צילומים: פלאש 90, ויקיפדיה

בתיווך טראמפ: ישראל ובחריין הודיעו על כינון יחסים דיפלומטים מלאים

טראמפ, נתניהו ומלך בחריין סיכמו כי שר החוץ של הנסיכות ישתתף בטקס בבית הלבן השבוע. מלך בחריין: "מדגיש את הדחיפות של השלום בין ישראל לפלסטינים על פי פתרון שתי המדינות". בכיר במשרד החוץ: ישראל פועלת לפתיחת שגרירות בבחריין בהקדם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי ישראל ובחריין סיכמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים בין שתי המדינות. זאת, לאחר שיחה טלפונית בין הנשיא האמריקני, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך בחריין חמד בן עיסא אל-חליפה. מהבית הלבן נמסר כי שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני, יחתום בבית הלבן השבוע עם נתניהו על הצהרת שלום בין ישראל לבחריין במשותף עם איחוד האמירויות הערביות.

"זו פריצת דרך היסטורית לשלום עתידי במזרח התיכון", נכתב בהצהרה המשותפת לישראל, ממלכת בחריין וארצות הברית. "שיח ישיר וקשרים בין שתי המדינות המתקדמות הללו ימשיכו את המהפך במזרח התיכון ויגבירו את היציבות, הביטחון והשגשוג באזור".

בהודעה נכתב גם כי ארה"ב מודה לבחריין על אירוח "הסדנה הכלכלית" במנאמה, בירת בחריין, שדנה בפיתוח הכלכלי ברשות הפלסטינית – ללא נציגי הפלסטינים. בהודעה נכתב גם כי הצדדים ימשיכו במאמציהם להגיע לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני "שיאפשר לעם הפלסטיני למלא את מלוא הפוטנציאל שלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אני נרגש לבשר לכם שהערב נגיע להסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, עם בחריין. זה מצטרף להסכם השלום ההיסטורי עם איחוד האמירויות. זה לקח לנו 26 שנים להגיע מהסכם השלום השני עם מדינה ערבית להסכם השלום השלישי, וזה לקח לנו לא 26 שנים אלא 29 יום להגיע להסכם השלום בין המדינה הערבית השלישית למדינה הערבית הרביעית ויהיו עוד".

"זה עידן חדש של שלום. שלום תמורת שלום. כלכלה תמורת כלכלה. אנחנו השקענו בשלום במשך שנים ארוכות ועכשיו השלום ישקיע בנו, יביא להשקעות גדולות מאוד לכלכלת ישראל וזה חשוב מאוד. כל ההסכמים הללו נעשים ע"י עבודה מאומצת מאחורי הקלעים במשך שנים אבל הם הגיעו לכלל מימוש ע"י העזרה החשובה של ידידנו נשיא ארה"ב, הנשיא טראמפ, ואני מבקש להודות לו ולצוותו על העזרה החשובה הזאת. עידן חדש – שלום תמורת שלום", דברי נתניהו.

בכיר במשרד החוץ הישראלי אמר על ההכרזה כי "נפעל לפתוח שגרירות בבחריין בהקדם". עוד נמסר כי סוכם על הקמת שגרירויות ומינוי שגרירים, שתי המדינות הסכימו על הפעלת טיסות ישירות ביניהן ועל מיזמים לשיתוף פעולה במגוון תחומים.

מלך בחריין, חמד בן עיסא אל חליפה, הדגיש לאחר ההכרזה את חשיבות ההגעה להסכם שלום כולל עם הפלסטינים, וציין את תפקידה של ארה"ב בתהליך השלום במזרח התיכון. יועצו המדיני, חאלד בן אחמד, אמר כי "ההסכם הוא הדרך הטובה ביותר להבטיח את זכויות הפלסטיניים". לדבריו, "ההסכם מעביר מסר אל העם בישראל, שלפיו שלום כולל עם הפלסטינים הוא הדרך הכי טובה והאינטרס האמיתי למען עתידם".

באיחוד האמירויות מסרו לאחר ההסכם: "ברכות לממלכת בחריין ולישראל על החלטתן לכונן יחסים דיפלומטיים מלאים. מדובר בהישג היסטורי משמעותי נוסף, שיתרום המון ליציבות ולשגשוג באזור". נשיא מצרים א-סיסי הצטרף גם הוא למברכים: "הצעד החשוב הזה יוביל ליציבות ושלום באזור המזרח התיכון, ויסייע להשיג פתרון הוגן וקבוע לסוגיה הפלסטינית. אני מודה לכל מי שלקח חלק בצעד ההיסטורי הזה".

חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, בשיחה עם כתבים אחרי ההודעה הרשמית: "ביום השנה ל-11 בספטמבר, הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע אירוע נוסף כזה – הוא להילחם בקיצוניות ובטרור. ההסכם יקרב בין המדינות". הוא הוסיף: "המנהיגים באזור מבינים שהם רוצים לנוע קדימה. הדבר המשמעותי בהסכם הזה ושל האמירויות הוא שהמנהיגים היו מוכנים לעשות צעד גדול כדי לשנות את העתיד שלהם, של מדינותיהם ושל האזור כולו".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture