צילום יוסי אלוני / Flash90     

סקר: מגמת הירידה של הליכוד נמשכת – נתניהו עם 31 מנדטים; גוש הימין מתחזק

סקר: הליכוד ממשיך לצנוח בסקרים ומגמת ההתחזקות של ימינה נמשכת • בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה זוכה נתניהו ל-32% תמיכה מול 17% תמיכה בנפתלי בנט • מפלגת איזנקוט חולדאי תנגוס קולות מלפיד וגנץ • וגם: 59% מאזרחי ישראל חושבים שהמדינה טיפלה באופן גרוע במשבר הקורונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בסקר שערך מכון 'מאגר המוחות' ומתפרסם הבוקר (שישי) ב'ישראל היום' עולה כי מגמת הירידה של הליכוד נמשכת, מנגד גוש הימין מתחזק. בנוסף עולה כי במידה והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט יקים מפלגה יחד עם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי זה יפגע בעיקר בגנץ ולפיד.

הסקר המלא: הליכוד בראשות בנימין נתניהו עם 31 מנדטים בלבד, ימינה עם זינוק ל-20 מנדטים, הרשימה המשותפת מתחזקת ל-17 מנדטים, יש עתיד תל"ם עם 13, כחול לבן עם 10 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, ומרצ סוגרת את הרשימה עם 5 מנדטים.

מפת הגושים: גוש הימין חרדים עם 67 מנדטים, גוש השמאל ערבים יחד עם ליברמן עם 53 מנדטים בלבד.

במידה ועפר שלח יעמוד ברשות מפלגת 'יש עתיד': הליכוד מתחזק ל-33 מנדטים, ימינה עם 19 מנדטים, הרשימה המשותפת ללא שינוי עם 17 מנדטים, יש עתיד תל"ם נחלשת ל-11 מנדטים, כחול לבן מתחזקים במעט ועולים ל-11 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ומרצ עם 5 מנדטים.

במידה וגבי אשכנזי יעמוד בראשות מפלגת 'כחול לבן': הליכוד עם 32 מנדטים, ימינה עם 19 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 17 מנדטים, יש עתיד תל"ם עם 13 מנדטים, כחול לבן ללא שינוי דרמטי עם 11 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים, ומרצ עם 4 מנדטים בלבד.

במידה ותוקם מפלגה חדשה בראשות גדי איזנקוט ורון חולדאי: הליכוד עם 32 מנדטים, ימינה עם 18 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 17 מנדטים, המפלגה החדשה של איזנקוט וחולדאי עם 11 מנדטים, ש"ס עם 10 מנדטים, יש עתיד תל"ם יורדת ל-9 מנדטים, ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, כחול לבן בצניחה דרמטית עם 6 מנדטים בלבד, ומפגלת מרצ לא עוברת את אחוז החסימה.

התאמה לראשות הממשלה

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה נרשם לא פחות ממהפך. אמנם המקום הראשון נותר של נתניהו, שמקבל 32%, אולם במקום השני לא ניצב מועמד השמאל, אלא דווקא נפתלי בנט, שמקבל 17%. בני גנץ, שאמור להיכנס לנעלי ראש הממשלה בנובמבר הבא על פי ההסכם הקואליציוני, נראה מתאים לתפקיד רק בעיני 10% מהציבור. ואילו יאיר לפיד מתאים מעט יותר ומקבל בסקר 12%.

בשאלת ההתאמה בנט מקבל תמיכה ממצביעי ימינה בשיעור של 68%. ממצביעי יהדות התורה בשיעור של 17% וממצביעי ש"ס – 10%. נתון מעניין נוסף הוא שבקרב מצביעי דרך ארץ בסקר, בנט מתאים לראשות הממשלה בהיקף של 80% – יותר אפילו ממצביעי ימינה, ש־24% מהם סבורים שנתניהו מתאים יותר.

מחיר הקורונה

הסקר בדק מה חושב הציבור על טיפול הממשלה במשבר הקורונה. בהיבט הזה אין ספק שהממשלה נכשלה בדעת הקהל. 59% השיבו כי הטיפול גרוע או גרוע מאוד. 16% בלבד סבורים כי הטיפול הממשלתי במשבר הוא טוב או טוב מאוד. גם בתחום הכלכלי תפקוד הממשלה טעון שיפור, על פי הסקר. 54% מעניקים ציון גרוע וגרוע מאוד. רק 20% סבורים שהתפקוד טוב או טוב מאוד.

מכל הדמויות שמתפקדות בחזית המאבק בקורונה מטעם ממשלת ישראל, מי שמקבל את הציון הגבוה ביותר הוא הפרויקטור פרופ' רוני גמזו. 36% אומרים כי הם מרוצים או מרוצים מאוד מתפקודו. רק 25% מרוצים מתפקודו של נתניהו. בני גנץ מקבל 12%. שר הבריאות יולי אדלשטיין מקבל 18%, ואילו שר האוצר ישראל כץ עם 15% שמרוצים מתפקודו.

אם לכמת את שיעור המרוצים והלא־מרוצים מהאישים השונים לציונים מ־1 עד 5, גמזו עם הציון הגבוה של 3.02. שר הבריאות אדלשטיין אחריו עם ציון של 2.45. אחריהם נתניהו שמקבל ציון 2.39, בני גנץ עם 2.32, ישראל כץ עם 2.26, ואילו ראש האופוזיציה לפיד מקבל ציון כולל של 2.15 בלבד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture