Nati Shohat/Flash90

זעם על החלטת הממשלה: "רק ערים חרדיות מוכללות באופן לא מידתי"

בביתר הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם העוצר: "לא ניתן יד לאפליית הציבור החרדי". הביקורת מגיעה בעקבות ההחלטה שעל ערים חרדיות וערביות יוטל סגר גורף בעוד בערים עם רוב לאוכלוסיה חילונית או ערים מעורבות הממשלה חילקה את העיר לפי שכונות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ביקורת חריפה מושמעת מאז הודיעה הממשלה על עוצר לילי ב-40 ערים, כשמתברר שעל ערים חרדיות וערביות הוטל סגר גורף על כל העיר בעוד בערים עם רוב לאוכלוסיה חילונית או ערים מעורבות הממשלה חלקה את העיר לפי שכונות. כך בעיר אשדוד יחול עוצר רק בשכונות ג', ז' ו-ח' בהן מתגוררים חרדים, כמו כן באילת העוצר יחול על שכונה אחת בלבד בעוד אזור התיירות בעיר יישאר פתוח.

בעקבות הביקורת, ראשי הערים החרדיות ונציגי הציבור תוקפים את החלטת הממשלה. סגן השר מאיר פרוש אמר על הסגר שאושר בממשלה: "זה אבסורד ומקומם שבערים מסויימות שראשי הערים שלהם ממפלגה מסויימת יודעים להטיל סגר ע"פ שכונות, אבל כשזה מגיע לערים חרדיות, לא יודעים לחלק את העיר לשכונות".

סגן השר אורי מקלב אמר על אישור הסגר: "לצערנו בחרו בדרך הקלה והלא יעילה, בחרו שלא להתמודד עם מצב החולים ולסגור ערים שלמות, – סגירת מערכת החינוך במקומות אלה מהווה פגיעה חמורה בחינוך, בכלכלה ומגבירה את התחלואה".

בעיריית ביתר עילית הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם העוצר: "לא ניתן יד לאפליית הציבור החרדי", נכתב בהודעת העירייה, "בארבעים הערים שעליהם רוצים להטיל מגבלות, רק הרשויות החרדיות נמצאות תחת עוצר לילי, בעוד בערים הכלליות – הוכנסו רק שכונות באופן מידתי".

עוד מסרו: "אנו דורשים שקיפות מלאה של נתוני התחלואה, והסברים מפורטים מדוע מוטל עוצר על עיר חרדית כולה, ולא לפי שכונות. לא נוכל לתת גיבוי למהלכים שנעשים ללא שקיפות. אנו נוכל לשתף פעולה במיגור התחלואה, אך ורק כאשר יינתנו הסברים לתושבים עם שקיפות מלאה".

חברי סיעת אגודת ישראל באשדוד, התכנסו הבוקר לדיון דחוף, עקב הודעת הממשלה על סגר ברובעים החרדיים והודיעו כי "הציבור החרדי באשדוד לא יקבל, ולא ישתף פעולה עם אפליה זו, הציבור ימשיך את אורח חייו כרגיל תוך שמירה והקפדה על הנחיות הבריאות כפי שהקפיד עד כה". לדבריהם "הודעה זו נמסרה גם לראש העיר בפגישתם הבוקר, שמסר לחברי הסיעה שאף הוא מתנגד בתוקף לסגר על האזורים החרדיים ומכחיש את הפרסומים המיוחסים לו בפרוטוקול שפורסם, ואף פנה במכתב ברוח זו לממשלה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, שלח מכתב עם פירוט הנתונים השגויים שהובילו להחלטה על הסגר. לטענתו עולות 3 בעיות מרכזיות היורדות לשורש של אמינותו של "הרמזור". הטענה הראשונה מדברת על מקום המצאות המאומתים – "משתי בדיקות נפרדות שערכה העירייה, מסתבר כי בשכונות חרדיות בעיר, מרבית המאומתים בימים האחרונים, הם בני ישיבות, ומרביתם בישיבות מחוץ לעיר! המשמעות היא שנתוני התחלואה בשכונות, נמוכים באופן ניכר מאשר מוצג בחישובי הרמזור".

טענה נוספת שמשמיע ליאון: "שיוך החולים המאומתים והבדיקות לשכונות ולרחובות ספציפיים – על פי בדיקת העירייה ומשרד הבריאות, שיעור ניכר מהבדיקות והחולים לא שויכו לשכונות העיר". לדבריו: "למעלה מ-2400 בדיקות מהשבוע האחרון לא שויכו לרחובות ספציפיים וגם השיוכיים שנעשו לא בוצעו כהלכה, מה שגורם להטיה של התוצאות ומעקר את האפשרות להסתמך עליהם".

הטענה השלישית מדברת על שקיפות המודל – "בהצגת המודל לכלל ראשי הרשויות ובמצגת שהופצה לכלל הגורמים לאחר מכן, ישנה הטעיה חמורה שפוגעת בעיקר ברשויות הגדולות ובפרט בירושלים העיר הגדולה ביותר. מסתבר כי הוחלט באופן שרירותי הוחלט להטיל 'קנס' של חצי נקודה על כל רשות בשטחה יש למעלה ממאה מאומתים. המידע הזה לא פורסם במסגרת הליך פרסום שיטת הרמזור, והוא מנוגד לכל הגיון כשמדובר על רשות בה מתגוררים למעלה ממיליון תושבים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה הח"כים שלנו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture