אדלשטיין: "סוכה שבנויה כהלכה זה חלל סגור – אסור לארח אנשים" • צפו

שר הבריאות, השר לביטחון הפנים וממלא מקום המפכ"ל קיימו מסיבת עיתונאים משותפת. אדלשטיין: "הפעם נהיה זהירים - לא ניכנע לשום לחצים". אוחנה: "הדרך היחידה להציל את המדינה - לעזוב את כל הוויכוחים". כמאה מפגינים מחו בזמן נאומו של השר אוחנה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, קיימו הערב (שלישי) סיור משותף בתל אביב לבדיקת אכיפת הנחיות הסגר ולאחר מכן ערכו תדרוך לתקשורת במחוז תל אביב של המשטרה. כמאה מפגינים מחו בזמן נאומם של השרים אדלשטיין ואוחנה.

אדלשטיין אמר כי "יש מקום לאופטימיות. הציבור נשמר, אנחנו בעזרת השם נראה את הירידה במספרי התחלואה והחולים הקשים. זה ייקח שבועות ארוכים, זה לא פשוט, זה תלוי בהתנהגות הציבור. נבוא מחר לקבינט הקורונה עם תוכניות ברורות ליציאה הדרגתית מהסגר. לא נחזור על הטעויות של פתיחה מהירה במשק או ענפים שונים. נהיה זהירים מאוד".

"ההפרות שראינו, וזה לא משנה איפה, מסכנות את כולנו", המשיך. "כל החוקרים מסכימים שלקורונה אין שום העדפות פוליטיות – היא פוגעת בכולם. ולכן אני מאוד מקווה שבשעות הקרובות הכנסת תשלים את החקיקה המתאימה ובשבועיים הקרובים לא נראה התקהלויות משום סוג, וכולנו, עם כל הקושי, נכבד את ההנחיות".

לקראת סוכות הזהיר השר אדלשטיין כי "בעם ישראל ובמדינת ישראל אין חג יותר משמח מחג הסוכות. אני אומר לכם בצורה חד-משמעית: שלא נראה התחכמויות. סוכה שבנויה כהלכה זה חלל סגור. אנחנו צריכים לסמוך על הציבור, לא יהיה שוטר שייכנס לחצר הפרטית או לבית, לא יהיה שוטר לכל סוכה. כפי שאסור לארח אנשים בבית, כך אסור לארח אנשים בסוכה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר כי "מדינת ישראל במלחמה. אנחנו במלחמת עולם, מלחמה קשה מאוד בנזק לנפש, וקשה לא פחות בנזק לכלכלה. אם נפסיד במלחמה הזאת – רבים מהישגיה של מדינת ישראל משחר הקמתה ועד היום יאבדו. בלי כלכלה יש פחות בריאות, פחות חינוך, פחות רווחה, פחות ביטחון ופחות ביטחון פנים".

"הדרך היחידה שלנו להציל את המדינה מקריסת מערכות היא לעזוב את כל יתר הוויכוחים מעניינים וחשובים ככל שיהיו, ולהתגייס למאבק. מה זה אומר: ברמת המעורבות הנמוכה ביותר – זה אומר רק להישמע לכללים: כן למסיכות ולריחוק – לא להתקהלויות מכל סוג שהוא. ברמת מעורבות גבוהה יותר – קחו על עצמכם יותר מהרף המינימלי עליו מחליטה הממשלה: גם מי שמותר לו ללכת לעבודה אך ביכולתו לעבוד מהבית (גם אם זה קשה יותר) – שיעשה זאת. זה נכון לעובדים, וזה נכון למעסיקים. ברמת מעורבות גבוהה במיוחד – הצטרפו למאמץ ההסברה הלאומי".

"אני מאמין גדול בכך שהפרטים בחברה יעילים וחכמים יותר מהמדינה. למשל, אם אתם מכירים אדם שנפטר מקורונה – הצילו נפשות בעזרת הסיפור שלו. ספרו ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת על האדם שהכרתם, על חייו – ועל מותו. איך נדבק, אם יודעים. צאו בקריאה לציבור – לחבריכם – עצרו את הקורונה".

"משטרת ישראל פרוסה בעוצמה מירבית בכל רחבי הארץ: במחסומים, ברחובות הערים, בכפרים ובדרכים. בשתי היממות החולפות נרשמו אלפי דוחות למי שהפרו בידוד, הפרו את תנאי הסגר, הפרו את חובת עטיית המסיכה וכו'. כשאני אומר שתי היממות האחרונות, אני מדגיש – כולל במהלך יום הכיפורים".

"משטרת ישראל מגוייסת כולה, מהשוטרים שעמלים במסירות נפש בשטח ועד הפיקוד הבכיר, להבטיח את שלומם של אזרחי ישראל ויכולתם להתנהל בביטחון במרחב הציבורי בדרך לעבודות חיוניות, רכישת מזון ותרופות ויתר הצרכים ההכרחיים כעת".

"אבל עם כל התודה וההערכה לשוטרות ולשוטרים, למפקדות ולמפקדים – הם לבדם לא יכריעו את הקורונה. אנו צריכים אתכם, הציבור. הפנימו והבינו – זהו קרב על חיינו ועל חיי היקרים לנו מכל: כל שנדרש מאיתנו הוא כן למסיכות ולריחוק – לא להתקהלויות, בדגש על מקומות סגורים או צפופים".

"המאמץ הלאומי העליון בעת הזאת הוא המאבק להכרעת התפשטות נגיף הקורונה, אבל אין ממשלה בעולם שיכולה לעשות זאת – בלי שיתוף הפעולה של הציבור. אני בטוח שיש לנו יכולת לעשות זאת, ידענו להתלכד בעבר בעיתות משבר וחירום, ואם לא עכשיו – אימתי?"

"בלי קשר להשקפה פוליטית, בלי קשר לדת או מוצא, בלי קשר לשום דבר שמפלג בינינו – יש איום משותף על כולנו. זו שעת מבחן גדולה לציבור הישראלי, ורובו – אני חייב להגיד כאן – עומד בו בגבורה. הציבור משלם מחירים כבדים, כלכליים ואישיים. להעביר את החגים בלי המשפחה המורחבת זה מחיר. לסגור את העסק זה מחיר. לעבוד מהבית זה מחיר. לצמצם למינימום הנדרש את המפגש בין אדם לאדם זה מחיר".

"אבל התמורה שנקבל לו נקפיד על כל אלה ועוד, עולה לאין שיעור על המחיר, והאלטרנטיבה של לא לשלם את המחיר ולא לקבל את התמורה – היא אסון למדינת ישראל, אסון לכולנו. זה בידנו. נצא למלחמה מאוחדים וננצח. אחר כך, אם צריך – נתווכח. כעת זמן לאחווה וערבות הדדית", דברי אוחנה.

אוחנה חזר על דבריו של מנכ"ל משרד הבריאות כי הפגנות ההמונים בבלפור הן מדגרות קורונה. "החל מהערב הכנסת תקבל את הצעתנו ולמעשה תקבע שהפגנות יוכלו להתקיים במרחק של אלף מטרים מהבית. הפגנות האלפים האלה, אלפי מפגינים בלי מסיכה, שצועקים ושמצפצפים בזמבורה ומורידים את המסכה, בלשונו של מנכ"ל משרד הבריאות – זה מדגרת קורונה. אין נתונים על הפגנות כי אדם שנדבק לא יודע לומר אם הוא נדבק בעבודה, בהפגנה או באוטובוס בדרך להפגנה. ולכן אין נתונים ספציפיים".

מ"מ מפכ״ל המשטרה ניצב מוטי כהן אמר כי "משטרת ישראל פועלת במאמץ רב יחד עם חיילי צה"ל לשמור על בטחון ובריאות הציבור. לאחרונה אנו עדים לשיח מתלהם נגד שוטרים וחיילים המבצעים משימתם נאמנה. אני מחזק את ידי השוטרים והחיילים, מוקיע שיח זה וקורא לציבור להישמע להנחיות השוטרים ולנהוג באיפוק ובאחריות".

עוד אמר מ"מ המפכ"ל: "השוטרים ימשיכו בפעילות בכל רחבי הארץ, יהיו נוכחים בערים ובכבישים העירוניים והבינעירוניים, ימשיכו לבצע אכיפה נחושה ובלתי מתפשרת באופן מקצועי על מנת לאפשר את שגרת החיים בצל הקורונה, וימשיכו להיות בחזית המאמץ הלאומי לצמצום התפשטות הנגיף והורדת היקף התחלואה למען בריאות הציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממ מפכ"ל? או מ"מ גננת?
ריפוי בדיבור בטוח נדרש, מבזה אותי כאזרח.
בושות לארגון. ולכל פיקודיו רק בריונים אוהבי הכח והמכות נמצאים שם

מר אדלשטיין?! האם מותר לארח את האושפיזון?

אם הסוכה בנויה ב2 דפנות והשלישי טפח וגם גוד אסיק וגם דופן עקומה זה בכלל לא חלל סגור….

עם הארץ דאורייתא. סוכה כהלכה שתים כהלכתה ושלישית טפח…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture