפי שנהגו למעלה ממאתיים שנה, לאחר שבועות ארוכים של משא ומתן בין נציגי ברסלב לרשויות הבריאות באוקראינה וגיבוש מתווה מוקפד שהיה מסוכם על הצדדים, היה זה גמזו שפתח במלחמת חורמה בכדי לחבל בכל סיכוי להסדרת מתווה כזה או אחר. הגדיל לעשות בעזות מצח באגרת ששלח לנשיא אוקראינה, כשהעליל על חסידי ברסלב כי יגרמו כביכול להדביק את כל המדינה בקורונה. לצד הצגת נתונים שקריים ומסולפים כאילו ציבור נוסעים שוהה במקום במשך שבועיים ימים, ושלל ביטויים חמורים נוספים המציג את הציבור החרדי כבעלי תחלואה הגדולים ביותר".

"דברים חמורים אלו מלבד שגרמו לתקרית דיפלומטית כשפקיד ממשלתי מן השורה פונה במכתב אישי לנשיא מדינה, גרמו הם לגל של אנטישמיות באוקראינה כשיהודים חרדים הוכו עז זוב דם, בתואנה כי הם מפיצי מחלות, והציגו כהוכחה את המכתב שנשלח לנשיא אוקראינה.
המצב גרם להסתה חסרת תקדים נגד כל יהודי חרדי גם אם הוא תושב מקומי באוקראינה, כשהוא הופך ללעג ולבוז בפני כל אחד, מצב שלא היה מאז שנפרץ מסך הברזל".

סגן השר מאיר פרוש אמר כי "רוני גמזו מתנהל בהתנשאות וכאשר הוא גם פוער פיו כנגד ההנהגה הרוחנית הבכירה, הוא פוגע בציבור ענק וגדול של מאמינים ותלמידים, ובאופן טבעי, הוא גם מאבד כל סיכוי שעצותיו ומדיניותו יתקבלו בקרב ההמון על כן מוטב שיפנה מהר את הבמה ואת הזירה כי הרי לצרכי הבריאות הוא אינו מביא תועלת, וממה שנשאר לו במסגרת תפקידו, הוא גורם יותר לשיסוי וממילא גם מתרחק מכל יכולת של השפעה". על פי העיתון, "אמש לאחר שנשמעו דברי בלע חמורים אלו, בהם חצה גמזו את הקו האדום, הובעה דרישה חד משמעית מראש הממשלה לפטרו לאלתר מתפקידו ולעשות סוף להתעמרות בציבור החרדי".

במאמר נוסף בעמוד הראשי, של פרשן העיתון מאיר ברגר, נכתב כי "עם כניסתו לתפקיד של מר פרויקטור הבהיר פרופ' גמזו במסיבת עיתונאים חגיגית כי בראש ובראשונה פניו להחזרת האמון בין מקבלי ההחלטות לציבור הדווי בישראל ובמטרה להוריד את שיעורי התחלואה בישראל. לאחר כמה סבבי סגרים על הריכוזים החרדיים שהשחירו את פניו של האיש החרדי, נדמה היה שיש מי שמבקש סוף־סוף לסובב את ההגה לכיוון השני ולהתחיל לעבוד".

"חלף חודש והתברר כי מדינת ישראל נפלה בפח. במקום פרויקטור שמסתגר בחדרו מבוקר ועד ערב למען מטרת העל ומגיש המלצותיו להחלטת הדרג המדיני, קיבל עם ישראל עוד פוליטיקאי שמדלג ממסיבת עיתונאים אחת לרעותה, מתדרוך אחד למשנהו, שופע כותרות פוגעניות כדי לקבע תודעה בקרב קהלי יעד נבחרים ומקבל החלטות מעל לראשו של הדרג המדיני".

"כולנו נדהמנו לנוכח חוצפתו מרקיעת השחקים כששיגר מכתב על דעת עצמו לנשיא אוקראינה בו התריע מפני כניסת חסידי ברסלב לאומן. דבר שגרם להתפרצויות אנטישמיות באוקראינה ולסגירת המדינה כלפי כל יהודי באשר הוא גם אם הוא תושב חו"ל. מי שחשב שהוא יעצור ברמזור האדום לאחר שתדלק את חבית הנפץ המתלקחת, התבדה לנוכח המשך דהירתו על ראשו של הציבור החרדי כשאתמול פער פיו בגסות נגד מרן הגר"ח קנייבסקי שליט"א".

"שני האירועים הללו מצטרפים לשורה של דוגמאות פוגעניות המשרטטות את כוונותיו הסמויות של האיש ומהוות סימפטום לתופעה רחבה הרבה יותר המתארת את קווי המתאר הראשוניים לקמפיין הבחירות הבא של מר גמזו. בראיון לעיתון העסקים 'גלובס' שהתקיים עמו בפברואר 2020 ופורסם בגלובס הוא נשאל אודות רצונו להיות שר בריאות. וזו היתה תשובתו:

"נכון, רציתי להיות שר בריאות ואני עדיין חושב שאני מתאים לתפקיד. אני חושב ששר בריאות צריך להבין היטב את המערכת, ושאסור לתת לפוליטיקאי להתגלח עליה. שר בריאות צריך לעסוק בשוויון הזדמנויות בבריאות, לתת שירותים ברמה לאזרח, לאזן בין כלל המורכבויות. חייבים אדם עם נסיון. וכן הייתי רוצה להיות במקום שמשפיע על הציבור ולעשות את זה בתחום שאני הכי טוב בו ומבין בו… אגב, אני אשמח להיות שר הבריאות גם של נתניהו וגם של גנץ. אין פה שאלה פוליטית בכלל. הם רק צריכים לדעת שאני לא אהיה שר 'יס מן'". ס"צ.

"בריאות העם מעניינת את גמזו כשלג דאשתקד. גמזו שקוע עמוק־עמוק בקמפיין הבחירות. הוא זקוק להורדת התחלואה אך ורק כדי להכין את המקפצה לדבר הבא סביב שולחן הממשלה. להוותו המספרים לא מתכנסים, התחלואה לא יורדת, היא לא עוצרת באדום. להיפך. היא רק מאמירה כלפי מעלה והסוף הטוב אינו נראה לעין. אז גמזו החליט לפתוח את הפה".

"השבת יחסי האמון מול הציבור בישראל? אמת. אבל בדיוק כמו במפת התחלואה, גם כאן הרמזור של גמזו עובד שעות נוספות ומאותת שיש כמה צבעים הפועלים על פי משתנים חברתיים. יש את ערי הצבע הלבן שם האמון חשוב למדי ועליו יש לשמור מכל משמר. ויש את הצבע השחור שם הכותרות האדומות מחליפות את המאמץ המלחמתי והחשיבה היצירתית המתבקשת. זהו אינו פרויקטור. זהו פוליטרוק. גמזו, שמדבריו ומפעולותיו בשבועות האחרונים משתמע שהוא בוחן את שבילי הפוליטיקה, יכול להתמקם על נקלה ברשימת 'יש עתיד' צמוד ליאיר לפיד. הכרזת ח"כ עופר שלח ביום האתמול איווררה קמעה את שורות המפלגה. גמזו יתקבל שם על שטיח אדום".

כתב ופרשן הבריאות של העיתון, יעקב א. לוסטיגמן, כתב: "פרופ' רוני 'פה גדול' גמזו, החל את הספירה לאחור בתפקידו כפרויקטור הקורונה.
זה לא קרה אתמול לאחר ההתבטאות החמורה שלו כנגד גדולי התורה, וגם לא בשבוע שעבר כשהשתלח במסורת המקודשת בקרב חסידי ברסלב לעלות על הציון הקדוש של רבם בראש השנה. סדר הדברים הוא הפוך, ולמעשה החיכוכים של גמזו עם המגזר החרדי, הם לדעת כותב השורות חלק מאסטרטגיית יציאה מתוכננת ומתוזמנת היטב מתפקידו כפרויקטור".

"גמזו הבין שהתפקוד שלו לא צפוי להביא לו כבוד גדול. ההצלחה הגדולה שהוא הבטיח לכולם הפכה לכשלון חרוץ, ומספרי החולים הולכים ומטפסים. מאז שגמזו מכהן כפרויקטור מתו יותר חולי קורונה ממספר המתים בכל החודשים שקדמו למינויו, והציבור מאבד את הסבלנות לגזרות והתדרוכים שלו".

"בגלל זה הוא יוצר חיכוכים ומריבות בסוגיות פופוליסטיות, הוא יוצר לעצמו גלי אהדה בציבור הכללי ובתקשורת הכללית, פועל יוצא מכך שהוא משתלח בציבור החרדי, במנהיגיו ובמנהגיו, וכך בעצם מייצר גמזו לעצמו פלטפורמה מצוינת לפרישה מהתפקיד, כשהוא מלווה בהילה של גיבור ישראל שהכה בחרדים והציל את המדינה".

"איך אני יודע את זה? כי כך הסקתי מדברים ששמעתי מגמזו עצמו! טוב, ברור שהוא לא גילה לי את צפונות לבו ואת רזי התכנית שלו, אבל הוא כן אמר לי ולעמיתיי כתבי הבריאות החרדים, בתדרוך הראשון שמסר לנו, כי הוא מבין היטב שכדי לנצח את הקורונה במגזר החרדי, חייבים לעבוד בשיתוף פעולה עם המגזר החרדי".

"גמזו הבהיר אז שהוא מתנגד להטלת סגרים, מהסיבה שהם מייצרים תחושת 'אנטי' ופוגעים בשיתוף הפעולה, וחזר כמה פעמים על הקביעה הנחרצת שבלי שיתוף פעולה מצד הציבור, לא תוכל הממשלה לעצור את ההתפרצות. תגידו לי אתם, האם לדעתכם גמזו מאמין שיהיה לו שיתוף פעולה עם הציבור החרדי אחרי שדיבר אתמול כמו שדיבר? האם ההתעקשות שלו בנושא אומן, והצורה הבזויה בה דיבר על העליה המסורתית, אמורה להביא להגברת שיתוף הפעולה? ומה לגבי המכתב לנשיא אוקראינה שבו הוא מציג את הציבור החרדי כמפיץ מחלות מדופלם, ולפי טענות של שרים בממשלה המכתב הזה גרם לעליה באנטישמיות באוקראינה – האם פעולה זו נועדה להביא להגברת שיתוף הפעולה?"

"כמובן שלא. גמזו יודע היטב ששיתוף פעולה עם המגזר החרדי כבר לא יהיה לו. הוא לא מתנצל, לא מנסה להסביר את עצמו, לא טורח לנסות להרגיע את הרוחות. הוא רוצה כמה שיותר זעם חרדי כלפיו, מתוך הבנה שככל שהזעם החרדי יהיה גדול יותר, כך תהיה ההערכה החילונית אליו עמוקה יותר. ואת כל התרגיל המלוכלך הזה הוא עושה כשהוא מסתתר מאחורי חלוק הרופא ומספק לנו הבנה חדשה בדברי המשנה האחרונה במסכת קידושין".

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה לעשות שרוב הציבור החרדי לא חושב כך על גמזו חוץ מחסידי ברסלב וכואבים על אלו שמצפצפים על הנחיות

כתבת סרק, גמזו צודק, והוא כלל לא פגע באף אחד בדברים השקולים והמדודים שאמר, העיתון מבשר גורם חילול השם.

ה"חרדים" האלה חושבים שיש להם כוח.
צריך להודות כל יום לבורא עולם שיש שלטון כזה ולא של ליברמן ולפיד. אם בורא עולם היה רוצה, נתניהו היה נכנס יחד עם לפיד גנץ וליברמן לממשלה ומשאיר את החרדים בחוץ ואז היה הרבה יותר גרוע.

אין הכרת הטוב לבורא עולם, ישר כולם "בעוצם ידי". צריכים לזכור שאנחנו כלום ואין לנו השפעה על כלום. זה הכל מאיתו יתברך, ואבוי למי שחושב אחרת. צריך בהחלט למחאות על כבוד התורה שבוזה. אבל המרחק מכאן ועד ללומר לאנשים איך להתנהל ולנסות לנהל את הדברים, הוא כמרחק שמיים וארץ.

עוד מעט אלול, כמה הולכים לחזור בתשובה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture