Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה צפויה לאשר: סגר הרמטי מיום שישי – בתי הכנסת יוחרגו ביום כיפור

נתניהו והשרים החליטו על סגר מלא עד מוצאי שמחת תורה. תפילות יתאפשרו בחוץ, בסמוך לבית ובקפסולות של עד 20 איש. בתי הכנסת ייפתחו רק ביום כיפור. כל המשק ייסגר מלבד חניות ומפעלים חיוניים. ההחלטה תובא עוד הלילה לאישור הממשלה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

ישיבת שרים מצומצמת הסתיימה הערב (רביעי) עם החלטה דרמטית להחיל סגר מלא החל ביום שישי הקרוב ועד אחרי שמחת תורה. מדובר בסגר מהודק והרמטי, מחמיר יותר מזה שהיה באזור חג הפסח. בנוסף לכך תחליט הממשלה האם להכריז על מצב חירום, הכרזה שנשמרה עד כה לימי מלחמה בלבד, ותאפשר להטיל סגר ללא צורך באישור הכנסת, או להביא את ההחלטה על הסגר לאישור המשכן.

במסגרת הסגר שיובא לאישור הממשלה הערב ב-22:30, בתי הכנסת ייסגרו בשישי הקרוב ורק ביממה של יום כיפור יישארו פתוחים עם תפילות בקבוצות קטנות ביותר בהתאם למתווה הימים הנוראים שאושר לפני כשבוע. ביתר הזמן, יתאפשרו תפילות ולהבדיל הפגנות בשטח פתוח בלבד, בקפסולות של עד 20 איש ובמרחק של עד קילומטר מהבית.

מלבד זאת, למעט מכולות, בתי מרקחת ומספר מפעלים – כל המשק ייסגר. בתקופה זו, לא תהיה עבודה במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, למעט עובדים חיוניים. רח"ל (רשות החירום הלאומית) תכריע מיהם המפעלים החיוניים שיוכלו להמשיך ולעבוד.

כמו כן, במקרה של סגר מלא צפויה התחבורה הציבורית להצטמצם באופן משמעותי. ככל הנראה תופסק פעילותה של רכבת ישראל, ויופעלו קווים שלדיים לצורך הגעה של עובדים חיוניים וכן הגעה לצרכים רפואיים. בעניין זה, השרה מירב כהן אמרה שאם מצמצמים תחבורה ציבורית, צריך לדאוג מראש למטפלים סיעודיים שלא היה להם מענה תחבורתי בסגר הקודם.

סוגיית סגירת נתב"ג עוד לא הוכרעה, והיא תעלה במסגרת הדיון בממשלה. ההצעה המסתמנת שתובא היא שאם יהיה סגר מלא – גם נתב"ג ייסגר לטיסות יוצאות כבר מיום שישי. השרה מירי רגב אמרה בדיון שהיא תומכת בסגירה של נמל התעופה לטיסות יוצאות. השר יזהר שי התנגד: "למה צריך לסגור את נתב״ג? אפשר לתת לאנשים לנסוע. אין לזה הצדקה".

ישיבת הקבינט הופסקה מבלי ששרי הקבינט הצביעו על מתווה לסגר, וההחלטה התקבלה בשיחת טלפון בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, והשרים גבי אשכנזי, אבי ניסנקורן, יולי אדלשטיין ואריה דרעי. שאר שרי קבינט הקורונה והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא עודכנו בפרטים בזמן ההחלטה שעברה ישירות להכרעת הממשלה – ללא הצבעה בקבינט הקורונה.

בשיחה שגנץ קיים עם נתניהו, הוא אמר לו ש"עדיף ללכת לסגר מלא בהקדם כדי לעצור את ההדבקות, במינימום פגיעה בפעילות עסקית חיונית. עדיף עכשיו מאשר בעוד חודש, כשגם אז הפגיעה תהיה גבוהה יותר וגם האתגר הרפואי יהיה גדול יותר". גנץ הוסיף בשיחה כי אם הסגר המלא יחל עכשיו, יהיה צריך להתמקד בהחזרת הפעילות במשק מיד אחרי החגים.

נתניהו אמר בדיון כי עדיף להטיל סגר מלא כבר עכשיו, בתקופת החגים. "אנחנו הולכים לשם בלאו הכי, ולכן עדיף במחיר כלכלי נמוך ולא אחרי החגים במחיר כלכלי גבוה", ציין נתניהו. מנגד, במשרד האוצר התנגדו להטלת סגר מלא. מנכ"לית המשרד קרן טרנר אמרה כי "סגר מלא מוריד פטיש על המגזר העסקי. כבר היום יש 1.1 מיליון איש שלא מגיעים למקומות העובדה שלהם. לפי הבדיקות שלנו, התנועה בכבישים ירדה בשליש".

ראש הממשלה פרסם מוקדם יותר סרטון ואמר כי "אני נמצא בין הדיונים בקבינט הקורונה. הדיונים רציניים, מורכבים. המצב קשה, יש עלייה תלולה. אנחנו צריכים לקבל את ההחלטות, ההחלטות הן קשות. אבל אני כראש ממשלה מחויב להגן על החיים שלכם. צריך להבין שיש פה סכנה לחיים ולכן אין ברירה – נקבל את ההחלטות הקשות ונציל חיים, בשיתוף הפעולה שלכם".

שר הפנים אריה דרעי היה זה שיזם את פתיחת בתי הכנסת ביום כיפור. הוא סבר שקיום תפילות באוויר הפתוח היא גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה ותהיה בלתי-ניתנת לאכיפה. הוא אמר שביום כיפור צפוי להיות חם מאוד בעוד שבבתי הכנסת יש מזגנים. השרים החליטו להתגמש על הצעתו של דרעי לאור העובדה שמדובר ביום קדוש לדת, וכן לטובת מבוגרים ובעלי תפקידים בתפילה שיתקשו לקיים אותה בחוץ. גם גנץ הציע בצהריים להחריג את בתי הכנסת ביום כיפור.

בתוך כך, במשרד האוצר עדיין דורשים שיותר למגזר הפרטי לפעול במתכונת של 30%, בדומה למתכונת שהייתה בימי הסגר הראשון בחודש מארס. גורמים באוצר אמרו הערב כי סגירת המשק לעבודה חיונית בלבד תרסק את הכלכלה ותבעו שמתכונת העבודה תופחת אך לא תיעצר במלואה. כעת מתקיימים דיונים בעניין זה במשרד האוצר עם אנשי משרד ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנחנו נצא לרחובות ונעשה מהפך שלטוני, נפיל את הדיקטטורה, ורדיפת הדת.

המלצה בלבד

לקחת ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון
תבדקו עם יועצים לגבי המינון

לפי הנתונים הטפשיים והמזוייפים של משרד הבריאות הדבר באמת מתבקש, הבעיה היא שהעלייה בתחלואה מבוססת על העלאת כמות הבדיקות, העלייה בחולים קשים מבוססת על הורדת רף הסיטורציה המוגדר כחולה קשה (במדינת חלם שלנו אנשים עם 93 מסתובבים בחוץ בריאים ואם הם מגיעים לביה"ח הם מוגדרים חולים קשה), והעלייה בתמותה מבוססת על זיוף סיבות פטירהץ

הדבר מתבקש כיוון שיש עליה באחוזי הבדיקות החיוביות (כ10 אחוז!)
וגם כמות החולים הקשים עלתה מאוד וכן כמות המונשמים

מה לגבי בחורי הישיבות שמסיימים את הסמן במוצאי יום כיפור. איך יחזרו הביתה??

צריך ישועת ה'

החיידק היתקשר אליי ואמר לי שהוא מגיע רק לבתי כנסת ולא להפגנות כי הוא לא יכול להישטלט על כל כך הרבה אנשים

אם עושים פחות בדיקות אז האחוז שיוצא חיובי גבוה מאוד
כפי שהם פרסמו
שהם הולכים להגביל את הכמות הבדיקות לתקופה וגם כשיש סגר אנשים שהם מרגישים טוב לא הולכים להבדק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture