גמזו על העוצר הלילי: "התחלואה בערים האדומות מהגבוהים בעולם" • צפו

פרויקטור הקורונה התייחס לעוצר הלילי שיוטל מהערב ב-40 יישובים: "אני יודע שמופנה אליי כעס ותסכול, אני מתנצל בפני התושבים בערים שנמצאות תחת מגבלות". על חגי תשרי: "זאת תקופה שאני חייב לכוון ולהמליץ נכון, ביום חמישי אעמוד מול שרי הקבינט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על רקע ההחלטה להטיל סגר לילי על 40 יישובים ברחבי הארץ החל מהיום (שלישי) ב-19:00, ממונה הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, קיים תדרוך ובו אמר כי הצעדים הקשים הננקטים נועדו להגן על אזרחי ישראל. גמזו התייחס לתוכנית "הרמזור" ואמר: "אני יודע שזה לא נעים להוסיף מגבלות על הרמזור במוקדי תחלואה. המגבלות הן אמצעי לנהל ולהקטין את תחלואת הקורונה".

בפתח דבריו אמר הפרויקטור כי "זה יום מאוד מורכב להרבה מאוד תושבים, מאות אלפים, שהיום אנו מתחילים עוצר לילי והגבלות מאוד משמעותיות. צריך לדעת שאנחנו במצב של יום שני מעל 3000 נדבקים עם מעל 40 אלף בדיקות. אנחנו מוצאים המון מאומתים ועושים צעדים קשים מאוד להרבה אזרחים במדינה".

"בכל זה", המשיך גמזו, "צריך לומר שהיום 40 ערים נכנסות לעוצר לילי החל מהשעה שבע בערב בכל המדינה. אני יודע שמופנה אליי כעס ותסכול. הרבה מאוד קושי. אני מבין אותו. קשה לי אישית איתו. אני יודע שהממשלה בסופו של דבר הכריעה וקיבלה את ההחלטה הזאת. זו החלטה קשה לי אבל אננחנו צריכים לעצור התקהלויות מדביקות, בטח ובטיח בערים אדומות".

ממונה הקורונה התנצל בפני תושבי הערים האדומות, ואמר: "אין הרבה ערים בעולם עם שיעור תחלואה כמו בערים האדומות בישראל. אני מתנצל התנצלות מלאה מכל הלב לכל הערים שנמצאות בתהליך מגבלה ובפני התושבים וראשי הערים ובפני העסקים. הקורונה מחייבת אותנו לצעדים לא נעימים כדי לשמור על הבריאות ואני חייב לומר שזה הדבר היחיד שמנחה אותי".

"אני מתנצל מכל הלב לכל הערים שנמצאות כרגע בתהליך של מגבלה, אני מתנצל בפני התושבים, ראשי הערים, בפני העסקים, אני מתנצל". הוא ביקש: "אל תכעסו עליי ברמה האישית, אני נמצא בתפקיד כדי לתת את העצה הנכונה, זה לא פשוט, זה קשה לי, אני רגיש לכל מי שכותב לי SMS ואת התסכול שלו, זה לא עובר ככה מולי. קשה אבל במלחמה בקורונה עושים צעדים קשים".

בנוסף, הוא הזהיר מעלייה בתחלואה במהלך חגי תשרי. "אנחנו שבוע לפני ראש השנה, זה השלב שבו אני צריך לעצור, כולנו צריכים לעצור לראות את התמונה, ולתכנן איך מנהלים את חגי תשרי שהיא תקופה עם הרבה מאוד חשיבות דתית אבל עם הרבה מאוד הרגלים תרבותיים של מדינת ישראל. זאת תקופה שאני חייב לכוון נכון ולהמליץ נכון. בחגי תשרי זה לא תקופה להקטין את התחלואה, אבל יש אפשרות להגדלת התחלואה, זאת נקודת זמן שבה מתכנסים, אוכלים, ארוחות, וזה כבפי שאנחנו יודעים יכול להגדיל תחלואה. אכן כן, ביום חמישי צריך לעמוד מול שרי הממשלה, שרי הקבינט ולומר להם מה המתווה הנכון לקראת חגי תשרי".

פרויקטור הקורונה התייחס בתדרוך לתסכול שהוא חש לעיתים בתפקידו ובעבודה מול השרים. "אתה מביא צעדים לשרי הממשלה. הם צריכים לעשות שיקולים. חלק מהשיקולים הם לא רק האפקט האפידמיולוגי ולפעמים יש שיקולים שנובעים מראשי הרשויות והערים. האחריות עליהם בסופו של דבר. ברור שההחלטה הייתה אחרת אם היו שם רק אנשי מקצוע. זה לפעמים מתסכל ומכעיס".

הפרויקטור סיפר כי הבחין בעומסים הולכים וגדלים במחלקות הקורונה בבתי החולים: "אני חוזר מבתי החולים ועומס האשפוזים שם הוא גבוה מאוד. רמב"ם הולכת לפתוח מחלקה שלישית. במצב כזה, אי אפשר לא לעשות צעדים כדי להקטין את התחלואה. במשך 6-7 שבועות לא עשיתי צעדים כאלו, אבל כאשר יש תחלואה כזו – אני חייב להמליץ לממשלה לנקוט צעדים. אני נמצא בתפקיד הזה כדי לעצור את התחלואה. קשה, אבל במלחמה בקורונה עושים צעדים קשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture