Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה אישרה: הסגר יחל ביום שישי בשעה 14:00 – למשך שלושה שבועות

על פי החלטת השרים, הלימודים יימשכו עד ערב ראש השנה. חברות במגזר הפרטי, למעט תיירות, מסחר וקבלת קהל, יפעלו בהתאם לתו הסגול. עיקרי הגבלות הסגר: יציאה מהבית תוגבל ל-500 מטרים, תפילות יותרו בהיקף מצומצם • כל הפרטים ומתווה התפילות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

הממשלה אישרה היום (ראשון) הטלת סגר מרוכך ברחבי הארץ. הסגר יחל בערב ראש השנה, יום שישי הקרוב בשעה 14:00, ויימשך שלושה שבועות. לקראת תום תקופת הסגר המקורית, תיערך הערכת מצב שבה יוחלט אם להאריך את הסגר בשבוע נוסף. עוד החליטו השרים כי מערכת החינוך תושבת החל מיום שישי, יומיים אחרי המועד שתוכנן מלכתחילה, כך שהלימודים יתקיימו גם בימים רביעי וחמישי.

במהלך הישיבה הוחלט לדחות את תחילת הסגר ביום שישי מ-06:00 ל-14:00, כדי לאפשר לציבור להתכונן לחג. למרות ההתנגדות בממשלה למגבלת התנועה מהבית, במהלך הסגר לא יוכלו האזרחים לצאת החוצה למרחק של יותר מ-500 מטרים. פעילות ספורט יחידנית תותר. במבנה סגור יותרו התקהלויות של עד 10 אנשים, ובמקומות פתוחים עד 20 איש. תפילות יותרו במתווה מיוחד (מפורט בהמשך הכתבה)

השרים זאב אלקין, אסף זמיר ועמיר פרץ התנגדו להחלטה, אפיר אקוניס ואיציק שמולי נמנעו. שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע בעד ההחלטה, לאחר שהתקבלה הצעתו לא להגביל את כמות העובדים במגזר הפרטי. חברות במגזר הפרטי, למעט תיירות, מסחר וקבלת קהל, יעבדו לפי מתווה התו הסגול, וללא הגבלה קשיחה במספר העובדים.

לפי המתווה המרוכך שאישרו השרים, בתום שלושת השבועות של הסגר, הממשלה תחליט בהתאם לנתוני התחלואה אם להאריך את תוקף המגבלות או לחזור לתכנית הרמזור. ועדה של ארבעה שרים בראשות נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ, תקבע נוהלים מפורטים יותר של ההגבלות השונות כגון פעילות ספורט.

מתווה התפילות בחגים: 2 קפסולות לכל כניסה – 10 איש בקפסולה באזור אדום

השרים התקשו לקבל ההחלטה לגבי סגירת נמל התעופה בן גוריון ובעקבות כך, תוקם ועדה מיוחדת – ועדת שרים, שתעסוק רק בנושא הזה ובראשה יעמדו שר החוץ גבי אשכנזי, יו"ר ש"ס אריה דרעי, שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין. מסתמן כי הם יחליטו להחריג את נמל התעופה הבינלאומי מהסגר.

בוועדה ייקחו גם חלק אנשי משרד הבריאות, התחבורה וגורמים נוספים במטרה לאפשר מתווה שיתייחס באופן ספציפי לנושא הרגיש. מי שדוחף לסגירת נמל התעופה הם אנשי משרד הבריאות ובמשרד התחבורה מנסים למנוע את סגירתו בכל דרך. הוועדה תקבל את ההחלטה ככל הנראה מחר.

השר יובל שטייניץ אמר אחרי ההחלטה כי הוא "‏מברך על ההחלטה האמיצה והאחראית בדבר הסגר. כמי שטען כבר לפני חודשיים שאין מנוס מסגר כללי, אני שמח שידידיי הרופאים במשרד הבריאות והשרים בממשלה הגיעו סוף סוף לאותה מסקנה: רק באמצעות סגר נצליח להוריד בצורה דרמטית את שיעורי התחלואה. גם אם לשיטתי הסגר היה צריך להתרחש ולהסתיים לפני כחודש חודשיים. מוטב מאוחר מאשר בכלל לא".

השר זאב אלקין שהצביע נגד אמר כי "למרות שההחלטה הסופית של הממשלה על אופי הסגר בחגים עברה שינוים משמעותיים לטובה במהלך הדיון, נאלצתי בכל זאת להצביע נגדה לאור העובדה שלא הוצגו בהחלטה קריטריונים ברורים או מועדים להפסקת מדיניות הסגר, וגם לא שולבו בהחלטה כלים שימנעו צורך בסגר דומה בעתיד כגון קידום אפליקציית מגן 2".

ממשרד האוצר נמסר כי אגף הכלכלנית הראשית מעריך כי העלות המשקית של צעדי הסגר עליהם הוחלט הערב בישיבת הממשלה, תעמוד על כ-6.5 מיליארד שקל. עלות צעדים אלה נמוכה בכ-8 מיליארד שקל מעלותו של סגר למשך אותה תקופה, במתכונת עליה דובר בקבינט בסוף השבוע שעבר.

ההחלטה המלאה

השלב הראשון: סגר – החל מיום שישי, 18 בספטמבר 2020, מהשעה 14:00.

1. הגבלות תנועה של 500 מטר ממקום המגורים (תותר יציאה מהבית מעבר למגבלות המרחק בכפוף לחריגים שיגבש צוות שרים ושייקבעו בתקנות)

2. סגירת מערכת חינוך, למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים כמפורט בחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה. (תאפשר למידה מרחוק ככל האפשר).

3. סגירה מלאה לציבור של כלל העסקים לקבלת קהל בתחום המסחר, התרבות, בילוי ופנאי ותיירות פנים, כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות (למעט – שירותים חיוניים, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, מכון אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי הגיינה, חנות למוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים.) עסקים, לרבות מסעדות, יורשו לפעול בשירות משלוחים בלבד.

4. בתיאום עם שר הבריאות, מנכ"ל משרד רה"מ ומנכ"ל משרד רה"מ החליפי (לעניין המגזר הציבורי – גם עם נציב שירות המדינה; לעניין רשויות מקומיות – גם עם שר הפנים), שר האוצר יביא לאישור קבינט הקורונה תקנות לעניין הגבלה וצמצום השהייה במקומות העבודה.

5. התקהלויות ותפילות – עד 10 איש בחלל סגור, עד 20 בשטח פתוח.

בראש השנה וביום כיפור בלבד:

• בשטח פתוח – בקבוצות של עד 20 אנשים.

• במבנה סגור –

אזורים אדומים: במבנה סגור תותר תפילה בקבוצות של עד 10 אנשים. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור יהיה כנגזרת של מספר הכניסות למבנה. שתי הכניסות הראשונות כפול 3, וכל כניסה נוספת כפול 2, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ״ר משטח המקום.

(לדוגמה: בבית התפילה באזור אדום שגודלו 250 מ"ר ויש לו שתי כניסות – מותר יהיה להתפלל ב- 6 קפסולות של עשרה אנשים. 10 אנשים בכל קפסולה, 2 כניסות כפול 3 – 60 אנשים סה״כ במבנה, תוך שמירה על יחס של 4 מ"ר לפחות בין אדם לאדם. במבנה שגודלו 500 מ״ר ולו 5 כניסות תותר התפילה ב-12 קפסולות של עשרה אנשים. במבנה שגודלו 70 מ״ר ולו כניסה אחת, תותר התפילה בקפסולה אחת של עשרה אנשים בלבד בשל מגבלת המקום.)

באזורים שאינם אדומים – במבנה סגור תותר התפילה בקבוצות של עד 25 אנשים. מספר הקבוצות המותר בשטח סגור אחד יהיה כמכפלה ב-2 של מספר הכניסות למבנה, ובתנאי שנשמר יחס של אדם אחד לכל 4 מ"ר משטח המקום.

(לדוגמה: בבית תפילה באזור צהוב שגודלו 400 מ"ר ויש לו שתי דלתות כניסה – מותר יהיה להתכנס בעד 4 קפסולות של 25 איש (25 בכל קפסולה, 2 כניסות כפול 2, 100 אנשים סה״כ במבנה תוך שמירה על מרווח של 4 מ"ר בין אדם לאדם).

– פעילות התחבורה הציבורית תצומצם ותותאם להיקף הפעילות במשק לפי אותו שלב. המפקח על התעבורה יתן הוראה לעניין מתכונת הפעילות להפעלת התחבורה הציבורית.

– בכל הנוגע לתעופה, צוות בראשות שר הבריאות או נציגו ובהשתתפות נציגי שרת התחבורה, שר הפנים ושר החוץ וראש המטה לביטחון לאומי או נציגו יגישו את המלצתם בנושא עד מחר (ב׳) בערב.

– צוות בראשותו של שר האוצר יציג תוכנית סיוע כלכלית בהתאם להחלטות שהתקבלו, עד ליום ה׳ ה-17 בספטמבר 2020.

– עוד הוחלט להאריך את תוקפו של מודל הרמזור שהיה קיים עד כה, עד ליום ה-18 בספטמבר 2020, בשעה 14:00 בצהריים. ממועד זה (ו׳) יחולו ההגבלות כפי שמובאות בהודעה זו.

השלב השני: תכנית הרמזור

מעבר לפעילות בהתאם לתוכנית הרמזור בסיום השלב הראשון בהתאם לבחינה עדכנית של תמונת מצב התחלואה ולפי החלטת הממשלה או ועדת השרים לעניין ההתמודדות עם משבר הקורונה והשלכותיו, לפי העניין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
11 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לב מלכים ושרים ביד ה'

הנה לא ינום ולא ישן שומר ישראל

אנחנו יודעים שהשם יתברך דואג לכולם רק מה המתווה שלהם בעניין הפרנסה זה העיקר !!!

גמזו לטובה מהשמים אומרים לנו שגמזו לטובה צריך כל אחד להתחזק בתשובה כי רק הוא אחראי על העולם

במידה ואני תושב בני ברק, ואני נמצא בתחילת ההסגר בירושלים, האם אוכל לחזור בין ר"ה ליו"כ חזרה לביתי, או שאצטרך להישאר תקוע בירושלים עד אחרי הסגר ?

ליצמן הכי גבר יצא מהממשלה המטומטמת .צריך לצאת להפגין.

לדעתי גם זה בדיחה של סגר
שימו לב שהמגזר הפרטי עובד כרגיל למעט קבלת קהל בשונה מפעם קודמת שאז כולם היו סגורים משמעות הדבר תנועה חופשית בכבישים (לצורכי עבודה כמובן) אבל לא יהיה מי שיבדוק!

בסוכות קוראים בקהלת שם כתוב וגם זו(גמזו) רעה חולה ראיתי תחת השמש

ימ"ש של כל אלה שיש להם יד בסגר השם עוד ינקום בהם במכה קשה מאד… לא משחקים עם מועדי ישראל

איזה תגובות!!
פששש
נחתת!

איזה שטויות זה הסגר הזה כי יקרה בדיוק מה שקרה פעם קודמת יהיה סגר ,יחזרו לשגרה והתחלואה תעלה …. והגלגל חוזר. כל עוד לא ימצאו מה שימגר את זה . זה לא יגמר….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture