Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים ביקש מנציב התלונות: "בדוק את הטענות בפרשת אום אל-חיראן"

שר המשפטים הנחה לפתוח בבדיקה בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח"ש בפרשת אום אל חיראן. הנציב יבחן את הטענות שעלו בנוגע לאופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח"ש בעניינו של אל-קיעאן. למרות ההודעה, ניסנקורן הבהיר: "כל ניסיון לקשור את האירוע לתיאוריות קונספירציה שקריות הוא תלוש ומחפיר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה הבוקר (ראשון) לנציב תלונות הציבור על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, בבקשה לבדוק את הטענות שהועלו בשבוע האחרון בנוגע לאירוע באום אל-חיראן ב-2017, במהלכו נורה למוות תושב המקום יעקוב אל-קיעאן, והואשם לאחר מותו כי היה מחבל. הנציב יבחן את הטענות שעלו בנוגע לאופן שבו טיפלו הפרקליטות ומח"ש בעניינו של אל-קיעאן.

ניסנקורן הוסיף כי "בתקופה שבה שלטון החוק נתון תחת מתקפה יום-יומית ונטולת רסן, שכל מטרתה לייצר דה-לגיטימציה לשומרי הסף, עלינו לבור את הבר מן התבן על מנת להמשיך ולשפר את המערכת ולבדוק בביקורת עניינית. הדיווחים בעניין זה מעוררים שאלות בנוגע להתנהלות הפרקליטות ומח"ש".

"הבדיקה המקצועית תסייע לחזק את המערכת ואת אמון הציבור בה", הוסיף ניסנקורן. "אבל אסור להתבלבל: כל ניסיון לקשור את האירוע הטראגי באום אל-חיראן לתיאוריות קונספירציה שקריות הוא תלוש ומחפיר, ובינו לבין בירור ענייני אין כל קשר". בכך התייחס ניסנקורן לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו כי פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן השתיק את הביקורת סביב האירוע כדי לא לסייע לנתניהו במאבק על דעת הקהל.

בתוך כך, ניסנקורן ושר הכלכלה עמיר פרץ החליטו על הקמת צוות בראשות מנכ"לי המשרדים שלהם, לבחינת הטיפול במפוני אום אל-חיראן. "עלינו להבטיח שלצד הבדיקה המערכתית, יוכלו מפוני הכפר לשקם את חייהם באופן מיטבי", הוסיף ניסנקורן. "לכן, יחד עם שר הכלכלה, אשר מופקד גם על רשות הבדואים, החלטתי להקים צוות שיבחן כיצד ניתן לסייע בפתרון הקשיים הביורוקרטיים והכלכליים עמם מתמודדים המפונים".

כזכור, בחשיפה בשבוע שעבר של העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12' פורסם שפרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, טרפד חקירה נגד מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך – מחשש שחקירה כזו תועיל למאבקו הציבורי של נתניהו. הרקע: התנהלות אלשיך סביב אירועי אום אל חיראן, בהם נהרג יעקוב אבו אלקיען, אזרח ישראל.

חקירת מח"ש נפתחה לאחר פינויו של אום אל חיראן, ישוב בדואי לא מוכר בנגב, בתחילת 2017. במהלך הפינוי נהרג יעקוב אבו אלקיען לאחר שדרס שוטרים ונחשד כמחבל. המפכ"ל אלשיך כינה אותו לאחר האירוע "מפגע בן עוולה" וטען כי הוא מחבל הקשור לתנועה האסלאמית ולדאעש.

אלא שחקירת מח"ש קבעה כי בניגוד לדברי אלשיך – אבו אלקיען לא היה מחבל אלא אזרח חף מפשע שפגע בשוטרים בשוגג. אלשיך זעם על הממצאים והדליף לעיתונאים נגד מח"ש – מה שהוביל את ראש מח"ש לדרוש שצעדים ינקטו נגד המפכ"ל.

כשהבקשה הגיעה אל פרקליט המדינה שי ניצן הוא כתב: "מודה שאני מתלבט. מחד, זו התנהגות בלתי נסבלת. מאידך, ללכת בדרך המפכ"ל ולפעול כמוהו קשה לי. מה גם שאם מתרוממים מעל האירוע ומסתכלים על כלל מערכת יחסי הפרקליטות-משטרה, להסלים כעת את המריבה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק, ודי לחכימא. המפכ"ל אכן פעל פה באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ניסנקורן שקרן גדול וערמומי, הוא בסה"כ רוצה למנוע את בדיקת מבקר המדינה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture