Flash90

אדלשטיין: "זה לא הזמן להתקהל – לא חשוב אם זה בהפגנה או בבית כנסת"

שר הבריאות טוען כי פרויקטור הקורונה היה בחדרים הסגורים בעד סגר: "בוא נשים סוף למיתוס: גמזו נשאל בקבינט שאלה ישירה - מבחינה אפידימיולוגית היית מעדיף סגר מלא? תשובתו הייתה, שמבחינה אפידימיולוגית אם הכל סגור אנחנו מורידים את המספרים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יואל (יולי) אדלשטיין אמר בראיון ל'חדשות 13' כי "צריך לומר לציבור את האמת – אנחנו הולכים לכמה שבועות של סגר, אבל בתנאים משתנים. אחרי השבועיים הראשונים של הסגר ה"קשה", בתקווה שיירדו המספרים, לאט לאט נתחיל לשחרר. לא נחזור על הטעויות שעשינו של פתיחה מיידית של הכול". עוד הצהיר: "הדיבורים על הנזק הכלכלי העצום – קצת מוגזמים".

"הסגר נעשה בצורה הכי ברורה שיכולה להיות, אף אחד לא קיבל הנחות", טען השר. בהתייחס למחלוקת שניצתה בכנסת אמר: "אני רגיל למחזה של סחבת בכנסת, אבל ברגע שנבין שאנחנו במצב חירום, ממש במלחמה – יכול להיות שהעניינים יזוזו יותר מהר. יש לא מעט שלא מבינים שאנחנו במצב חירום. שמחתי לשמוע גם מקרב האופוזיציה קולות אחראיים, שאמרו שצריך לשמור על ההנחיות ולעשות כפי שאומרת הממשלה, אפילו קולות שהיו בעד סגר. לצערי הרב זה לא כולם, ומספיקים כמה סוררים כדי להגיש את אלפי ההסתייגויות ולתקוע את החוק".

על הטענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו מנצל את המצב לצרכיו האישיים אמר אדלשטיין: "בחיים לא הייתי נותן יד לשום מהלך, שהייתי איכשהו מריח שנעשה משיקולים פוליטיים. כל ההחלטות שלנו התקבלו אחרי דיונים ארוכים במשרד הבריאות עם פרופ' גמזו וצוותו. הממשלה הצביעה ברוב עצום בעד הסגר, עם כל הקושי. רוב השרים הבינו שאי אפשר יותר לומר שהקורונה זה סתם שפעת".

בראיון ל'כאן חדשות' התייחס אדלשטיין לסערה במערכת הפוליטית סביב סוגיית הגבלת ההפגנות ולהבדיל התפילות ואמר כי "אני האחרון שצריך ללמד אותו מה זה דמוקרטיה. אולי בעולם הנורמלי לא צריך חוקים ותקנות. אנשים צריכים להבין שזה לא הזמן להתקהל – לא חשוב אם זה בהפגנה או בבית כנסת או באירוע חברתי".

עוד אמר שר הבריאות: "אני מאמין ויודע שרוב הציבור בישראל נורמטיבי, שומר על הבריאות, מבינים את הצורך בהנחיות שנתנו. לבי עם אותם אנשי עסקים ואנשים רבים שאיבדו את פרנסתם. זה מצב של לית ברירה, אפשר לנצח רק ביחד". כשנשאל אדלשטיין מה יהיה אם הציבור לא יישמע להנחיות, ענה שר הבריאות: "אנחנו נהיה עם נתוני תחלואה שמפחידים אותי כל בוקר מחדש, ועם חולים קשים ותמותה עולה, עד שזה יגיע לכל משפחה. וזה מה שאני מנסה למנוע".

"לצערי הרב, יחד עם האמונה שלי ברוב המכריע בציבור הישראל, מה שאני רואה בחודשים האחרונים זה סוג של פילוגים והאשמות הדדיות – אם יש להם הפגנות למה אין לי תפילות? אם לו מותר למה לי אסור? החלטנו שאין הנחות לאף אחד. זה גם מה שעבר בממשלה. הסתבר שהסחבת בכנסת עדיין נמשכת. דרך המלך הייתה להעביר את החוק בכנסת. בהיעדר חוק, חובתי כשר הבריאות הייתה לומר שאני לא נותן הנחות לאף אחד. סגרתי אני בתקנות את בתי הכנסת במדינת ישראל. אני חושב שיום כיפור הוא של כולנו. זה ממש לא חשוב לציבור חרדי זה או אחר כמה בתי כנסת וכמה מניינים נקיים ביום כיפור".

לגבי הסדקים בסמכותו של ממונה הקורונה גמזו, שנתקל בהתנגדויות תכופות – כשהאחרונה היא הכניסה לסגר כללי בניגוד להמלצתו – התייחס אדלשטיין ואמר: "הוא עושה את עבודתו. בוא נשים סוף למיתוס: גמזו נשאל בקבינט שאלה ישירה – מבחינה אפידימיולוגית היית מעדיף סגר מלא? תשובתו הייתה, שמבחינה אפידימיולוגית אם הכל סגור אנחנו מורידים את המספרים". עוד הרחיב בנושא: "יש סחבת לכל החלטה. אם היו מקשיבים כל פעם להחלטות שאני כשר הבריאות הייתי מביא לקבינט, לממשלה ולאחר מכן לכנסת – לא היינו מגיעים למצב הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

היהדות החרדית כולה צריכה לשלוח זר פרחים ענק ליועץ המשפטי מר מנדלבליט על חוות דעתו שאי אפשר לאסור או להגביל את ההפגנות בבלפור.
הודות להחלטה הזו נוכל להתפלל אי"ה בבתי הכנסת באין מפריע.
מי שרוצה יכול לראות בכך הנהגה משמים להכניס ליועץ הזה ג'וק בראש הכל כדי שנוכל להתפלל כראוי בחגים

ונוכל גם לומר שאנחנו עושים הפגנות שבעצם זה רק תירוץ כדי שנוכל ללכת לבני ברק וירושלים להורים ולרבי… תודה שמאלנים טיפשים שאתם מסייעים לנו בעבודת ה!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture