Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו דחה את הדיון על הטלת הסגרים – בוחן עם דרעי וליצמן "חלופות לסגר"

הזעם החרדי השפיע? ראש הממשלה נועד עם דרעי, ליצמן וגפני כדי לשקול פתרונות אחרים במקום תוכנית גמזו להטלת סגר על הערים האדומות. כינוס ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים" נדחה בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה", צפויה להתכנס עוד היום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים" במסגרת הטיפול בנגיף הקורונה צפויה הייתה להתכנס ב-16:30 (ראשון), לדיון שבסופו יוחלט על הערים האדומות שעליהן יוטל סגר – אך כינוסה נדחה למועד מאוחר יותר היום בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה". זמן קצר לפני כן נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כדי לדון בחלופות לסגר. ח"כ משה גפני הצטרף לדיון בטלפון.

הוועדה הייתה אמורה לאשר את הצעתו של ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר על יישובים אדומים עם רמת התחלואה הגבוהה ביותר, בהם אום אל-פחם, כפר קאסם, טירה, לקיה, בני ברק, אלעד, וביתר עילית, כמו גם על שתי שכונות בבית שמש – רמת בית שמש א' וג' – וכמה שכונות במזרח ירושלים, בראשן שייח' גראח.

גמזו הציע גם הטלת סגר לילי על כ-20 יישובים ערביים וחרדיים מהשעה 19:00 ועד 05:00. הערים הגדולות ביותר בקטגוריה זו הן נצרת, טייבה, עמנואל, כמו גם שכונות חרדיות בטבריה.

ב'ווינט' דווח כי גורמים במפלגות החרדיות מסרו כי הפגישה עם נתניהו תהיה "קשה מאוד". בנוסף, הם אמרו כי הנציגים החרדים נחושים להעביר את רגשותיהם באופן נחרץ וברור. לאחר מכן אף קיים פגישה עם יו"ר החוקה ח"כ יעקב אשר, שהציע לו לעכב את ההחלטה על סגר לחמישי, להטיל הגבלות בתיאום עם כל ראש עיר – ולהציב יעד לנתוני התחלואה לכל אחד מהם.

המהלך אירע לאחר שראשי הערים האדומות החרדיות פנו במכתב לראש הממשלה, הצביעו עליו כאחראי להטלת הסגר הצפוי ואמרו כי לא ישכחו לו את המהלך. עוד הודיעו כי יפסיקו את שיתוף הפעולה עם הרשויות השונות בכל הנוגע לסגר. "רשויות המדינה מוזמנות לפעול בעצמן כפי שהן פועלות בלאו הכי מעל ראשינו, טלו אתם ובאופן אישי אתה ראש הממשלה, את האחריות לשינוי ולביצוע", נכתב בהודעה.

גם ראש עיריית בית שמש ד"ר עליזה בלוך יוצאת כנגד הכוונה להטיל סגר על שתי שכונות בעיר, סגירת מערכת החינוך כולה והטלת סגר לילי בכל העיר בית שמש. "מדובר בכלי שנוסה שלוש פעמים, ונכשל. צריך לתת מענה מוסדר ולא שליפות".

ראש העיר ד"ר עליזה בלוך: "שמעתי מהתקשורת על הכוונה להטיל סגר על שתי שכונות, להשבית את מערכת החינוך כולה ולהטיל סגר לילי על כלל העיר. אני מסרבת לקבל תכתיבים דרך אמצעי התקשורת. חמ"ל הפינויים של עיריית בית שמש ממשיך בתפוקה מלאה לפנות חולים ומבודדים מהעיר. אנחנו מנהלים מסעות הסברה בשיתוף פיקוד העורף להמשיך ולעודד חבישת מסכות וריחוק חברתי".

"עיריית בית שמש עמלה לסייע בשיקום העסקים הקטנים שעוד טרם השתקמו מהסגרים הקודמים.מישהו מבין את ההשלכות של סגירה חוזרת של כלל העסקים הקטנים בעיר? של סגירת 45 אלף תלמידים בשליפה וללא חשיבת עומק? כך לא מתבצעת עבודת מטה. אני קוראת לפרופ' גמזו לעצור כל צעד חד צדדי ולהימנע מהטלת סגר על שכונות בעיר", דברי בלוך.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture