צילום: ארכיון, לע"מ.

נתניהו על הירי לדרום: "הם רוצים להחזיר את השלום לאחור – הם לא יצליחו בזה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר טרם המראתו לישראל: "כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום. אני חוזר עכשיו לארץ עם שלוש משימות, אחת - להילחם בקורונה, שתיים - להילחם בטרור, שלוש - להמשיך להרחיב את מעגל השלום"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס טרם המראתו לישראל לירי הטילים לדרום ואמר: "אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטיניים, ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו".

נתניהו התייחס לחתימה על הסכמי השלום ואמר: "אנחנו מסיימים עכשיו ביקור היסטורי בוושינגטון, בו חתמנו על מסמכי הכינון של שני הסכמי שלום עם שתי מדינות ערביות. את הפירות של ההסכמים הללו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד, אבל הם יעמדו לנו לדורות. כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום.

עוד אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני חוזר עכשיו לארץ עם שלוש משימות, אחת – להילחם בקורונה, שתיים – להילחם בטרור, שלוש – להמשיך להרחיב את מעגל השלום".,

כזכור, התרעות צבע אדום נשמעו הלילה (בין שלישי לרביעי) בעיר שדרות וביישובים במועצות האזוריות אשכול, שער הנגב ומרחבים, זמן קצר לאחר שצה"ל החל לתקוף בשטח הרצועה בתגובה לירי לעבר אשדוד ואשקלון אתמול. פיצוצים נשמעו לאחר האזעקות, שליוו מטחי רקטות מהרצועה. בסך הכול שוגרו הלילה 13 רקטות מהרצועה ושמונה מהן יורטו. השאר נפלו בשטחים פתוחים.

האזעקות הראשונות נשמעו הלילה בשעה 04:30 בשדרות ובשורת יישובים במועצה האזורית שער הנגב. בהמשך התרחב הירי גם לכיוון המועצות האזוריות אשכול ומרחבים. רקטה אחת שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב וגרמה לשריפה, כוחות כיבוי הוזעקו למקום. לא דווח על נפגעים.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי מסרה כי "בתגובה להפצצת אתרי ההתנגדות ובמסגרת נוסחת הפצצה תענה בהפצצה, שיגרה ההתנגדות רקטות לעבר מוצבים וישובים בעוטף עזה".

מוקדם יותר דיווחנו כי אחד מהפצועים מנפילת הטיל באשדוד אמש הוא הרב אשר ביטון שליט"א המתגורר ברובע ז' בעיר, בשעת הנפילה הוא שהה ברחובות העיר כשהוא בדרכו למעשי חסד, לחלק מזון לנזקקים לקראת ראש השנה. משפחתו ומכריו מבקשים מהציבור די בכל אתר ואתר להרבות בתפילה ובתחנונים לרפואתו השלימה והמהירה של הרב אשר בן שבא בתוך שאר חולי ישראל.

מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה. זאת בתגובה לירי 2 הרקטות בזמן הטקס ההיסטורי בבית הלבן. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס.

עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הערב. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

כחצי שעה לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה. במהלך התקיפה הותקפה תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך הלילה", נמסר. זאת בהמשך לשיגור 13 הרקטות הלילה לעבר עוטף עזה ושדרות.

 

בתגובה לירי בזמן הטקס והמטח הלילי: צה"ל תקף פעמיים יעדים של חמאס בעזה

מטח רקטות הלילה לעוטף עזה ושדרות: זוהו 13 שיגורים – כיפת ברזל יירטה 8

טרור בצל השלום: תיעוד מזירת נפילת הרקטה באשדוד

13 נפגעים מהרקטה באשדוד: הרב אשר ביטון נפצע קשה בדרכו לסיוע לנזקקים

בזמן הטקס בבית הלבן: 2 פצועים מנפילת רקטה באשדוד – יירוט רקטה מעל אשקלון

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בינתיים בשלום לא מצליח בטרור גם לא בקורונה לא בדיוק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו