Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ בן ברק מ'יש עתיד': "אני יכול להיות ראש המפלגה, ייתכן שאציג את מועמדותי"

בדברים שאמר הבוקר ח"כ רם בן ברק הצהיר "אני בהחלט יכול להיות ראש המפלגה. כשהמפלגה תחליט ללכת לפריימריז, ייתכן שאציג את מועמדותי". הוא אף הבהיר כי לדעתו עפר שלח עשה טעות כשביקש לערוך את הפריימריז כעת. "אין מספיק זמן לקיימן לפני בחירות מרץ 2021"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

חבר הכנסת רם בן ברק התייחס הבוקר (ראשון) לקריאתו של ח"כ עפר שלח לקיים פריימריז פתוחים במפלגת 'יש עתיד' וכי בכוונתו להתמודד ראש בראש מול היו"ר הנוכחי ח"כ יאיר לפיד. בראיון ל-103FM הצהיר בן ברק, כי "אני בהחלט יכול להיות ראש המפלגה. כשהמפלגה תחליט ללכת לפריימריז, ייתכן שאציג את מועמדותי".

יחד עם זאת, ח"כ בן ברק הבהיר כי לדעתו עפר שלח עשה טעות כשביקש לערוך את הפריימריז כעת."זו לא הדרך. התחלנו דיונים על פריימריז בסיעה ונחליט איך ומתי לעשות אותן. כנראה שיהיו פריימריז ביש עתיד, לדעתי לא נכון לעשות אותן כרגע. אין מספיק זמן לקיימן לפני בחירות מרץ 2021", אמר בן ברק.

מוקדם יותר התראיין ח"כ עפר שלח ל'כאן ב' והתייחס ליוזמתו לקיום פריימריז ביש עתיד ולכוונתו להתמודד על ראשות המפלגה מול היו"ר הנוכחי, יאיר לפיד. לטענות של יאיר לפיד ותומכיו, לפיהן שיטת הפריימריז משחיתה מפלגות, השיב שלח: "יוצרים בלבול מכוון בין הרשימה לכנסת לבין בחירות לראשות המפלגה, מה שלפיד הבטיח לעצמו, בלי לספר לאף אחד, עד לכנסת ה-26. אני מציע פריימריז פתוחים שאי אפשר להשחית במפקדי ארגזים".

"אני מכבד את תל"ם ובוגי יעלון אבל הנושא הזה לא שייך אליהם. רוב הח"כים של יש עתיד מכירים בצורך הזה נוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד ביושר, אנחנו לא מצליחים. הייתי השותף העיקרי של יאיר לפיד בשמונה השנים האחרונות וצריך לומר בצער שלא הצלחנו להעמיד מועמד לראשות הממשלה, אתה רואה את הסקרים. יומיים אחרי שיצאתי עם ההודעה ובכלל חשבו שזה תרגיל, אני מקבל בסקרים רק שני מנדטים פחות. בלי לפתוח את רשימת המועמדים, אנחנו ננציח את שלטון נתניהו", הוסיף שלח.

על השמועות לפיהן הוא מתכנן לעזוב את יש עתיד ולהקים מפלגת שמאל חדשה, ענה: "אני שמח על המאמרים שרואים בי כמנהיג השמאל, כל אחד שמח שמדברים בשבחו, אבל כשהצטרפתי ליש עתיד אמרתי שאין אלטרנטיבה שלטונית במדינת ישראל בגלל קריסת מפלגת העבודה, ואם יש עתיד תפעל נכון היא יכולה להיות אלטרנטיבה. המצב לא השתנה למעט זה שלא הצלחנו. אם לפיד רוצה להיות ראש ממשלה, הוא היה צריך להציע פריימריז. אני מציע פריימריז בתנאים הכי נוחים לו. מה יותר נוח לו מזה? אם הוא ינצח, הסיטואציה הזו יכולה לגאול אותו, אבל אני משוכנע שאני אנצח".

כשנשאל מדוע הוא מועמד טוב יותר מלפיד, השיב: "הדמות הפוליטית ששמה עפר שלח ידועה לכל מי שמאזין לנו. יודעים את אופיי, יודעים את דרכי. אני מאמין שאני מזוהה עם האלטרנטיבה ויכול להוביל אותה. בסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, כשהמערכת הפוליטית מתנפצת לנגד עינינו, הצעירים יודעים שהמערכת לא נותנת להם אף תשובה. נתניהו יריץ כרגיל קמפיין 'ערבים נוהרים' כי זה מה שהוא יודע לעשות, אבל מול זה תתייצב אלטרנטיבה ואני יודע מה לעשות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture