Hadas Parush/Flash90

דרעי איים: "לא אוכל להישאר בממשלה שתסגור בתי כנסת ותשאיר הפגנות"

יו"ר ש"ס איים בדיון הקבינט לפרוש מהממשלה אם תחליט לסגור את בתי הכנסת לפני יום כיפור, ולא תגביל הפגנות: "ממשלה שתחליט כן להפגנות ולא לתפילות ביום כיפור היא לא ממשלה יהודית". דרעי הסכים לסגור את בתי הכנסת: "אני לא יכול לשכנע את הרבנים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי איים היום במהלך ישיבה של קבינט הקורונה לפרוש מהממשלה אם יוחלט על סגירת בתי הכנסת ביום כיפור, בזמן שההפגנות יימשכו ללא הפרעה: "אנחנו ממשלה יהודית ודמוקרטית ואצלי היהודית היא הראשונה והחשובה. ממשלה שתחליט כן להפגנות ולא לתפילות ביום כיפור היא מבחינתי לא ממשלה יהודית ובממשלה כזאת אי אפשר יהיה להישאר".

דרעי אמר כי הוא מוכן לסגירת בתי הכנסת: "אנחנו נמצאים במצב של פיקוח נפש. אני מוכן ללכת לרבנים ולשכנע אותם להתפלל יותר במרחב הציבורי. אני לא יכול לשכנע את הרבנים לוותר על הקפות שניות, על שמחת בית השואבה, אם ההפגנות יימשכו כרגיל". לדבריו, "אם לא יהיה שוויון בין ההפגנות לתפילות, אין סיכוי לאכוף את ההגבלות".

עוד אמר שר הפנים בישיבה כי הוא "לא יכול להסביר את קדושת ההפגנות". לדבריו, "חייבת להיות אחידות וייתכן כי צריך להשקיע כספים נוספים מהרשויות המקומיות כדי שלאנשים תהיה אפשרות להתפלל במרחב הפתוח. אם לא יהיה שוויון מול ההפגנות, אין סיכוי לשכנע את הציבור גם לחגים הבאים. אני נושא באחריות של פיקוח נפש אבל הכללים צריכים להיות שיוויונים".

עם זאת, דרעי דרש להחריג את יום כיפור: "אין מצב שביום הכיפורים בתי הכנסת יהיו סגורים. אין ספק שמדובר ב'פיקוח נפש'. אבל כמו שב'פיקוח נפש' אנחנו מאפשרים בתו הסגול לאנשים לעבוד. יום כיפור צריך להחריג אותו. צריכים להמשיך את מתווה נומה ביום כיפורים. חייבים לפתוח בתי כנסת בכיפור".

הגבלות לפני יום כיפור? הדיון בקבינט הסתיים ללא החלטות – יתכנס שוב מחר

כבר בדיון שהתקיים בצהריים זעם דרעי על המלצה להטיל הגבלות על התפילות לפני יום כיפור, וטען: "ההגבלות האלה עושות המון נזק, המגזר החרדי רוצה למרוד. מה עם ההפגנות וחופי הים?". לדבריו, "לא יכול להיות שיהיו אוטובוסים שייצאו מכל הארץ להפגנות ואנחנו נורה לאנשים להתפלל רק בחוץ". השר אמר לפרויקטור גמזו: "אני מבין שיש אנשים שבשבילם הפגנות זה ערך מקודש, בשבילנו שירי תפילה זה ערך מקודש".

דרעי אמר בדיון כי "לא שמעתי מילה אחת על ההפגנות. אתם מדברים רק על מקוואות בתי כנסת וארבעת המינים". גמזו הגיב: "בעניין ההפגנות אנחנו לא מגלגלים עיניים". שר המשפטים אמיר אוחנה טען כי "כל התקהלות דינה אחת". נתניהו אמר כי "יש הסכמה שצריך כלל אחיד לגבי כל ההתקהלויות", אך שר המפשטים אבי ניסנקורן הגיב ש"אין הסכמה. צריך לדון בכל מקרה לגופו". נתניהו אמר כי "אם אתה עושה הגבלות על התקהלויות ציבוריות הן צריכות להיות שוויוניות. כל המדינה מדברת על זה". אוחנה טען כי "אם לא יהיה דין אחד המתפללים יפרצו את הכללים".

"אנשים הולכים להפגין בכל הארץ ונותנים להם לעבור במחסומים", הוסיף דרעי. "אני מבין את הבעייתיות, אבל זה לא סימטרי. זאת גזירה לא שווה. זה מסר שקשה להסביר אותו, ואני חושב שהוא בעייתי". לדבריו, "אם אתם רוצים שאוותר על תפילות בבתי הכנסת, אז תוותרו גם על ההפגנות". השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי "צריך לתת דין אחד לכל התקהלות, אחרת המתפללים יפרצו את הכללים".

גמזו לקבינט: סגירת בתי הכנסת, אכיפה נגד המקוואות וביטול שוק ד' מינים

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ אמר אחרי ישיבת הקבינט כי "יש לכולנו אחריות לאומית בשעת משבר קשה זו. תמיד ידענו להיות מתחת לאלונקה וכך גם כעת באחד המשברים הגדולים שידענו. כפי שאנו מצפים שההפגנות יפסקו במהלך הסגר אז מתוך אחריות לאומית וערבות הדדית ועם כל הצער גם אנחנו נוותר על תפילה בבתי הכנסת".

"מניינים בחוץ, מניינים במרפסות ואפילו בבית – בהחלט. התורה מצווה עלינו ׳וחי בהם׳ ולא שימות בהם. החיים קודמים לכל. אך במידה וגורמים בממשלה ובדרג המקצועי לא יגבילו את ההפגנות ויצמצמו עוד את התפילות בהגבלות יותר חמורות ממה שהיה בראש השנה, לא אקבל מתווה שכזה ואתנגד אליו בכל תוקף", דברי פרץ.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה כי "יהיה זו אות קלון על המדינה היהודית והדמוקרטית אם יהודים לא יתפללו בבתי הכנסת. המתח בין היהודים לישראלים מתחדד בויכוח שבין ההפגנות והתפילות והוא תוצר של הצביעות וחוסר הענייניות מצד השמאל. נקבעו כללים להתקהלויות במהלך הסגר והם נכונים לתפילות ולהפגנות כאחד".

"התפילות – נערכות על פי קפסולות בצורה מפוקחת ומסודרת ואילו ההפגנות – נערכות בצורה בריונית ואנרכיסטית, שבהן שמים פס על הכללים ומסכנים את בריאות הציבור. אין שם דין ואין שם דיין. הגיע הזמן שגורמי אכיפת החוק יבצעו את תפקידם ללא חשש וללא מורא, אחרת זה יהיה ״יום הכיפורים״ של המדינה היהודית והדמוקרטית", דברי רגב.

נתניהו: "מותר ללכת לכותל רק אם אתה גר קרוב ולבלפור אפשר להגיע מכל הארץ"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
12 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אין על דרעי בעולם איש אמת

בוקר טוב התעוררת, דרעי…
סוףסוף תגובה על איסור מנינים.
אבל עדיין זה לא מספיק, הענין לא רק לשכנע את הרבנים, זה הפיחות בערך התפילה שנמצא בתחתית סדר העדיפויות. זה הביטוי של חוסר האמונה, ועם זה התעלמות מציבור שלם שזה לו הצרכים המינימליים.

מה יש להפגין כבר שיוותרו על ההפגנות מי צריך את זה?????יותר חשוב עכשיו זעקה ותפילה

טוב מאוחר…

טוב מאוחר…על זה התפטר ליצמן ועל זה כל המפלגות החרדיות היו צריכים להתפטר.

חוצפה של מדינה
הפגנות כן, תפילות לא
זה לא דמוקרטיה

לליצמן מאמינים…

זה חכ אמיתי

לא מבין את אותם 'רבנים' שאומרים שכל עוד והחילונים לא נשמעים להנחיות גם הם לא יורו להישמר להנחיות.

וכי מה להם ולחילונים?
החילונים מחללים שבת, אוכלים טרפות ונבלות, משקצים את גופם, עוברים על גזל ועל עוד עשרות לאוים שבתורה. אז מה כל כך מסוגל באותם החילונים שאם הם לא עושים אז גם הציבור לא צריך לעשות?

תמשיכו להגן על דרעי ולצנזר כל תגובה נגדו אתר דפוק

רק רחמי שמים זה מה שאנחנו זקוקים עכשיו

אם מילים נקיות כמו שלך בטח שצנזרו זה אתר חרדי ולא חילוני

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture