החרדים נוהרים לפריפריה: נוף הגליל – איכות חיים ועתיד מבטיח • סדרה מיוחדת

'מקומי JDN' ממשיך בסדרת הכתבות על התפתחות הקהילות החרדיות בערי הפריפריה • מהנתונים המרשימים ניתן ללמוד כי רבים מחליטים לקבוע את מושבם בערים אלו • השבוע: הקהילה המתפתחת בשכונת הר יונה, או כפי שהיא מכונה בפי המקומיים - "קהילה שהיא משפחה" • פרק חמישי

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

'מקומי JDN' ממשיך במעקב אחר הקהילות החרדיות המתפתחות בערי הפריפריה. בסדרת כתבות המתפרסמות בשבועות האחרונים אנו מנסים לעקוב אחר הקהילות החרדיות המתפתחות בערי הפריפריה. השבוע נסקור את הקהילה החרדית בשכונת הר יונה שבנוף הגליל אשר מחזיקה בעתודות קרקע ל-18,000 יח"ד עבור הציבור החרדי.

כיום חיים בנוף הגליל כ-400 משפחות חרדיות בשכונת הר יונה המתפתחת ובעיר הוותיקה. ציבור הליטאים וספרדים בעיר מונים כ-150 משפחות צעירות אשר מרכיבים את הקהילה התורנית בראשות המרא דאתרא הגאון רבי מאיר יהודה פישר שליט"א והגאון רבי נתן בן סניור שליט"א. קהילה חשובה נוספת בעיר היא קהילת אהל יעקב בראשות הגאון שלמה ליפשיץ שליט"א. בשכונה קיימת קהילה מכובדת של חסידי בלעז בנשיאות כ"ק מרן האדמו"ר שליט"א המונה כ-100 משפחות. קהילה נוספת המונה כ-60 משפחות מחסידי תולדות אברהם יצחק. כמו כן, קהילת חסידי ברסלב בעיר מונה כ-30 כשבימים אלו מצטרפים לקהילה זו 40 משפחות נוספות. בעיר הוותיקה ישנה קהילה חרדית בראשות הגרא"ז פישר שליט"א המונה עוד כ-40 משפחות.

אברכים שוקדים על לימודם באחד מבתי המדרש בשכונה

גרעין המשפחות שאכלסו את השכונה מהווה הבסיס לעיר חרדית עתידית העשירה בעתודות קרקע. לפי תוכניות המדינה, במקום ישנה אופציה ל-18,000 יח"ד עבור הציבור החרדי.

כאמור, בשכונה משפחות צעירות רבות ומוסדות החינוך מתפתחים בהתאם. בקהילה שהוקמה לפני 5 שנים נפתחו בתחילת השנה הנוכחית שלוש כוללים חדשים לטובי האברכים אשר קבעו את מקומם בעיר – כולל תא שמע בראשות הרב חיים אמרון שליט"א, כולל הר יונה בראשות הגרש"א רוזן והרב שלמה סטיזובר וכולל עולה נעלה בראשות הרב אהרן דומב שליט"א.

פתיחת גן בשכונה

בנוסף, ת"ת בני ישככר בנשיאות הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א ששכן בקראוונים שנקנו על ידי תושבי השכונה עבר למשכנו הקבוע וכן ת"ת אהל יעקב נכנס גם הוא למבנה מסודר. בית הספר של החינוך העצמאי עבר למכשנו הקבוע בשכונה ומעון חדש נפתח השנה השייך לרשת הגנים של אגודת ישראל. אלו מצטרפים למוסדות של בלעז ותולדות אברהם יצחק ולרשת הגנים של אגו"י בראשתו של הרב גולומב. בשכונה קיימים שני מענות יום לילדים.

מסיבות חומש של ת"ת בני יששכר

הכוללים החדשים מצטרפים לכוללים הרבים בהם התברכה השכונה – שיח יצחק בראשות הגאון רבי משה בלאק והגאון רבי יעקב זילברשטיין כולל דחסידי בלעז וכולל תולדות אברהם יצחק. כמו כן בשכונה פועלים כוללי ערב – מגני ארץ, אורחות תורה ואליבא דהילכתא.

הקהילה החרדית בעיר מגובשת ותוססת במיוחד, "קהילה שהיא משפחה", מעיד אחד מבני הקהילה הנמצאת במגמת התפתחות כל העת. כשעוד ועוד אברכים מטובי עולם הישבות מצטרפים ליישוב. לבני הקהילה יש עזרה מקופות הצדקה בחלוקות מזון ומלגות בכל השנה ובפרט בחגים. כמו כן, הקהילה מפעילה את ארגון "עזר ליולדת" הפועל לעזרה ליולדת שרחוקות מההרים.

"קהילה שהיא משפחה"

באזור יש אוויר טוב ובקיץ כמעט שלא צריך להפעיל מזגנים. "עבודות לנשים לא חסר כאן, מחירי הדורות זולים במיוחד, אתה יכול מצוא דירת 3 חדרים ב-1350 ש"ח לחודש שכירות, מדובר בדירות חדשות, גדולות ובניות טוב. פשוט שווה לבוא לפה, לא חסר כאן כלום", שח לנו אחד מאברכי השכונה. בשונה משאר הפריפריה, כאן מדובר בשכונה חרדית סגורה שאינה מעורבת כלל עם הציבור הכללי.

"למי מחפש לגור רגוע גם כספי וגם שקט נפשי מבלי להתפשר כאן זה המקום המתאים", הוא קובע. לדבריו: "יש כאן אהדה גדולה מאוד של התושבים לציבור החרדי, גם מכאלה שאינם שומרי תורה ומצוות, רבים מהם אף תומכים רבות במוסדות הקהילה ובעזרה". בהקשר הזה חשוב לציין את העירייה בראשותו של ראש העיר רונן פלוט אשר מסייעת רבות לציבור החרדי להתפתח בעיר.

ראש העיר רונן פלוט אשר מסייע רבות לציבור החרדי בעיר במעונו של מרן הגר"ח קניבסקי שליט"א.

התושבים עמם שוחחנו מדגישים את איכות החיים הגבוהה שמקבלים תושבי העיר בייחס למחיר הנח למחייה. בעיר פועלת תחבורה ציבורית לערי האזור וכן קו יומי לבני ברק (828 ) וקו יומי לירושלים (955).

הייתם עדים לאירוע שהתרחש בעירכם ואתם חושבים שכולם צריכים לדעת את זה? שתפו ב'מקומי JDN' בכתובת – [email protected]

נוף מרהיב מחלונות הבתים

בניית הת"ת לפני שלוש שנים שאברכים בנו לבד ע"י מגבית מייצ'נג שגייסה כחצי מליון ש"ח. הת"ת בניהולם של הרב ידידיה יצחקי והרב יוסף ברקוביץ

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כדי שהתמונה תהיה שלימה יש להוסיף שבמקום קיימת קהילה מפוארת מוצלחת בכל ממש
ק"ק בני הישיבות בראשות הגאון הרב שלמה ליפשיץ שליט"א

חבל שלא הזכרת את ראש העיר הקודם שמעון גפסו שהיה ראש העיר היחיד בארץ שהזמין את הציבור החרדי ואת עוזרו הרב שמוליק שטיין שמסר נפש על בניית השכונה

נכון ממש חבל שמתעלמים מקהילה שלימה כאילו לא קיימת,
קהילתו של הרב ליפשיץ החתן של הרב סילמן ותלמידו המובהק של רבה של בני ברק הרב שבח רוזנבלט שליט"א,
הקהילה גם מחזיקה במקום תלמוד תורה לתפארת,
חבל שמתעלמים מהקהילה האיכותית הזאת.

"אבינו מלכנו כתבנו בספר אתרים חרדיים" "גדולה תעמולה שאינה חוזרת ריקם מלפניך" אם כל קהילה נוספת מאיימת עליכם מצבכם קשה…

ב"ה העיר מתרחבת וכבר הינה כעת עיר חסידית עם קהל גדול שלקהל מחזיקי הדת דבעלזא ק"ק תולדות אברהם יצחק ק"ק ברסלב ק"ק ערלוי חסידי חב"ד
והכל מתנהל לצד קהילות לטאיות וקהילה ספרדית אמנם הם האחרונים קטנים בכמות אך גדולים באיכות משפחות טובות המכילות את אנ"ש ברוח טובה ובנפש רחבה בהשאלת בתי מדרש וכו'
חסידים בואו לצפון

כמה עולה דירה במקום הזה?

700 אלף ל4 חדרים פחות או יותר. כרגע בבניה 5 בניינים של 9 קומות על ההר 3 לבעלזא ו2 לתולדות אברהם וערלוי. בנוסף יש בניה של עוד 5 בנינים במסגרת מחיר למשתכן שלקראת סיום -90 דירות , 3 בנינים נרכשו עי חסידי בעלזא ועוד 2 מערבב קהילות. בנוסף 2 בניינים מוכנים מתאכלסים של ברסלב ועוד 3 לקראת התחלת בנייה. 12 בנינים אחרים מאוכלסים בקהילות חסדיות ליטאיות וספרדיות . כרגע הרוב וכנראה העתיד חסידי . הכתבה התמקדה בעיקר בקהילה הליטאית.

שחכתם שבעיר יש 200 משפחות של חסידות חבד

מה ששמעתי שיש הרבה מוסדות ובתי כנסת של הקהילות הלטאיות בהר יונה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture