Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים אישרה: עוצר לילי והגבלות יוטלו על כ-40 ערים אדומות

השרים אישרו הטלת סגר לילי ממחר, בין השעות 19:00 ל-05:00, בכל הערים אדומות: לא יתקיימו לימודים ועסקים שאינם חיוניים ייסגרו במהלך שעות הסגר. נתניהו התחייב: גם אם יוטל סגר כללי בחגים - ניתן יהיה לקיים תפילות • בפנים: רשימת הערים המסתמנת

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ועדת השרים אישרה הערב (ראשון) את מתווה הפשרה שגיבש ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו יוטל עוצר לילי בכ-40 ערים אדומות ומערכת החינוך בהן תיסגר, למעט בגנים ובחינוך המיוחד. המסחר ומקומות העבודה צפויים להישאר פתוחים. ככל הנראה שלא יוטלו הגבלות חריפות יותר בנוגע לערים אדומות "מובהקות". ההגבלות צפויות להיכנס לתוקף מחר, ורשימת היישובים שבהן יחולו תיקבע גם כן מחר.

אלה ההגבלות שיוטלו בערים האדומות: תיאסר יציאה מהבית בין השעות 19:00 ל-5:00, מסחר ועסקים יפעלו רק עד השעה 19:00, מערכת החינוך תיסגר למעט הגנים והחינוך המיוחד, לא תוגבל התנועה בתוך העיר, לא תוגבל הכניסה והיציאה מהעיר.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "לאור העלייה בנתוני התחלואה ואיתה העלייה במספר הערים האדומות ביממה האחרונה ל-40 ערים אדומות, פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו ומשרד הבריאות קיימו דיונים במהלך היממה האחרונה לעדכון מתווה ההגבלות בערים אלו כך שיותאם להיקף התפשטות התחלואה הנוכחי".

"בהמשך להצעה העדכנית, ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה להטיל סגר לילי אחיד על כל ה'ערים האדומות' החל ממחר (שני) בשעה 19:00, בנוסף לאיסור מוחלט של התקהלויות של למעלה מ-10 איש בשטח סגור ו-20 איש בשטח פתוח, סגירת מערכת החינוך והגברת האכיפה".

"הסגר הלילי יחול כל ערב מהשעה 19:00 ועד השעה 5:00 בבוקר למחרת. במסגרת הסגר הלילי יהיה מותר להתרחק רק עד 500 מטר מהבית, או במקרים מיוחדים שיפורטו בהודעת משרד הבריאות. מוסדות החינוך, למעט חינוך מיוחד, ייסגרו, והעסקים ייסגרו כל ערב מהשעה 19:00, למעט עסקים חיוניים". משרד הבריאות יפרסם את רשימת הערים האדומות שעליהן יחולו ההגבלות, לאחר אישור הרשימה בוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל.

מחר יקבעו השרים במשאל טלפוני באילו יישובים יחולו ההגבלות, וזו הרשימה המסתמנת: כפר קאסם, לקיה, עין מאהל, דליית אל-כרמל, טירה, ג'לג'וליה, מעלה עירון, עמנואל, עוספיא, בית ג'ן, כסרא-סמיע, ביתר עילית, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, טבריה, אום אל-פאחם, פוריידיס, בוקעתא, ג'ת, רכסים, אעבלין, כפר כנא, כפר ברא, טייבה, בני ברק, ערערה, זמר, אבו סנאן, קלנסווה, אלעד, נצרת, דייר חנא, סאג'וק, סח'נין, ג'דיידה-מכר, בית שמש, מג'ד אל כרום, רהט, טורעאן‎.

לצד זאת, בין עשר הערים החדשות שנכנסו לרשימה יש כאלה שעדיין בסימן שאלה, מכיוון שממדי התחלואה בהן עלו משמעותית רק ביממה האחרונה. רשימה זו כוללת את אשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, כוכב יאיר ואילת. החלטה סופית לגבי יישובים אלו טרם התקבלה

המתווה נידון בוועדת השרים, ובמהלכו שאל ראש הממשלה את ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, לגבי עמדתו על התוכנית המסתמנת. פרופסור גמזו השיב: "הייתי מעדיף לאשר את המתווה הקודם – אבל זה לא עומד בקנה אחד עם המציאות". ממונה הקורונה קיבל גיבוי לעמדתו משר הבריאות יולי אדלשטיין, אך למעשה הוא מתיישר עם עמדת השרים.

נתניהו אמר לאחר ההחלטה כי "ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. לאור זאת המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות. אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן. אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן".

"גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. לאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחוייבת המציאות. נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה", דברי נתניהו.

מוקדם יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפני השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כי גם אם יוטל סגר כללי בתקופת החגים – ניתן יהיה לקיים תפילות, בהתאם למתווה שהוסכם מראש. השיחה התקיימה בין השלושה על רקע הלחץ מצד החרדים לבחון חלופות לסגר מלא על יישובים אדומים.

במהלך הדיון באשר למתווה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "רצינו לבלום את העלייה – גם אם (העוצר) לא יעצור אותה. לא נוכל להמשיך ככה לאורך זמן, בחמישי נדון על סגר כללי". נתניהו טען כי ישראל פתחה יחסית מוקדם את ההגבלות, כך שהכלכלה "במצב טוב יותר מרוב המדינות. בסוף זה מתנגש כי התחלואה עולה".

שר החינוך יואב גלנט התנגד לסגירת מערכת החינוך בערים האדומות. שר הפנים אריה דרעי התנגד במהלך ההצבעה בוועדה על הטלת העוצר הלילי. לדבריו, מדובר ב"פלסטר" בלבד, כשהכיוון הוא ממילא סגר כללי במדינה. בנוסף, הוא טען כי על פי המומחים, עוצר לילי לא יביא להורדת מספר הנדבקים.

סגן השר אורי מקלב עם אישור הסגר הלילי לאזורים המוגבלים: "זהו סגר מקל יותר וכעת הביצוע הוא שם המשחק, האם יוחזר אמון הציבור או לא, יש לבצע את הסגר בשיתוף פעולה מלא על הרשויות המקומיות ונציגי הציבור. מטרת הסגר היא הורדת התחלואה ולא ענישה, ולכן יש לפעול בהיגיון ושום שכל, ברגישות ומתינות במטרה לצמצם את התחלואה בארץ ולא מתן הדוחות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זזזווועעעהעההההה
שימו לב שכל הערים האדומות הם חרדיות וערביותתתת
מזעזעעעע

לא לשכוח להעיר את הנגיף בשעה 7 בערב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture