לקראת הסכמה? ברסלב טוענים: "מסתמן מתווה לתפילות ר"ה באומן" – אלקין מכחיש

לקראת ראש השנה אומרים גורמים בכירים בברסלב: "ישראל תסכים לשהות של 7,500 איש באומן". מנגד טוען ראש צוות השרים לענייני אומן השר אלקין כי המספרים נמוכים מכפי שפורסם: "כל הוויכוח הוא האם ייסעו לאומן 2,000 או 3,000 חסידים. זה הסיפור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

חסידי ברסלב מציגים את המתווה המסתמן לפיו ישראל תסכים לשהות של 7,500 איש באומן (סך הכול, כולם יחד, הישראלים ומי שכבר שם) – כך דווח ב'ווינט'. זאת כמובן בכפוף לאישור האוקראינים. לאחר חזרתם ארצה הם ישהו בבידוד במלוניות ובישיבות בפיקוח פיקוד העורף, אך יממנו זאת בעצמם. בין היוצאים תהיה עדיפות לכאלה שכבר החלימו מקורונה ולא נדרשים לבידוד.

מנגד ראש צוות השרים לנושא אומן הציג שאיפה למתווה דומה למדי, במספרים מעט נמוכים יותר: "אף אחד לא מדבר על 30 אלף איש", הוא מבהיר. "כל הוויכוח הוא האם ייסעו לאומן 2,000 או 3,000 מאמינים. זה כל הסיפור", הוא אומר. "30 אלף איש זה המספר של האנשים שנכנסים כל חודש ממדינות אדומות, וזה לא מעניין אף אחד.

כזכור אמש חשף ירון אברהם את עיקרי המתווה ולפיו, השהייה באומן תתבצע בקפסולות קטנות, כמובן שהוויכוח יהיה על המספרים אולם כעת ברור שיהיה מדובר בעשרות ולא במאות מתפללים. שנית, המעבר על פני ציון הקדוש תיעשה במאין "סרט נע", זאת כדי למנוע שהייה ממושכת במתחם הקטן והצר. לבסוף, החזרה ארצה תתבצע גם היא בקפסולות והחוזרים יתבקשו לשהות בבידוד תחת פיקוח.

בדיווח נאמר כי "המתווה שמציעים השרים הוא מתווה טוב אבל צריך לזכור שייתכן והוא לא יהיה רלוונטי כלל זאת בשל העובדה שאוקראינה נעלה את שעריה בכלל, לא רק לישראלים. ההבנה בישראל היא שבתחילתו של השבוע ועד אמצעו, האוקראיניים יקבלו החלטות לגבי מדיניות הכניסה הכללית אליהם ואז יהיה אפשר להגיש את המתווה ולראות אם זה מאושר מצדם".

עוד דווח כי אחרי שראו השרים מה האוקראינים החליטו במסגרת ועדה בין-משרדית ממשלתית שהוקמה שם, הם גיבשו את התנאים שלדעתם ירצו את כל הצדדים, גם את החסידים וגם את ראשי מערכת הבריאות באוקראינה וישראל. המטרה הראשונית של המתווה, היא לאו דווקא לאפשר טיסות נוספות לאומן אלא לדאוג לשהייה ובעיקר לחזרה בטוחה של אותם חסידים וישראלים שנמצאים שם כדי שלא ידבקו ולא ידביקו.

במהלך הדיון בישיבת קבינט הקורונה בשבוע שעבר אמרו נציגי פיקוד העורף כי הם נערכים לקבלת החוזרים מאומן במלוניות. השר אלקין טען שקיימת הגזמה בחשיבות האירוע ובהשפעתו על התחלואה בישראל. "יש פה אירוע מול האוקראינים", אמר אלקין, "כל חודש חוזרים מחו"ל עשרות אלפי ישראלים, שזה פי אלף מהמספרים שמדברים עליהם באומן. הישראלים שחוזרים לא נכנסים לבידוד במלוניות, הכל שאלה אם חוזרים ממדינה ירוקה או אדומה. במקרה של חסידות ברסלב, הם מראש מוכנים להתחייב לחזור למלוניות בפיקוח של פיקוד העורף, על חשבונם. זה הרבה יותר טוב מסתם לחזור ממדינות אדו־ מות. יש למשל דיון על טאבה ואף אחד לא מתרגש ממנו, אף על פי שמדובר ב־75 אלף איש שאמורים להיכנס לסיני בלי שום פיקוח. באומן מדובר באלפים בודדים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא להאמין להם, מורחים אותנו
בקלפי אנחנו כבר נתחשבן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture