Yonatan Sindel/Flash90

ראשי הערים לנתניהו: "אתה האשם היחידי – לא נשתף פעולה עם הסגר"

ראשי הערים של בני ברק, ביתר, אלעד ועמנואל במתקפה חסרת תקדים נגד ראש הממשלה: "הציבור החרדי כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיבית של רבבות משפחות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין, ראש העיר אלעד ישראל פרוש, וראש מועצת עמנואל אליהו גפני, במכתב חריף וחסר תקדים לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות הסגר הצפוי בעירם, בו הם מודיעים כי לא ישתפו איתו פעולה: "חודשים ארוכים מתמודדת מדינת ישראל עם נגיף הקרונה. אלו הם חודשים טעונים, מורכבים ורבי מהמורות. המגזר החרדי אינו רק מגזר מזוהה אמונית, אלא ובעיקר, מאופיין בסביבת מגורים צפופה ומאפיינים דמוגרפים מורכבים וסבוכים. אנו ולצידנו גם חלקים מהמגזר הערבי".

"מאז פרוץ המשבר, אנו, ראשי הרשויות החרדיות עומדים בראש המערכה ומובילים בזירת המלחמה את המאבק הסיזיפי בנגיף הקורונה. כולנו עמדנו בפני מאבקים קשים, מבית ומחוץ, כדי לבצע צעדים שונים על מנת להוציא את החולים מערינו, לבצע כמה שיותר בדיקות, לשמור על ריחוק חברתי, לאתר ולסגור מקומות בעלי פוטנציאל הדבקה. הצלחנו לשנות את המשוואה באחוזים ניכרים, ביוזמה אישית ובמא רג עדין של בניית אמון מחודש, מול הכרסום הלאומי באמון וביישום ההנחיות. כמי שנהל את המשבר הזה, מעולם לא טרחת לשמוע את קולנו, להבין את המצוקות ולנסות לקדם יוזמות ממשיות לשיטוח עקומת התחלואה, אזנך לא הייתה קשובה אלינו ולא טרחת לשאול, להבין וללמוד מה מאפיין חת ך ניכר באוכלוסייה בישראל המתמודד בכל הזירות, תקציבית, חברתית ותקשורתית".

"למרבה הצער לא שלחת אתה אי מי מטעמך לשמוע באופן ישיר את מתודות העבודה שלנו, ואת מכלול הצעדים שייעשו ויצליחו בהידברות מתמדת ומכבדת מול ההנהגה הרוחנית של הציבור הזה, ביוזמתיות ובהבנת עומק. במקום זה בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים וכדו', בעוד אתה האיש שמכריע גורלות. הקול הוא קולך, ההכרעות הן שלך כמי שמוביל, מנחה ומכריע".

עוד כותבים ראשי הערים: "פעם אחר פעם הטלת סגר ועוד סגר על הערים החרדיות. הן מעולם לא הניבו שינוי של ממש אחרת היינו כולנו תומכים בהן בכל פה ומיישמים אותם בכוחנו אנו. כל סגר שכזה הביא לשבירת אמון ולדרדור של עשרה צעדים לאחור בנכונות להיבדק, לשמור על הכללים ולציית להנחיות הבריאות, כשעם הסרת הגדרות מצאנו את עצמנו מתחילים הכל מהתחלה. מול הקושי ותגובות התסיסה הקשחתם את נתוני ה'רמזור' עוד ועוד בשורת תנאים שאינם ממין העניין ואין בהן בדל של הבנה במארג החיים המגזרי וביכולת ליצור שינוי".

"בהחלטות אותן קיבלת אתה בקולך מעל ראשנו גם אם מאחורי שמות של קבינט או ה'ממונה', הפכת את הציבור החרדי לשק החבטות והריצוי של תושבי המדינה, ללא רגע של מחשבה על סבלם של רבבות הובלת להחלטות אלו פעם אחר פעם, במטרה ליצור מיצג של שליטה במצב ולהותיר שגרת חיים נינוחה לתושבי הארץ כולה. החלטת במכוון להשאיר את המדינה פתוחה בחודשים יולי – אוגוסט, למרות שהתחלואה בערים שלנו הייתה גבוהה מהמצב היום, מן הסתם לא רצית לפגוע בשגרת החופשה של תושבי המדינה וחיסול ענף התיירות. אך בימים אלה הובלת שוב באופן מכוון לכך שיוטל סגר על הערים החרדיות ערב חגי תשרי".

"בכאב ובזעם עצור אנו רואים יום אחר יום כיצד כבודם של גדולי התורה, חיי התורה, מנהגי הקהילות וכבוד המסורת של מרבית תושביה היהודים של הארץ הזו, נרמסת על ידך באופן שלא זכור כמותו. לו רק היית בוחר להקדיש דקות בודדות מזמנך לשמוע ולהקשיב, היית שומע משנה סדורה בפינו מול שיטות התחשיב השטחיות, ומגלה במפתיע שיש בידינו פתרונות יצירתיים דיים למיגו ר את התחלואה ברשויות החרדיות שבסיסים הידברות, שיתוף הנהגה וכבוד לאמונה ולדרך. במקום זה, בחרת בצעדי ענישה בדמות סגרים ומגבלות לכמעט מיליון נפש שאין בהן שום ריפוי כפי שנוכחת לדעת בסבבים הקודמים שהניבו תוצאה דומה. הורדת הלחץ התקשורתי והפנייתו לציבורים המוחלשים ביותר במבט מאשים ואפס חמלה, זו דרך שלא נוכל לקבלה עוד בשוויון נפש".

ראשי הערים תוקפים את ראש הממשלה וכותבים "אנו מודיעים בזאת כי אנו נפסיק את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר. רשויות המדינה מוזמנות לפעול בעצמם כפי שהן פועלת בלאו הכי מעל ראשינו, טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחריות לשינוי ולביצוע. אנו מודיעים לך בזאת כי הציבור החרדי כל כולו לא ישכח את העוול שנעשה לו. לא נשכח מי האיש שחתם בידו, פעם אחר פעם, על הפיכתנו למפיצי מחלות ואויבי העם, בענישה סלקטיביות של רבבות משפחות, בני המגזר החרדי. ההחלטות שקיבלת, פעם אחר פעם, נעשו בהעדר הגיון ותוחלת בריאותית ומכוונות באופן חד וברור נגד הציבור החרדי".

את מכתבם הזועם לראש הממשלה מסיימים ראשי הערים החרדיות: "אנו רואים בך את האשם היחידי לצעדי ענישה אלו, להשפלת כבוד המסורת וכבודנו כאזרחים לגיטימיים בארץ הזו. לא נוכל להחריש עוד. הקול – קולך, אך בסופו של יום, תישמע תגובתם הנכאבת של רבבות תושבי הערים החרדיות – בקולם. שקלנו רבות ונועצנו במשלחנו – בתי גדולי ישראל מנהיגי הדור שליט"א טרם נכתבו שורות אלו".

בתוך כך, סיעת יהדות התורה הודיעה כי ישיבתה השבועית של סיעת יהדות בכנסת, תתקיים מחר במתכונת חריגה, ותתכנס בחדר הישיבות של עיריית בני ברק. ההחלטה על ישיבה במתכונת זו היא חלק מהמאבק של חברי הכנסת כולם, נגד החלטת הממשלה על צעדים חסרי פרופורציה כלפי חלק מהרשויות החרדיות, ולאות הזדהות עם רבבות התושבים, המשפחות, ובעלי העסקים שעל לא עוול בכפם יסבלו קשות ממגבלות הסגר. בישיבה ישתתפו ראשי הרשויות החרדיות עליהן מתכוונת הממשלה להטיל סגר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפחיד
סוף סוף מישהו מוריד את הכפפה
תודה רבה אתם השליחים של כל עם ישראל 📣📣🔊🔊🇮🇱🇮🇱❌❌

קדימה נבחרנו החרדים לפרוש כעט מהממשלה להפיל את נתנייהו ולעזור לשמאל להכניס אותו לצינוק. אמן

הייתי שולח גם לחברי כנסת החרדים שמסתתרים מאחורי ההחלטות הקשות וחוץ מצעקות לא עושים כלום

בוקר טוב אליהו.
אני צווח על כך כבר 11 שנים.
תפנימו, גם לפיד (האב והבן גם יחד) היה הפרוייקטור של ביבי.
יש להיפרע ממנו לאלתר!

וחברי הכנסת ישנייייים!
איפה הם גיבורי הרוח אמיצי הלב, לוחמי הצדק והדת?
מהו הגיבוי שדרעי נותן לגמזו?
הלנו הוא אם לצרינו?

כתושב עמנואל: יש כאן ציבור ידוע שמצפצף על ההנחיות ביודעין ובמכוון. הם אנשים שלא מאמינים בצורך להתמגן מקורונה. לא נעשה כלום לגביהם, הם עושים ככל שעולה על רוחם. מה בדיוק עשה גפני כדי לשנות את התנהגותם של אלה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture