עם דמעות בעיניים: הרה"ג יצחק ברדא שליט"א הודה למתפללים לרפואתו

בשבוע שעבר (שלישי) במושב 'באר גנים' הסמוך לאשקלון, נערכה הילולת הבן איש חי זיע"א רבינו יוסף חיים בן רחל ע"ה. מפאת הגבלות משרד הבריאות בעקבות הקורונה, הוזמנו מספר מצומצם של משתתפים אך אלפים צפו בה דרך פלטפורמת הלייב.

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כידוע, לפני כחודש בערב שבת קודש עבר הרב אירוע מוחי קל שבעקבותיו אושפז בבית הרפואה 'ברזילי' באשקלון ואט אט בטיפול מסור חזר לעצמו בניסים גדולים. הרב שידע את גודל הסכנה שבאירוע כזה פנה נרגשות לעם ישראל וביקש שיתפללו עבורו לרפואה שלמה.

זו הפעם הראשונה שבה הרב יצא לציבור, אפילו השיעור הקבוע עליו הרב לא היה מוותר בימי ראשון לא התקיים בעקבות המקרה הבריאותי שפקד את הרב, מתוך מטרה לשמור עליו במנוחה על מנת שישוב לאיתנו הראשון.

בביתו של איש הנדל"ן כפיר אברהמי נערכו שולחנות ברוב פאר והדר לכבוד הילולת הצדיק ובזמן שהנוכחים נהנו מסעודת שף, על הבמה שר ושימח הזמר אבי בבאי גם את אלפי הצופים בבית.

למרות מצבו הבריאותי, התעקש הרב לקיים את ההילולה כדי להודות בה באופן אישי לתומכי המוסדות שבזכותם הצליחו לבנות את בניין הישיבה החדש שהוא המבנה הרוחני הגדול ביותר באשקלון אשר יפיץ את אור התורה לתושבי אשקלון וכבר בזמן הקרוב יתקיים טקס חנוכת הבניין המפואר.

בשיאו של הערב הוזמן ראש מוסדות 'יצחק ירנן' הגאון הגדול הרב יצחק ברדא שליט"א לדבר אל הנוכחים, מיד לאחר אמירת 'ערב טוב' שתק מעט הרב כשההתרגשות נכרת על פניו:

"אני מתרגש לעמוד לפניכם לדבר בהילולה הגדולה הזו לאחר שעברתי את מה שעברתי, הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו, ברוך פודה ומציל. בזכות הרבה הרבה מהתפילות שלכם שהתפללתם עלי. קיבלתי כמה מסרים, כמה מסרונים כמה ספרי תהילים ותפילות התפללתם עלי, כל אחד מה שקיבל על עצמו לרפואתי, יהי רצון שנחזיר לכם בשמחות…" אמר הרב שליט"א ודמעות החלו לזלוג מעיניו.

כששמעתי שעושים הילולה לבן איש חי, לא האמנתי שאני אוכל לעמוד פה הלילה לפניכם, כי לפי הנתונים שכל אחד שומע ויודע, אחרי אירוע כזה לא חוזרים מהר מהר למקום, אם לא סיעתא דשמייא ותפילת רבים אי אפשר לחזור לאותו מקום, ברור שזה רק סיעתא דשמייא שעושה הקב"ה ואנחנו מודים להקב"ה אפשר לומר טוב להודות להשם ולזמר לשמך עליון…"

לאחר שהרב הודה למארח כפיר אברהמי ובני משפחתו, חזר הרב לשבח את משתתפי ההילולה שהרימו קרנה של תורה ונתנו מהונם לטובת סיום הבניין החדש של מוסדות 'יצחק ירנן' שכבר עומד על תילו.

"אתם הקהל הקדוש, את אהבתכם אני רואה בעיניים, אני רואה גם במעשים, כל מה שאמרתי הכל טוב ותראו מה עשיתם…"

בהמשך הרב סיפר על מעלתו הייחודית של הבן איש חי ע"ה שהיה יודע לפנות לכולם בשפתם הם, מול גאוני עולם ומול ילדים קטנים במשלים וסיפורים. הצדיק זיע"א היה עולה לדבר דברי תורה בהיכל בית המדרש מול עשרת אלפים בני אדם ללא מיקרופון וכולם היו מצליחים לשמוע אותו.

קצת לאחר השעה אחת עשרה בלילה, נערכה הגרלה על מוצרים בשווי עשרות אלפי שקלים ובסיומה הגיע הרגע הנכסף עם הדרמה הגדולה, מי מבין אלפי המשתתפים שרכשו כרטיסים במשך החודש האחרון יזכה בספר התורה הכתוב בהידור רב על קלף גוויל מהודר ביותר.

על המוזיקה הדרמטית ברקע היה אחראי הקלידן מוטי בן משיח, אלפי הצופים בפלטפורמת הלייב המתינו במתח כשהרב יצחק ברדא שליט"א קם מכסאו והחל מערבב את הפתקים במשך שניות שדמו לנצח. הפתק שיצא זיכה את שרון לסרי שמיד קיבל שיחת טלפון מהמנחה עו"ד איתמר כהן לבשר לו בשידור חי על זכייתו הגדולה בספר התורה הקדוש. התרגשות נכרה בקולו ובקול אשתו שהייתה באותה העת לידו וסיפרה לנוכחים כי בכל ערב שבת כשהיא מדליקה נרות היא מתפללת לבורא עולם שישלח רפואה שלמה לכבוד הרב יצחק חיים בן אסתר ברדא שליט"א.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המון בריאות רב יקר

אוהבים אותך הרב ברדא!
הרבה בריאות בעז"ה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture