נתניהו בממשלה: "אם לא נפעל נגיע לסגר יותר קשה – בלי מהלך חריף נהיה איטליה"

ראש המל"ל מציג את ההחלטות: "בתי כנסת יסגרו מרגע ההחלטה על הסגר ונפתחים רק ליום כיפור. תח"צ פתוחה במדרגה הנמוכה ביותר". אדלשטיין: "אין סיכוי לסגור הרמטי את החסידויות ביום כיפור, צופים התפרצות במגזר". אשכנזי: "אפילו במחנות השמדה התפללו" • כל ההדלפות מהדיון

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'


צפו: דברי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

הממשלה דנה הלילה (חמישי) בהטלת סגר מלא החל מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחת תורה. לפי המתווה שעליו הוחלט בישיבת קבינט הקורונה קודם לכן, שוק העבודה יצומצם משמעותית פרט לעובדים חיוניים. כמו כן תפילות והפגנות יתקיימו בקפסולות של עד 20 בני אדם, במרחק של עד קילומטר מבתיהם. באשר לסוגיית קיום התפילות ביום הכיפורים, תפילות יתאפשרו בתוך בתי הכנסת תחת הגבלות. עוד נקבע כי באמצע הסגר תתקיים הערכת מצב במסגרתה יוחלט כיצד לפעול לאחר שמחת תורה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "ביותר ממובן אחד אנחנו נמצאים ברגע האמת. הגל השני של הקורונה מכה בכל העולם, הוא מכה גם בנו. התחלואה בישראל עולה, מספר החולים הקשים עולה, לצערי גם מספר המתים. ביומיים האחרונים אנחנו שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט צעדים מידיים וקשים אנחנו נגיע אל פי התהום".

"כדי להציל את החיים של אזרחי ישראל נדרש מאיתנו עכשיו להטיל סגר מלא למשך שבועיים – מיום שישי הקרוב ועד מוצאי שמחה תורה. אח"כ נמשיך בשבועיים נוספים של סגר, אני מקווה עם פחות הגבלות, אבל אני אומר מראש, זה תלוי בנתוני התחלואה. ככל שהמצב יאפשר אנחנו נחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה. המטרה היא להוריד את רמת התחלואה, והמטרה היא בפירוש להציל חיים רבים בישראל".

"הדבר הזה גם נדרש לטובת הכלכלה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגפה מתפרצת, עם תמותה ותחלואה עולה ושהדבר הזה לא ישפיע על הכלכלה – הוא טועה, ואם אנחנו צריכים לפעול ולעשות צעדים קשים, עדיף לעשות את זה בחגים עכשיו, כשהכלכלה נמצאת בהילוך נמוך יותר".

"שני הדברים החשובים ביותר, שהם מעבר להחלטות שאנחנו מקבלים, והם דורשים שיתוף פעולה מלא של כל אזרח ואזרח – שני הדברים הללו הם עטיית מסכות, ואני שמח לראות שבאולפנים עברו לעטיית מסכות, והדבר השני הוא מניעת התקהלויות".

"אנחנו אבל נדרשים לקבל החלטות ומנהיגות פירושה קבלת החלטות קשות, החלטות מתבקשות, החלטות מצילות חיים. אין לנו את הפריבילגיה לדעת שהיינו יכולים למנוע תמותה נוספת ולא עשינו זאת. זאת האחריות שלנו, כנציגי ציבור אנחנו חייבים לפעול עכשיו, ואני אומר לכם לפעול יחד, למען כל אזרחי ישראל", דברי נתניהו.

חדשות JDN' מביא את הדלפות הציטוטים מהדיון מתוך דיווחים של העיתונאים ישכר זלמנוביץ', ירון אברהם ומוריה אסרף וולברג – הכתבה מתעדכנת כל העת בזמן אמת בדברים שנאמרים בישיבה שמתכנסת כעת בוידאו

23:00 – ישיבת הממשלה התחילה

23:12 – מיכאל ביטון פותח: ״מה שיוחלט ע״י גבי אשכנזי בקבינט ומה שיוצג ע״י ראש הממשלה אני בעד"

23:14 – נתניהו מצטרף לשיחה מגלה שהשרים אמסלם, גמליאל ודרעי לא בשיחה, ומבקש לצרף אותם.

23:15 – ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו נמצאים ברגע האמת אנחנו בעליה גדולה – אם לא ננקוט בצעדים קשים נגיע לתהום. נדרש סגר מלא למשך שבועיים, אחרי זה סגר עם פחות הגבלות. צריך לפעול ועכשיו זה הזמן, חד ומהר. דרוש שיתוף פעולה של כל אזרח, מסכות ומניעת התקהלויות – זאת האחריות שלנו לפעול עכשיו, ביחד, למען כל אזרחי ישראל".

23:17 – ראש המל"ל מאיר בן שבת: "על פי המומחים – המצב חמור מאוד. אנחנו לקראת תקופה ארוכה והציבור צריך להיות ערוך לכך. המצב חמור וכולם מסכימים על זה".

23:19 – ראש המל"ל: "צעד ראשון – להחיל סגר מלא על המרחב הציבורי ועל המשק עד ליום א כג תשרי. בתי כנסת יסגרו מרגע ההחלטה על הסגר. בתי הכנסת נסגרים לאלתר ונפתחים רק ליום כיפור. בתי הכנסת יפתחו רק לתפילות יום כיפור בהתאם למתווה שאושר ע"י משרד הבריאות. מעבר לזה תפילות רק ב-20 אנשים ובחוץ". השר יועז הנדל הביע התנגדות למתווה הזה

23:20 – בן שבת מרחיב: "צעד ב׳ הגבלות על מקומות עבודה – סוגרים הכל למעט מה שמפורט בתקנות הקורונה, לא נאריך פה וזה עוד בעבודה. המשק יהיה סגור יותר ממרץ אפריל.

23:25 – עוד מראש המל"ל: "תחבורה ציבורית- פתוחה במדרגה הנמוכה ביותר". מירי רגב מתפרצת: "לא סוכם על כלום".

23:26 – בן שבת ממשיך להציג – מרחב כללי: משפחה גרעינית בלבד לפי 1000 מטר

23:27 – שר הבריאות אדלשטיין: "אנחנו בשיא של 15% מאומתים – זה שיא שלילי ולא רואים שיפור". נתניהו שואל: "הערב התקבל 15 אחוז?". אדלשטיין: "כרגע 13.5 אחוז – בבוקר נקבל תשובה חדה יותר סביב 15 אחוז תחלואה מהבדיקות".

23:21 – שר הבריאות: "אין סיכוי לסגור הרמטי את החסידויות ביום כיפור. אנחנו צופים התפרצות במגזר החרדי בעוד שבועיים על אף שרוב הציבור החרדי נשמר וממושמע.

23:34 – גמזו: "מה שהשתנה זו הקפיצה של התחלואה – הממשלה ביקשה צעדים נוספים להגברת הסגר".

23:42 – רוה״מ נתניהו: "2000 מתים זה פה ועכשיו. אין פה זמן. צריך לקבל החלטות כאן ועכשיו. זו האחריות של הממשלה והצלת חיי אדם זה הדבר היחיד שצריך לעניין אותנו כרגע. אני מעדיף כרגע לבלום מהר. בחגים. זה מה שאני מביא כהצעת החלטה".

23:45 – גמזו: ההמלצה שלי היתה יותר מתונה, ללכת ל-50%. נתניהו הגיב: "אנחנו מקבלים החלטות בתוקף האחריות שלנו ולא רק לפי ההמלצות. ההמלצות שקיבלנו עד עכשיו הביאו אותנו לעליה מ 2000 חולים ביום ל-5000 ביום".

23:48 – דרעי על פתיחת בתי הכנסת ביום כיפור: "ההמלצה שלי להתפלל בחוץ. זו אמירת המנהיג שלנו הרב שלום כהן. גם גדולים אחרים יצאו באמירה כזו".

23:52 – דרעי: "ההחלטה לסגור את בתי הכנסת ביום הכיפורים היתה מביאה לתוצאה הפוכה ממש. כולל ציבור דתי ומסורתי. זה לא היה עובר. ולכן באיזונים האלה, לבטל את סוכות, את הקפות שניות, את ברכת כהנים, אלו החלטות קשות".

23:53 – עוד מדרעי: "אנחנו נוציא את רוב המתפללים לתפילות בחוץ. נשאיר משהו סמלי לחלוטין. זו ההחלטה הכי שפויה ומאוזנת במציאות המורכבת שלנו כבחרה ישראלית. זה מורכב אבל גם מה שמיוחד בנו. זו האחריות שלנו. אני לא בורח מאחריות".

23:54 – דרעי: "אנחנו הולכים להצביע על סגירה מוחלטת של בתי הכנסת למעט 25 שעות של יום כיפור. אני פונה אליכם, זו הצעה מאוזנת. אנא ממכם גלו אחריות. תאשרו את המתווה הזה".

23:55 – השר גבי אשכנזי: "אני מבין את השאלות של כולם. דנו בזה באריכות בקבינט. אני צם ומתפלל ביום כיפור וחושב שדרעי הציג את זה יפה ומאוזן. זה ניהול איזונים. אפילו במחנות השמדה הקימו תפילות. זו מדינה יהודית. זה האיזון הנכון".

23:58 – הטונים עולים. זמיר: "יש פה ריח פוליטי". השר רפי פרץ: "זה לא פוליטי! 85% מהעם מתפלל ביום כיפור. זה לא פוליטי". מירי רגב: "זה לא פוליטי, זו מהות".

23:59 – נתניהו: "אם לא נפעל נאבד שליטה, אם יום יום יהיה פיגוע עם עשרות מתים – הייתם מרגישים שחייבים לעשות משהו".

00:01 – מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי: "מערכת הבריאות לא קורסת. היא בהחלט בעומס רב. הוספנו כח אדם רב ואנחנו מזרימים מיטות לבתי החולים".

00:13 – נתניהו: "אני מבקש לדעת מה שיעור ההדבקה בגל ראשון. לפי הבנתי זה היה 7 אחוז. היום אנחנו על 15 אחוז. אני אומר לכם תתעוררו! תתעוררו".

00:17 – נתניהו זועם: ״אנחנו לא נוכל להמשיך ככה ונלך הכי חריף שאפשר, מהר וחד. אחרת זה טירוף הדעת. צריך לקבל החלטות ולא לעכב את ההחלטות. גם אם הלילה הזה יהיה ארוך ואני מקווה שלא. עד מתי נתפלפל פה? עד שנגיע לקצה? ואז מה? חברי השרים אנחנו במצב קשה מאוד. המחיר יהיה קשה אבל אם לא נעשה את זה המחיר יהיה קשה יותר״.

00:18 – השר אסף זמיר נגד החרגת בתי הכנסת ביום כיפור: "כדי לקבל אמון ציבורי ולהבטיח עמידה בהנחיות של הסגר, צריך שכולם ירגישו שהדין זהה על כולם ועל הכל. ‏גם אני הולך לבית כנסת ביום כיפור ומבין את המורכבות, אבל אם המצב כה קשה, אז כדי להגן על בריאות הציבור צריך לאפשר לאנשים להתפלל בחוץ".

00:23 – פרופ' גמזו בישיבת הממשלה: "ההמלצה שלי היא להגביל את המגזר הפרטי לחצי, ולהגביל את בתי הכנסת. מה שמובא זה לא מה שאני המלצתי עליו. לקחנו בחשבון שבחגים הפגיעה כלכלית קטנה יותר וגם יש התקהלויות בסגר"

00:24 – נתניהו: "אני מדבר עם גדולי המומחים, אף אחד לא מאמין שאנחנו לא נמצאים בסגר הדוק. הם התחילו ב200 בנדבקים. מדינות סגרו מדינות שלמות או אזורים שיותר גדולים ממדינת ישראל והם לא נמצאים בעשירית התחלואה הזו".

00:28 – שר האוצר כ"ץ: "אני חושב לאחר בדיקה ושיחות רבות שצריך למזער נזקים ככל הניתן".

00:35 – ישראל כץ: "הגענו לדיון שהמגזר הפרטי לא היה אמור להיסגר. באנו, נימקנו, הראנו את הנתונים. הסברנו את המחירים והצענו הצעה. זה היה מול הצעתו של מי שממונה להיות פרויקטור. היום הוא השמיע את דעתו והוא הציע 50 אחוז וגם עכשיו מציע. גם גרוטו אמר כך. מה שמוצע כאן עכשיו זה חסר תקדים בעולם. אין מדינה שהחליטה על צעדים מסוג זה".

"ברור לי שצריך לקבל החלטות דרמטיות. הסגר באפריל היה בין החמורים בעולם והסגר הזה השיג את מטרתו וגרם לנזקים קשים במשק. ההצעה כאן עכשיו לא דומה בכלל למרץ-אפריל שהיה הסגר השני בחומרתו בעולם. אין את ה-30 אחוז שמאפשרים לשלב מפעלים שלא הוגדרו באופן ישיר".

"כאן בעצם לקחו את מרץ אפריל והורידו ממנו את 30 האחוזים. מתברר שמינו את רחל, הגוף הזה אין לו שמץ של מושג. בפעם שעברה כל המפעלים שהורשו לפעול לא הגבילו אותם בעובדים. כאן הלך הגוף הזה וקצבו את המפעלים מספר העובדים. מה שהולך לקרות כאן וכולנו מתפללים שזה יעבוד (בריאותית), הולכים להיות כאן דברים חסרי תקדים".

"אי אפשר לנתק את ההיבט הבריאותי ומההיבט הכלכלי. ואת זה אומרים אנשי הבריאות. יש סיבה לסגר אבל להחמיר יותר ממרץ אפריל יש לזה משמעיות של עשרות מליארדים גם ביכולת לתפעל. בדקנו את הדברים, קיימתי שיחה עם רה"מ כדי למזער. אני חושש מאוד שרק כתוצאה מהחלטות נרחבות מדי יכול להיגרם כאן נזק כבד", דבר השר כץ.

00:46 – רה״מ: "מפעלים שהפסקת פעולתם עלולה לפגוע קשות במשק לא יסגרו".

00:54 – רה״מ: אם לא נפעל נגיע לסגר יותר קשה.

00:55 – נתניהו תוקף את שאשא ביטון: כל ההצעות שלנו מוסמסו עי ראשת הוועדה של הקורונה בכנסת. רק בגלל פופוליזם!

00:59 – נגיד בנק ישראל: עליות הסגר שמוצע יהיו קשות להבנה כרגע. אבל הסגר של מרץ היה 5 מיליארד נזק

01:02 – נגיד בנק ישראל: אני רוצה להגיד שיש נזק עקיף ויש נזק ישיר. יהיו עסקים שעלולים לקרוס. ויש פה בהחלט תחלואה קרקעית. צריך לאזן בניהם. אנחנו מדברים פה עד סוף סוכות אבל זה לא יגמר עד אחרי סוכות, עם יד על הלב. ולכן צריך לחשוב מה הצעד שנעשה להמשך.

01:03 – הנגיד: אפשר להגיע פה למתווה משופר עם נזק יותר קטן.

01:08 – נתניהו: בפוליטיקה תמיד קשה יותר לסגור את המשק מאשר לפתוח. זה ברור. יש פה שאלות חשובות ואני רגיל ללילות לבנים, נלך פה בכל הכח להביא את המתווה הטוב ביותר והנכון ביותר.

01:16 – ישראל כ״ץ חוזר לדרישה שלו למתווה דל מרץ אפריל ולא סגר חמור יותר

01:18 – רה״מ: אם לא נביא פה מהלך חריף נגיע לאיטליה

01:24 – שטייניץ: המצב שלנו קריטי. מה שאני שמעתי זה על 250,000 נכים בגלל המחלה הזו! זו הערכה ולכן אני בעד סגר כמעט עוצר.

01:25 – שטייניץ: 1000 מטר זה איבוד שליטה מוחלט! זה מעבר מעיר לעיר. חובה להוריד את זה ל200 מטר.

01:29 – אלקין: אני בעד הגישה המחמירה בתנאי שיש לנו הבנה לאן ממשיכים אחרי זה. חסר לי פה אמירה ברורה- מה הם היעדים הבריאותיים שאנחנו רוצים להגיע אליהם.

01:34 – רגב: אני תומכת לחלוטין בהצעת ראש הממשלה

01:35 – מירי רגב: אני רוצה לברך על ההחלטה החשובה בעניין התפילות ביום כיפור אני חושבת שזאת החלטה נכונה. לא יעלה על הדעת שבמדינת ישראל לא יהיה בתי כנסת ביום כיפור.

01:36 – רגב מבקשת להביא מתווה שיאפשר פתיחה של נתבג בצורה מבוקרת ולהשאיר את נתבג כפי שהוא היום. היא הציעה כי אם נראה החמרה ניתן התראה של 4 ימים לכל מי שרוצה לצאת חזרה לארצו.

01:37 – השר הנדל: כמה הערות. איך מייצרים הגדלה של פיקוח, אכיפה וענישה. צריך להקים וועדת חריגים עם סמכות ממה שנחליט. יהיו חריגות כאלה. לא מצאתי עבודה על תשתיות. אני מבין את מה שדרעי אמר וזה מבורך אבל צריך מעבר.

01:48 – השר חילי טרופר מכחול לבן: פיקוח נפש מעל הכל. בתי כנסת צריכים להיות סגורים. לא צריך לחוקק את זה אבל מנהיגותית צריך לומר את זה.

01:49 – רה"מ נתניהו: אני בהחלט שוקל להחזיר את המרחב חזרה ל-500 מטר

01:50 – השר תמנו שטה: אנחנו בימים קשים והבחירה היא בין אופציות גרועות לצד הקפדה אישית של הציבור.

01:56 – השר האורית פרקש הכהן מכחול לבן: אני שותפה לדאגות ולשימור מרקם החיים היהודי ביום כיפור ומבינה את המתווה הזה.

01:58 – אורית פרקש: מה שמפריע לי זה השיקול הכלכלי, אני שומעת את ראש הממשלה מדבר על פטיש ופטיש ופטיש. הפטיש לא צריך ליפול על המשק. בהחלט צריך לצמצם את ה-1000 מטר. זה כן. ספורט כן. אבל הפטיש צריך להיות על האכיפה ועל הענישה. מה עם תכנית לב פועם? מה עם זה?

01:59 – פרקש הכהן: סגר כזה הוא החלטה לא מידתית. שמעתי את נגיד בנק ישראל מדבר ואומר שהמשק יכול להיות יעיל יותר. שמעתי את מאיר מקריא את הרשימה שלו. זה רק חברות ממשלתיות. לא שוק פרטי.

02:01 – נתניהו מתייחס להפגנות: מה שהכי פירק אותנו אלו ההפגנות האלו. הם היו הפרות של ממש של ההנחיות, לא היה פה שליטה וזה גרם נזק עצום. מפקד משטרת מוריה נדבק, מי יודע ממי ומתי?

02:03 – ראש הממשלה דופק על השולחן וצועק בזעם: אני מבטל את הזכות להפגין? תפגינו! אפשר גם בבלפור לפי קפסולות – אנחנו יכולים לבטל הכל ולהשאיר את ההפגנות? לנו אסור לדון בזה? אני לא מקבל את זה! כל ההתנהלות הזו פגעה באמון שלנו בניהול הקורונה. השר אשכנזי הגיב: ראש הממשלה אני מציע לא לדון בזה, זה מאחורינו.

02:04 – השרה מירב כהן מכחול לבן: הסעודה שראינו בבלפור היתה איומה ממש. אמון הציבור נפגע גם בגלל שינוי החלטות המהירות שלנו.

02:09 – מירב כהן: לגבי בתי כנסת , קשה לי עם זה כי זה מייצר שיח של שנאת חינם. אבל יש שם הדבקות. אני לא מצליחה להסביר את ההחלטה להשאיר בתי כנסת פתוחים. צריך להיות פה אחידים. זה חס וחלילה לא נגד מתפללים, גם אני מתפללת אבל צריך פה אחידות.

02:22 – רפי פרץ: אני תומך בהצעת ראש המממשלה – מציע להגביל את כמות המתפללים ל50 איש בבית כנסת. כל השאר בחוץ.

02:30 – עמיר פרץ: חובה לעשות כל מאמץ למזער את הפגיעה במשק

4:59 – ‏השר יזהר שי נטש את הדיון במחאה בטענה שההחלטות מתקבלות לא על דעת המומחים ואנשי האוצר וששרי הקבינט אפילו לא ראו הצעה מסודרת בעניין. השאיר הצבעה נגד. גם פרקש הכהן מתנגדת להצעה

6:33 – ‏בכירים בממשלה: דיון של 17 שעות מקבינט הקורונה ועד סוף ישיבת הממשלה. דיון מאוד רציני. כל המודלים שהראו לנו התמששו של התמותה והחולים הקשים. האפדימיולוגים אמרו שצריך סגר יעיל בשל התחלואה. הוחלט לבצע זאת כעת גם בגלל נתוני התחלואה וגם כי כלכלית זהו הזמן הנכון בשל החגים

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סגר על חגי ישראל-אחרי כן חזרה לשיגרה

על מה שטייניץ מדבר?!

מענין שצריך להיות אחידים רק כשזה נוגע לבתי כנסת

ברור מה חשבת זה היה כל הרעיון מלכתחילה

אין עצה ואין תבונה נגד השם

מה בוער לכם לעשות סגר דווקא בחגים ? לתקוע את האנשים בבת ולהוריד להם את כל החג,
לשבור אותם ולדכא אותם ,איך אפשר לחשוב על חג שמחת תורה בסגר? הרסו את כל החגים !
הוציאו את כל הטעם מהיהדות והמצוות. רשעים !
צריך למחות על זה… זה לא יתכן !
את החגיגות של אוגוסט כן, ואת של תשרי לא.
השקר הגדול של הקורונה ומסע ההפחדות שלא נגמר: שלא יהיו מתים, שלא יהיו מתים.
נמאסתם…

שטייניץ מדבר על גטו…

שטייניץ מדבר על 250,000 נכים כתוצאה מקורונה… האם זה נתון מוכח? יש 250,000 נכים חדשים בביטוח לאומי? מעניין לבדוק את האמירה הזאת ומאיפה הוא לוקח את הנתונים, כי אם הנתונים האלה הם שקר, זה מטיל ספק גדול בנתונים האחרים שהם מביאים…

עושה רושם שסגר כללי לא יזכה לאימון ושיתוף פעולה מצד הציבור כמו בפעם שעברה, ולכן ספק גדול כמה זה יועיל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture