Roy Alima/Flash90

גפני: "מצטערים על התפטרות ליצמן – מקווה שהנסיבות ייפתרו והוא יוכל לשוב"

יו"ר 'דגל התורה' לא מגבה את את התפטרות יו"ר יהדות התורה מהממשלה: "שוחחתי עם ידידי הרב ליצמן ואמרתי לו בשם חברי סיעת דגל התורה שאנו מצטערים על התפטרותו מהממשלה". דרעי: "נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני לא מגבה את החלטת יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן להתפטר מתפקידו כשר הבינוי והשיכון וחבר הממשלה בעקבות הטלת הסגר בחגים: "שוחחתי עם ידידי הרב ליצמן ואמרתי לו בשם חברי סיעת דגל התורה שאנו מצטערים על התפטרותו מהממשלה", מסר גפני. עוד הוסיף כי "כולנו תקוה שהנסיבות ייפתרו והוא יוכל לשוב לתפקידו במהרה".

גם יו"ר שס ושר הפנים אריה דרעי לא גיבה את החלטת ליצמן למחות על הפרת ההסכמות בנושא בתי הכנסת ואמר כי "צר לי מאד על התפטרות חברי הרב יעקב ליצמן מהממשלה. נמשיך ביחד בממשלה ומחוצה לה להאבק בנגיף הקורונה למען בריאות תושבי המדינה. אני מקווה ומייחל שהרב ליצמן עוד יחזור לממשלה כדי שנמשיך לעבוד ביחד בעז״ה למען העם והמדינה".

נתניהו על התפטרות ליצמן: "מכבד את ההחלטה שלו – אנחנו חייבים להתקדם"

כזכור, בעקבות החלטת הקבינט לאמץ את המלצת פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להטיל סגר מלא בחגים הודיע הבוקר יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן לראש הממשלה על התפטרותו מתפקידו כשר בממשלה. זאת, במחאה על בחירה המכוונת בחגי תשרי להטלת סגר, תוך פגיעה בתפילות ראש השנה ויום כיפור. הממשלה מתכנסת כעת לדיון מכריע, בסיומו השרים יצביעו על הטלת סגר כולל ברחבי הארץ.

במכתב ששיגר לנתניהו כתב השר ליצמן: "מזה כחודש ימים, בעוד אנו מתמודדים עם נתוני התחלואה בישראל, אני שב ומתריע נוכח הכוונה שסומנה מראש בידי פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, להטיל סגר מלא בחגי ראש השנה ויום הכיפורים הקרובים, מה שימנע ממאות אלפי יהודים, מכל האוכלוסיות והמגזרים, להתפלל בבתי הכנסת. מדובר אדוני ראש הממשלה בהחלטה קשה שתדלל ותקטין משמעותית את כמות הבאים לבתי הכנסת בראש השנה ויום כיפור, בייחוד רבבות אלפי יהודים, ממגוון אוכלוסיות שונות, חלקם כאלה שזו בשבילם פעם יחידה בשנה שהם נוהגים להגיע לתפילה בבית כנסת".

"חזרתי על התרעתי זו והתנגדתי להטלת סגר מלא דווקא בחגים בתקיפות בכל פורום שהוא, בקבינט הקורונה, בדיוני הממשלה, בשיחות עמך ועם חברים נוספים בקבינט, וגם בכלי התקשורת. הדגשתי ואמרתי שאם אכן יש צורך בסגר מלא, אין להמתין עם עליית נתוני התחלואה בקצב הזה, וכי יש להחליט עליו אז, מלפני חודש, מלפני שבועיים ולא בחגים".

"פרוייקטור הקרונה פרופ' רוני גמזו הכחיש כל הזמן והסביר לי שזו לא הכוונה. לצערי, הוכח שצדקתי בדבריי וכי ההחלטה לסגר מלא בחגים סומנה מראש תוך סיכון מיותר וגרימת עליית התחלואה במשך הזמן. בנוסף התברר כי גם סיכום שהיה על בתי הכנסת הופר וכי ההחלטה להטלת סגר מלא לא תאפשר הפעלת בתי הכנסת בחגים לפי מתווה נומה, זאת בניגוד למסוכם בפירוש בינינו. לפיכך לא אוכל להמשיך בתפקידי כשר, וכי החלטתי להתפטר מהממשלה ואחזור לכהן כחבר הכנסת לפי החוק הנורבגי".

שר השיכון היוצא יעקב ליצמן אמר: "במשך חודש ימים אני שומע על התוכניות לסגור את המדינה בחגים והתרעתי לאורך כל הדרך שזהו עוול וזלזול במאות אלפי אזרחים, חרדים, דתיים ומסורתיים. אם צריך לעשות סגר מלא, איפה הייתם עד עכשיו? למה חגי ישראל הפכו כתובת נוחה לטיפול בקורונה על אף הסבל הקשה לציבור. אני רואה כפגיעה ערכית מהותית את העובדה שחגי ישראל הפכו למשהו שניתן לפגוע בהם, בתכנון מראש, לעומת תחומים אחרים כהפגנות המוניות, עונת החופש ביולי-אוגוסט וכדומה. מצערת העובדה שהסגר בחגים תוכנן וסומן מראש בידי פרויקטור הקורונה וזאת מחוסר הערכה לחגי ומועדי ישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליצמן צודק!
אני רק תוהה – מה עומד מאחורי ההתפטרות הבהולה, זו כנראה לא הסיבה.

מה משנה מה עומד מאחורי. העיקר יש משהן שמריע ומוקיע על היקר וחשוב לנו מכל
הגיע זמן להפסיק להתעלל בערכים יהודים

חייבים להודות שהרב ליצמן צדק לגמרי בתחזיות שלו לפני חודש ויותר!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture