צילום: קובי גדעון / לע"מ

הגבלות לפני יום כיפור? הדיון בקבינט הסתיים ללא החלטות – יתכנס שוב מחר

ישיבת קבינט הקורונה הסתיימה ללא החלטה. מחר יתחדש הדיון, ובו יוצגו התוכניות להגבלת מחאות ותפילות ביום כיפור. נתניהו: "נקבל החלטות מאוד חשובות לכל המאוחר מחר". נתניהו הנחה להפעיל חוק שיאפשר לחייב רופאים ממערכת הבריאות הפרטית להתגייס למאבק

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ישיבת קבינט הקורונה שהתכנסה בשעות הצהריים (שלישי) לדיון על החמרת מדיניות הסגר הסתיימה ללא החלטה ותשוב ותתכנס מחר בשעה 11:30. ראש הממשלה פרסם מוקדם יותר הודעה שלפיה "זה כמה שעות שאנחנו מנהלים דיונים מאוד חשובים בקבינט הקורונה איך לעצור את התחלואה המתפרצת, איך להסב אותה לאחור". הוא הבטיח: "אנחנו נקבל החלטות מאוד חשובות היום, לכל המאוחר מחר, ואנחנו כמובן נביא אותן לכם אזרחי ישראל.

דרעי איים: "לא אוכל להישאר בממשלה שתסגור בתי כנסת ותשאיר הפגנות"

בישיבת הקבינט המליץ ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, להחמיר את מגבלות הסגר כחלק מהניסיון לבלום את התפשטות נגיף הקורונה, ובין היתר הציע לסגור באופן מידי את בתי הכנסת ולאפשר תפילות בשטח פתוח בלבד. מרבית המומחים שהשתתפו בישיבת הקבינט המליצו על הידוק הסגר ועל הטלת המגבלות הנוספות, לנוכח העלייה המתמדת בהיקפי התחלואה בשבועות האחרונים.

הממונה על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, נחוש בדעתו כי לפני הידוק הסגר צריך לתת הזדמנות לציבור ולהתמקד באכיפת הסגר הקיים, ואילו לפי עמדת שר הבריאות יולי אדלשטיין יש להדק את הסגר, אך בנוגע למועד המגבלות הנוספות והאופי שלהן, הוא סבור כי צריך להמתין כמה ימים ולראות את התנהגות הציבור ואת הנתונים הרפואיים.

מנכ"ל משרד הבריאות, חזי לוי, ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, הזהירו בדיון מפני מחסור חמור בכוח אדם בבתי החולים. מהסקירה של השניים עלה גם כי מערכת הבריאות יכולה לטפל ב-1,500 חולים קשים בכפוף לגיוס 2,500 אחיות נוספות, הכנסת סטודנטים לרפואה בשנים 6-5, החזרת אנשים מפנסיה והבאת רופאים ממערכת הבריאות הפרטית. בתגובה, נתניהו הנחה להפעיל חוק שיאפשר לחייב רופאים ממערכת הבריאות הפרטית להתגייס למאבק בקורונה – גם בניגוד לרצונם.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון כי "שני מנהלי בתי חולים אמרו שניתן לטפל ב-1,500 חולים קשים. זה אומר שהגבול העליון של בתי החולים הוא 3,000 חולי קורונה בסך הכל – כולל הקלים". הוא דחה את ההצעה להקים בית חולים שדה צבאי: "זה לא עניין של בית חולים שדה. חייבים לתגבר את כוח האדם. הרופאים אומרים שיכול להיות שמספר החולים יעלה ואיכות הטיפול תרד. ככה זה ייראה אם נהיה על 1,500 חולים קשים".

ב'ווינט' דווח כי בתגובה לסקירת המצב במערכת הבריאות, תקף שר האוצר ישראל כץ: "הממשלה נתנה במאי תרחיש ייחוס של 2,000 מונשמים ועשרת אלפים חולים. איך זה מתייחס לתרחיש הזה?". אדלשטיין הסביר שהיום מנשימים הרבה פחות חולים, לאחר שהתברר כי ההנשמה פוגעת בחלק מהחולים. כץ השיב: "נתנו לכם הרבה מאוד תקציבים, ולא הייתה מגבלה של כסף – וגם לא תהיה".

נתניהו: "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר קרוב ולבלפור אפשר להגיע מכל הארץ"

שר האנרגיה שטייניץ הציג את אסטרטגיית היציאה שלו מהסגר. על פי השר, יש לקבוע יעד של כ-100 הדבקות חדשות ליממה, כיוון שזה יאפשר מעקב וקטיעת שרשראות הדבקה וכי בפחות מ-200 נדבקים ביום ישראל תיחשב למדינה ירוקה. כך על פי שטייניץ, והקשר האווירי המלא יתחדש (קריטי לכלכלה). לדברי השר שטייניץ, "אם בסגר מרץ-אפריל ירדנו ל-20 נדבקים ליום, ניתן לרדת ל-100 ביום".

דר' שטייניץ אומר עוד כי היעד של 1,000 נדבקים ליום כיציאה מהסגר שמציבים במערכת הבריאות בלתי מספיק. זה משאיר את ישראל כמדינה אדומה לפי הסטנדרטים המקובלים באירופה של חולים למיליון ולא מאפשר מעקב וקטיעת שרשראות הדבקה יעילים. בנוסף, המעבר מאלף לארבעת אלפים קל ומהיר. היעד חייב להיות באזור המאה, מקסימום מאתיים".

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ התנגד להטלת הגבלות נוספות ואמר כי "אסור לשנות את ההחלטה שנתקבלה לפני מספר ימים. אם נצא שוב בהחלטות חדשות, ניצור בלבול. מקומות עבודה נערכו להגבלות האלה, והגבלות נוספות ייצרו כאוס. הציבור מפנים את ההוראות ומתחיל לבצעם, העסקים הקטנים, המפעלים התאימו עצמם, המערכות הכלכליות התאימו עצמם . אין סיבה לאחר חמישה ימים לצאת בהוראות חדשות".

"אנחנו צריכים לקיים דיון לאחר שבועיים כדי לבחון את התוצאות ואז להכריע. עלינו להשקיע את מאמצנו בעיבוי מערכת הבריאות, להגדיל את התשתיות ואת כח האדם. חתמתי על צו שאוסר ייצוא של מכונות הנשמה וכל מה שדרוש למניעת הקורונה. מערכת הבריאות במבחן הכי גדול, שם צריך אנו צריכים להשקיע. חייבים להניח לכלכלה להמשיך לפעול בהתאם להנחיות הנוכחיות", דברי פרץ.

גמזו לקבינט: סגירת בתי הכנסת, אכיפה נגד המקוואות וביטול שוק ד' מינים

סוכם שמחר תוצג הצעה למתווה תפילות באוויר הפתוח והגבלות על ההפגנות. בשעה 10:00 בבוקר יתכנסו שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ושר המפשטים אבי ניסנקורן כדי לדון בהמלצות שיוגשו להם על ידי דרגי המקצוע של שלושת המשרדים. לאחר שצוות השרים יאשר את ההמלצות, הן יועברו לקבינט הקורונה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כרגיל החליטו לא להחליט. ומשגעים את את הציבור בשליפה מהמותן עד מתי?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture