Yonatan Sindel/FLASH90

אדלשטיין: "אישרנו בגאווה מניינים כדי שיכולו לשמוע קול שופר וכל נדרי" • צפו

שר הבריאות אמר יממה לפני כניסת ההגבלות לתוקף כי "בלי שיתוף פעולה של האזרחים אין לנו דרך להצליח בהורדת התחלואה". עוד הזהיר: "ייתכן שנאריך את הסגר או שנהדק אותו". פרופ' לוי: "אנחנו הולכים לסגר קשה וכואב כדי להוריד את רמת התחלואה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יולי אדלשטיין ומנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי מסרו היום (חמישי) תדרוך לקראת הסגר שיחל מחר בשעה 14:00. אדלשטיין השיב לביקורת על מערכת הבריאות והממשלה וטען: "לכל החלטה שמתקבלת, גם אם היא מאוד קשה, יש הצדקה רפואית אפידמיולוגית ברורה". הוא קרא לציבור לשמור על ההנחיות: "לא הגזמנו עם הדיבורים על המצב הקשה של הצוותים הרפואיים".

אדלשטיין אמר בראשית דבריו: "אנחנו מתקרבים ליום הכיפורים, ימים שבהם לא רק הציבור החרדי מגיע לבתי הכנסת. כדי להתחשב בכך אישרנו בגאווה מניינים עם כל הדרישות של התו הסגול, על מנת שגם השנה יוכלו אזרחי ישראל היהודים לשמוע קול שופר וכל נדרי. לכן, הייתי מציע שכל אחד ישאל במקום למה אפשר להתפלל – שכל אחד ואחת ישאלו את עצמם מה אני אישית יכול לעשות על מנת שההגבלות האלה יצליחו וכולנו ביחד נראה נתוני תחלואה שונים".

ההחרגות וההגבלות: הממשלה אישרה את תקנות הסגר שיחל מחר ב-14:00

"על הציבור לשמור על ההנחיות – או שהתוצאה תהיה המשך ההגבלות", הבהיר השר. אדלשטיין הוסיף: "יש שתי אפשרויות – לעסוק עוד ועוד בטעויות או להתחיל לתקן. אני בוחר לתקן. אחרי שנצא מהמצב הקשה שאנחנו נמצאים בו – יהיה הרבה זמן לחשבון נפש".

אדלשטיין התייחס לתחלואה כתוצאה מפתיחת מערכת החינוך. "ב-1 בספטמבר נפתחו בתי ספר ברחבי הארץ. עוד לפני זה בחלק מן המגזר החרדי נפתחו גם כן בתי הספר והישיבות. לא קשה לראות את העלייה הדרמטית במספרי החולים והמאומתים", אמר. "מספיק להזכיר שגם היום אנחנו בנתונים של אלפי חולים בבתי ספר והגנים, עשרות אלפי מבודדים ברחבי הארץ גם מן הצוותים והתלמידים. יש לי נתונים מדויקים. זה לא תורם פרט לדעת שכל החלטה, גם אם היא קשה – יש לה הצדקה בריאותיתי אפידמיולוגית ברורה".

לדברי אדלשטיין, "אני לא נוהג לרמות ולשקר לציבור, יכול להיות שזה ייקח זמן או שנצטרך להדק את הסגר עד שנראה ירידה בתחלואה. אנחנו רוצים לראות כמה ערוכים נהיה מבחינת קטיעת שרשראות ההדבקה, מה תהיה התנהגות הציבור וגם רוצים להיות בטוחים שהציבור לא יתבלבל מהנתונים".

אדלשטין הוסיף: "שמעתי שיש רופאים מומחים שאומרים שאין היגיון אפידמיולוגי בכלל לשמור על 500 מטרים מן הבית. יש היגיון חברתי-ניהולי ברור מאוד בהנחיה הזו ואני קורא לכולם לשמור עליה. כי בלי זה כולנו נבקר את המשפחות, נטייל ברחבי הארץ ונלך לפארקים. התוצאה תהיה המשך של אותן מגבלות".

הממשלה אישרה: ד' מינים ו'כפרות' – גם מחוץ ל-500 מטר; תפילה רק ליד הבית

מנכ"ל משרד הבריאות אמר: "יש עומס רב על מערכת האשפוז. כולנו מדברים על קטיעת שרשראות הדבקה". הוא הדגיש כי "ככל שעולה מספר המאומתים מדי יום, ככל שנבנה מערכת קטיעה, כפי שנעשה בימים אלה ע"י פיקוד העורף ומערכת הבריאות, לא נוכל להגיע לכל כך הרבה חולים מדי יום ולבודד אותם".

"כולנו כואבים את ההחלטות האלה, אבל יחד עם זאת חייבים לעצור את הריצה הזאת על עברי פי פחת", הוסיף פרופ' לוי. הוא תקף את מודל הרמזור של פרויקטור הקורונה: "ההגבלות שנקטנו בהן בשיטת הרמזור לא נתנו את התשובה המספקת, ואנחנו הולכים לסגר קשה והכואב כדי להוריד את רמת התחלואה. ביקורת היא דבר לגיטימי ואנחנו לומדים ממנה, אבל צריך להבין שהמלחמה היא של כולנו ביחד נגד הנגיף ולא אחד בשני".

עוד אמר מנכ"ל משרד הבריאות: "ביקורת היא דבר חיובי ולגיטימי, אנחנו שומעים אותה ולומדים אותה. אבל אנחו צריכים להבין שהמלחמה היא של כולנו ביחד נגד הנגיף, ולא אחד נגד השני. המלחמה מתחילה בהתנהגות של כל אחד מאיתנו. האחריות מתחילה בבית, במסכה, בריחוק, בהגיינה. אין תשובה אחרת לנגיף אלא במניעת התקהלות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture