Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

שגרירת ארה"ב באו"ם: "מדינה ערבית נוספת תחתום ביומיים הקרובים עם ישראל"

בריאיון לערוץ באיחוד האמירויות אמרה השגרירה קראפט כי "מדינה ערבית נוספת תחתום על הסכם עם ישראל בתוך יום או יומיים". היא הוסיפה כי בממשל האמריקני מקווים שסעודיה תכריז על נורמליזציה עם ישראל: "התוכנית שלנו היא שעוד מדינות יעשו זאת ושנכריז עליהן בקרוב מאוד"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, אמרה הערב (רביעי) שמדינה ערבית נוספת תסכם על חתימה על הסכם שלום עם ישראל "בתוך יום או יומיים". בריאיון לרשת 'אל-ערבייה', רשת טלוויזיה בבעלות סעודית המשדרת מאיחוד האמירויות, אמרה קראפט כי "התוכנית שלנו היא להביא עוד מדינות, ואנו נכריז על עוד בקרוב מאוד. מדינה אחת תחתום תוך יום או יומיים".

השגרירה קראפט הביעה תקווה שחוץ ממדינות ערביות נוספות, מדינה מרכזית וחשובה בעולם הערבי תנרמל את יחסיה עם ישראל בקרוב – סעודיה. "נשמח מאוד שסעודיה תהיה הבאה בתור, אך מה שחשוב הוא להתמקד בכך שהמשטר האיראני לא יחבל ברצון הטוב וביחסים שנרקמים בין ישראל למדינות האזור", אמרה.

השגרירה האמריקנית באו"ם גינתה את הפעולות מצד טהראן באזור. זאת, בעקבות דבריו של סלמאן מלך ערב הסעודית לאו"ם, לפיהם מדינתו הושיטה לאיראן יד לשלום, אך נענתה בפעולות טרור נוספות. "בכל פעם שמישהו מושיט יד לאיראן, זה חייב להיות מופנה לאזרחים", אמרה קראפט. היא הוסיפה כי יש להיות "מאוד זהירים" מול איראן, מפני שהיא מנצלת מדינות אחרות.

בתוך כך, בנאום מוקלט ששודר היום בעצרת האו"ם, אמר מלך סעודיה סלמאן כי ארצו רואה בשלום במזרח התיכון בחירה אסטרטגית. המלך הוסיף כי סעודיה עומדת על העקרון של שלום צודק וכולל בסכסוך הישראלי-ערבי ותומכת בהקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67 שבירתה ירושלים.

עוד אמר סלמאן כי איראן מסכלת פעם אחר פעם את המאמצים של ארצו לכונן שלום בין המדינות באמצעות בניית רשתות טרור ועידוד קיצוניות. על המתרחש בלבנון אמר מלך סעודיה כי ארגון חזבאללה הוא האחראי להיעדר הביטחון והיציבות במדינה וכי אין מנוס מלפרק את הארגון מנשקו.

במקביל, שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, נפגש היום לראשונה לפגישת עבודה עם שגרירת איחוד האמירויות לאו"ם, השגרירה לאנה נוסייבה. השגרירים נועדו לפגישה רשמית במהלכה הדגישו את חשיבות העמקת שיתוף הפעולה בין המדינות כדי להרחיב את מעגל השלום במזרח התיכון. השגרירים דנו לעומק בתחומים המהווים הזדמנות אדירה לשתי המדינות ולאזור כולו.

ארדן ונוסייבה סיכמו לקדם יחד מספר נושאים בזירת האו"ם ובתוכם: המאבק בקורונה, המאבק בהסתה והקצנה ברשתות החברתיות, העצמת נשים, הגנת הסביבה, ועוד. בתום הפגישה, שהתקיימה במטה המשלחת של האמירויות לאו"ם, הזמין השגריר ארדן את השגרירה נוסייבה לביקור רשמי בישראל.

אתמול התייחס לנושא נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו"ם, וחזה כי בקרוב ייחתמו הסכמים נוספים בין ישראל לשכנותיה. "אנחנו נציג הסכמי שלום חדשים במזרח התיכון בקרוב ואני גאה בזה מאוד. לא יהיה יותר דם בחול. גמרנו עם זה. מעולם לא הייתי אופטימי יותר באשר לעתיד האיזור", אמר הנשיא.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture